اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705139065608

با امضای تفاهم نامه شبکه علمی کشور عملیاتی می شود

ارایه پهنای باند بالا به دانشگاه ها

کد: 13950705139065608

https://goo.gl/z6XdEv

، تهران , (اخبار رسمی): با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و در حاشیه مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه ایران تله‌کام، تفاهم نامه شبکه علمی کشور میان مخابرات و اپراتور مدیریت شبکه علمی ایران امضا شد.

ارایه پهنای باند بالا به دانشگاه ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  سازمان فناوری اطلاعات ، رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت علوم، اپراتور اختصاصی شبکه علمی کشور به سازمان علمی پژوهشی ایران سپرده شد، تا به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی آموزش عالی کشور سرویس ارائه دهد.

وی که در حاشیه  نمایشگاه تلکام سخن می گفت، بیان داشت: با آغاز به کار اپراتور اختصاصی شبکه علمی، امکان ارایه شبکه ارتباطی پرسرعت با سرعت یک گیگابایت به دانشگاه ها و مراگز تحقیقاتی فراهم خواهد شد.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه ارائه سرویس در شبکه دانشگاهی، علمی، تحقیقاتی و مراکز حوزوی در این شبکه دیده شده است، گفت: 27 خدمت متفاوت نظیر آموزش از راه دور، کتابخانه مجازی و اشتراک منابع دانشگاهی از طریق این بستر عملیاتی خواهد شد.
 جهانگرد اجرای این طرح را گامی بزرگ در استقرار و تقویت عدالت آموزش کشور دانست و اظهار داشت: به کمک خدمات موجود در این سرویس ظرفیت های آموزشی کشور به تمام نقاط ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: به دلیل آماده بودن زیرساخت ها در تهران این طرح در مرحله نخست در پایتخت و در مرحله بعد در مراکز استان ها و در نهایت تمامی دانشگاه ها در کل کشور به این سرویس دسترسی خواهند داشت.
معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: امیدواریم با گسترش فعالیت ها روی این شبکه ارزش افزوده فراوانی برای توسعه توانمندیهای داخلی در دانشگاه ها از طریق به اشتراک گذاری اطلاعات فراهم شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فناوری اطلاعات ایران

سازمان فناوری اطلاعات ایران نهادی است دولتی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با ایجاد و بکارگیری سازوکارهای لازم، حوزه ی فناوری اطلاعات کشور از بخش های دولتی، عمومی و خصوصی را از طریق اعمال سیاست ها، مقررات، استاندارد ها و ... بر پایه مصاح، منافع و امنیت ملی و عمومی، سازماندهی، هدایت و راهبری و کنترل می کند و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران منافع و مصالح ملی و سیاست های ابلاغی در حوزه فناوری اطلاعات را از طریق نهادها و مجامع بین المللی ذیربط پیگیری می کند. ماموریت این سازمان شامل هدف گذاری، هدایت، نظارت راهبردی، ساماندهی و توسعه امن، ایمن و پایدارفناوری اطلاعات کشور در راستای تامین منافع، مصالح، امنیت ملی، رفاه عمومی و توسعه همه جانبه و پایدارکشور می شود .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]