اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950727162516161

محمود امانی بنی خبر‌ داد

افزایش پروازهای بندرعباس- عتبات

کد: 13950727162516161

https://goo.gl/HTdNvm

، (اخبار رسمی): مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان خبر‌داد پروازهای مسیر بندرعباس-بغداد و نجف اشرف- بندرعباس‌که پس از 5 سال از سرگرفته شده است در صورت استقبال زائران ادامه خواهد داشت و از هفته‌ای یک پرواز به دو پرواز در‌ هفته افزایش خواهد‌ یافت.

افزایش پروازهای بندرعباس- عتبات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ؛محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان در خصوص برقراری پروازهای بندرعباس- عتبات عالیات گفت. نخستین پرواز فرودگاه بندرعباس در مسیر بندر- بغداد روز پنج‌شنبه از سوی شرکت هواپیمایی آتا با تعداد 69 زائر طبق برنامه اعلام‌شده انجام شد.

وی بابیان اینکه تا پیش‌ از این تقاضای پروازی زیادی برای برقراری این خط هوایی وجود نداشت، گفت: عدم تقاضای کافی از سوی مردم یکی از دلایل اصلی تأخیر در از سرگیری این خط هوایی بود.

امانی بنی با بیان اینکه 60 درصد جمعیت استان سنی هستند، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در صورت ادامه استقبال زائران عتبات عالیات در استان هرمزگان، برنامه افزایش پروازی در مسیر رفت بندر- بغداد و مسیر برگشت نجف اشرف- بندرعباس خواهیم داشت.

به گفته  امانی بنی پیش‌ از این زائران در استان هرمزگان از استان‌های کرمان، یزد و شیراز برای سفر به عتبات عالیات استفاده می‌کردند.

وی توضیح دادبا برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته تا بعد از اربعین حسینی پروازهای این مسیر برقرار است و گفت: در حال حاضر هفته‌ای یک پرواز در این مسیر خواهیم داشت و امتیازاتی مثل ارزان بودن مسیر نسبت به استان‌های هم‌جوار را به‌عنوان بسته‌های تشویقی برای مردم در نظر گرفته‌ایم تا منجر به ادامه استقبال و برقراری پروازها شود.

امانی بنی هم چنین خبر داد که در شش ماه اول سال جاری فرودگاه بین‌المللی بندرعباس میزبان 558 هزار و 686  مسافر با 5260 سورتی پرواز رفت و برگشت داخلی و بین‌المللی بود که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، افزایش 23 درصدی آمار مسافر و 26 درصدی آمار پرواز را به دنبال داشته است.  

وی با اشاره به این‌که اکثر مسیرهای افزوده شده مربوط به شیراز، اصفهان، مشهد، کیش، تبریز و یزد بوده‌اند و بیشترین پرواز مربوط به تهران است، گفت: با توجه به دوری مسافت بندرعباس از مرکز تهران و همچنین فعالیت‌های اقتصادی ویژه این شهر و اهمیت ارتباط با مرکز، بیشترین افزایش پرواز در مسیر پروازی بندرعباس- تهران و بالعکس بوده که با رایزنی صورت گرفته با چند ایرلاین، در این مسیر افزایش ویژه صورت گرفته و همچنان مشغول رایزنی برای افزایش پروازها در این مسیر هستیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان با اشاره به اهمیت پروازها در مسیرهای جدید در این فرودگاه افزود: ضرورت ارتباط روزافزون بندرعباس با دیگر شهرها، نیاز به انجام پرواز در مسیرهای جدید را به همراه داشته است که با پیگیری‌های انجام شده، پرواز مسیر بندرعباس -کرمانشاه و بندرعباس - جاسک در شش ماه نخست راه‌اندازی شده است و برای افزایش پروازهای مسیر جدید همچنان در حال رایزنی هستیم.  

فرودگاه بین المللی بندرعباس با روزانه 38 سورتی پرواز رفت و برگشت بیشترین تعداد پروازها را در هرمزگان به خود اختصاص داده و با اضافه شدن مسیر کرمانشاه تعداد مسیرهای پروازی این فرودگاه به 17 مسیر پروازی افزایش یافته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان هواپیمایی کشوری

سازمان هواپیمایی کشوری اعمال حاکمیت برصنعت حمل ونقل هوایی راعهده داراست همین بس که پس ازانقلاب شکوهمند اسلامی به رغم مشغله های هشت سال دفاع مقدس و اخراج کارشناسان خارجی،کلیه اموربه دست توانای متخصصین ایرانی انجام وفرودگاههای کشوراز 22فرودگاه قبل ازانقلاب که حمل بارومسافردرآن انجام می گرفت به 70فرودگاه عملیاتی وآمارجابه جایی مسافر از قریب به 3میلیون نفر به حدود 20 میلیون نفردرسال افزایش یافته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان