اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705138995517

رئیس اتاق اصناف ایران:

برخورد با قاچاق از شاخص های اقتصاد مقاومتی است

کد: 13950705138995517

https://goo.gl/mnZ5Ij

، تهران , (اخبار رسمی): اصناف برای برخورد با کالای قاچاق هیچ گونه مخالفتی ندارند و از این مصوبه نیز حمایت می‌کنند.

برخورد با قاچاق از شاخص های اقتصاد مقاومتی است

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا باید از مرزها و مبادی ورودی اقدام و عمل صورت بگیرد در حالی که تاکنون این مسئله مدیریت نشده است.

وی با بیان اینکه اصناف آخرین حلقه توزیع کالا هستند، تصریح کرد: هیچ بنگاه صنفی حق ارائه کالای قاچاق را ندارد . شاید تنها 5 درصد کالای قاچاق  در این حوزه باشد و دغدغه اصلی اصناف این است که چرا مسئولان ذیربط 95 درصد توزیع قاچاق کالا که در مبادی ورودی و توسط واسطه ها وارد می شود را بدون اراده باقی گذاشته اند و تنها کنترل را بر روی واحدهای صنفی اعمال می کنند.

فاضلی با بیان اینکه اصناف برای فعالیت فروشگاه های زنجیره ای بزرگ مشکلی ندارند و حمایت نیز خواهند کرد، افزود: برای تاسیس فروشگاههای بزرگ باید تعریف درستی ارائه داده شود و منظور از فعالیت فروشگاههای بزرگ واحدهایی با متراژ بالاست و فعالیت  فروشگاههایی با متراژ 80 یا 100 متر کاربرد اقتصادی ندارد .

وی با تاکید بر اینکه فعالیت بیش از حد فروش در فضای مجازی برای اصناف مشکل ساز شده است، اظهار کرد: اصناف باید به سمت نوین سازی حرکت کنند و در غیر این صورت اصناف با مشکلات جدی تری مواجه خواهند شد. همچنین افزایش ایجاد مراکز تجاری فروش در تهران و شهرستان ها از دیگر مشکلات اصناف است.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: مجموعه بافت سنتی اصناف نیاز به بازنگری دارد و مصوبه هیات عالی نظارت در خصوص ادغام برای همین منظور است و اگر اصناف در این خصوص ساکت بمانند، دیگران برای اصناف تعیین تکلیف خواهند کرد.

فاضلی افزود: اصناف سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و در خصوص بحث بازرسی و نظارت بازرسان این حوزه به طور شبانه روزی فعالیت دارند  و  طی دو سال گذشته حقوقی دریافت نکرده اند .

وی با بیان اینکه اتاق های اصناف کشور از لحاظ تامین اعتبار و بودجه در بدترین شرایط ممکن هستند ، افزود: نمی توان از اتاق های اصناف توقع زیادی داشت ؛ با کدام توان و بودجه باید فعالیت داشته باشند ؛ از این رو می خواهیم مسنولان در ترمیم منابع بودجه اتاق های اصناف بخصوص تا پایان سال بیشتر توجه و دقت داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور دهها برابر بهتر از دهه 60 است ، اظهار کرد: امروز شرایط بهتری را برای رویایی با مشکلات داریم و باید شرایط را مدیریت کرد چون دشمن به دنبال نقطه ضعف است .

وی با تاکید بر اینکه اصناف در تمام حوزهای اقتصادی بر دیگر بخش ها سرآمد است، افزود: برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور باید اقتصاد را  از حوزه دولتی خارج کرد و به دست مردم و بخش خصوصی سپرد تا شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]