هشتمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات آغاز به کار کرد

تاکید نگاه ملی به حوزه های علمی و پژوهشی کشور

کد: 13950706140965969

https://goo.gl/DJwPnJ

، تهران , (اخبار رسمی): هشمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از معاونین وزیر و مدیران این پژوهشگاه آغاز به کار کرد.

تاکید نگاه ملی به حوزه های علمی و پژوهشی کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات،  خوانساری درآیین گشایش این سمپوزیوم   با بیان ماموریتهای این پژوهشگاه در چهار حوزه مختلف، گفت: ارائه مشاوره به مجموعه وزارت ارتباطات، رصد و آینده پژوهی فناوری، آموزش و توسعه بومی سازی فناوری در کشور از طریق این مرکز صورت می گیرد.

وی با تاکید برنگاه ملی به حوزه های علمی و پژوهشی اظهار داشت: در حال حاضر این پژوهشگاه در شش حوزه مختلف فعالیت می کند. 
خوانساری جویشگر بومی را که در دو سال گذشته با شتاب خوبی پیشرفت کرده است را به عنوان یکی از عناصر مهم شبکه ملی اطلاعات برشمرد و گفت: رایانش ابری، نسل پنجم تلفن همراه، داده های عظیم به عنوان زیرساخت های مهم در این پژوهشگاه به خوبی دنبال می شود.
وی انتقال فناوری به شرکتهای دانش بنیان را از جمله دیگر اقدامات این مرکز عنوان کرد و افزود: در حال رصد فناوری و تهیه نقشه راه جامع توسعه آن در کشور هستیم تا با ایجاد زیست بوم جامع به توسعه بومی فناوری در کشور کمک کنیم.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه در خصوص پارک فاوا نیز گفت: در شش ماه گذشته زیرساخت اولیه این پارک شکل گرفته است و امیدواریم در شش ماه دوم میزبان شرکتهای مناسب در این حوزه باشیم.
وی ایجاد این پارک را فرصت مناسبی برای پژوهشگاه دانست و افزود: از طریق بستر سازی و با رعایت ملاحظات قانونی برنامه های پنجم و ششم توسعه امیدواریم با استقرار شرکتهای زایشی و نوپا در این پارک بتوانیم با همکاری دو جانبه محصولات بومی دارای ارزش افزوده به جامعه ارائه کنیم.
خوانساری در ادامه حمایت های وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری را زمینه ساز جذب متخصصان ایرانی خارج از کشور برشمرد و گفت: در این سمپوزیوم متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور با ارائه مقاله حضور یافته و در سال گذشته هم، 19سخنرانی علمی از این پژوهشگران را در این مرکز برگزار کردیم.
وی با تقدیر از زحمات کمیته های علمی و اجرایی این سمپوزیوم، آن را محل خوبی برای تضارب آرا، افکار و ایده های جدید در حوزه فاوا دانست و ابراز امیدواری کرد این همایش بتواند زمینه به روز شدن اطلاعات و بهره گیری از آن در جهت توسعه صنعت و دانشگاه فراهم آورد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات(مرکز تحقیقات مخابرات)

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات) ایران، یکی از قدیمی‌ترین نهادهای پژوهشی حاکمیتی در حوزه فاوا و مفز متفکر و مشاور مادر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود. از ماموریت‌های اصلی این پژوهشگاه نهادینه کردن رشد و ارتقای وضعیت دانش، فناوری و نوآوری کشور با بسترسازی و برنامه‌ریزی خردمندانه همراستا با اولویت‌های تعیین شده در اساسنامه، احکام و اسناد بالادستی کشور است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش