کد: 13950706141315713

باید ها و نبایدهای ویزای توریستی اسپانیا

کد: 13950706141315713

https://goo.gl/SB92Xn

، تهران , (اخبار رسمی): اگر به فکر سفر به کشور توریستی اسپانیا هستید و می خواهید ویزای توریستی این کشور را بگیرد با گزارش ما همراه شوید تا از جزییات این مسیر آگاه شوید

باید ها و نبایدهای ویزای توریستی اسپانیا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از باشگاه گردشگری ایرانیان، نکته اول اینکه  برای دریافت ویزای اسپانیا، حضور متقاضی الزامی است و مصاحبه صورت می‌گیرد. برای دریافت فرم تقاضای روادید و تعیین وقت مصاحبه، باید به دفتر کنسولی سفارت اسپانیا در تهران مراجعه کنید؛امکان تعیین وقت از طریق تلفن وجود ندارد. 
توجه کنید که به دلیل تعداد زیاد متقاضیان در ماه‌های تابستان و همچنین قبل از تعطیلات نوروز، ممکن است تعیین وقت مصاحبه چند هفته طول بکشد؛ علاوه بر این بررسی مدارک و صدور ویزا نیز ممکن است زمان بیشتری نیاز داشته باشد. بهتر است برای قطعی‌کردن تاریخ سفر، به این زمان‌ها توجه داشته باشید.

مدارک مورد نیازمدارکی که باید در اولین وقت ملاقات سفارت، علاوه بر فرم، به همراه داشته باشید، شامل موارد زیر است: 
- شناسنامه ایرانی 
- گذرنامه؛ (اعتبار گذرنامه باید حداقل دو ماه بیشتر از تاریخ خاتمه‌ی اعتبار ویزای درخواستی باشد. کپی را تنها از صفحات یک تا پنج گذرنامه و همین‌طور صفحاتی که در آن‌ها مهر روادید خورده، تهیه کنید. )
- دو قطعه عکس رنگی؛ 
- دعوت‌نامه ؛ خانواده یا دوست مقیم فاسپانیا شما باید اصل فرم دعوت‌نامه را برای شما ارسال کند. در صورتی که دعوت‌نامه نداشته باشید، برگه‌ی رزرو هتل برای تمام مدت اقامت دراسپانیا یا مدارکی مانند سند مالکیت، قبض مالیات ملکی یا قبض عوارض سکونت، که نشان دهد شما صاحب مسکن در آنجا هستید. 
- اجازه‌ی کتبی و رسمی پدر یا مادر یا قیم قانونی ؛ برای کودکانی که تنها یا به همراه شخص ثالثی سفر می‌کنند. 
- اسناد رسمی شغلی و منابع مالی؛  مدت و قصد سفر باید با سطح امکانات مالی متناسب باشد. این میزان بر اساس حداقل حقوق روزانه ضرب در تعداد روزهای اقامت در اسپانیا تعیین می‌شود. 
- برای صاحبان صنوف، تجار، صاحبان صنایع : سند قانونی ثبت مؤسسه، صورت‌حساب بانکی شامل مشروح عملیات بانکی ماه آخر یا دفترچه حساب پس‌انداز با تاریخ گشایش حساب. 
- برای حقوق‌بگیران : گواهی اشتغال به کار شامل تاریخ دقیق شروع به کار و مدت مرخصی، فیش حقوق ماه قبل و صورت‌حساب بانکی شامل مشروح عملیات بانکی ماه آخر یا دفترچه حساب پس‌انداز با تاریخ گشایش حساب. 
- برای کارکنان مستقل و مشاغل آزاد : کارت صنفی، ‌صورت‌حساب بانکی شامل مشروح عملیات ماه آخر یا دفترچه حساب پس انداز با تاریخ گشایش حساب. 
- برای اشخاص تحت تکفل ( زنان خانه‌دار یا فرزندان)؛ گواهی کار، صورت‌حساب بانکی شامل مشروح عملیات بانکی ماه آخر یا دفترچه حساب پس‌انداز متکفل (شوهر یا پدر) با تاریخ گشایش حساب. برای ارائه صورت‌حساب بانکی، گواهی بانکی ساده به‌ تنهایی کافی نیست و همه موارد اشاره‌شده در بالا، از درخواست‌کننده ویزا خواسته می‌شود. پرینت حساب بانکی باید روی سربرگ انگلیسی و مهرشده به سفارت ارائه شود. 
- گواهی اشتغال به تحصیل؛ برای دانش‌آموزان دبستانی و دبیرستانی و دانشجویان. 
- برای افرادی که فرزند یا همسر فرزند آن‌ها ملیت اسپانیایی دارد؛ دو فرم مربوطه که دریافت آن‌هااز بخش روادید سفارت یا از روی سایت امکان‌پذیر است. 
- بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد اسپانیا.
- در صورت لزوم، فاکتور پرداخت‌شده‌ی هتل برای کل مدت اقامت 
- بیمه مسافرتی؛ متقاضیان روادید باید بیمه‌ی مسافرت فردی یا جمعی داشته باشند. این بیمه باید هزینه‌های احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبت‌های پزشکی، هزینه‌های احتمالی نیاز به درمان و یا هزینه‌های بیمارستانی اضطراری را پوشش دهد و تا پایان طول اقامت در تمام کشورهای منطقه شنگن معتبر باشد. حداقل پوشش بیمه برای هر شخص مبلغ سی‌هزار یورو می‌باشد. شرکت بیمه‌گذار باید نماینده‌ای معتبر در کشور اسپانیاداشته باشد؛ در ضمن شخص دعوت‌کننده در اسپانیا نیز می‌تواند بیمه‌ی مسافری را با یک شرکت بیمه در اسپانیا انجام دهد. 
بررسی اولیه‌ی مدارک به منظور صدور ویزا دو هفته طول خواهد کشید؛ ممکن است تا صدور قطعی و تکمیل مدارک، چند هفته‌ای بیشتر نیز زمان احتیاج باشد ولی عموماً تا شش هفته بعد از تحویل مدارک به بخش کنسولی، مشخص می‌شود که شما واجد دریافت ویزا هستید یا خیر.

آدرس سفارت اسپانیا در تهران: دروس، بلوار شهرزاد، خیابان شادی، کوچه اول شرقی، شماره 10. 
تلفن:   22568681 –22568684 
ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه 16- 9 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

باشگاه گردشگری ایرانیان

باشگاه گردشگری ایرانیان بعنوان اولین مرکز خرید سفر و گردشگری و خدمات مرتبط در کشور فصل نوینی از فعالیت خودرا آغاز نموده است. انواع خدمات مورد نیاز در حوزه سفر و گردشگری، اقامتی و پذیرائی ، ورزش و سرگرمی، سلامت، آموزش ، امور بیمه ای، خرید و سایر خدمات مرتبط با همکاری مراکز پذیرنده طرف قرارداد در اختیار اعضای محترم باشگاه قرار دارد. دسترسی به شبکه ای از فروشندگان معتبر و صاحب نام ، خدمات مشاوره سفر ، تخفیف در خرید ، اعطای وام سفر و جمع آوری امتیاز بابت خرید های انجام شده تنها برخی از مزایا و امتیازات ارزشمند عضویت در باشگاه گردشگری ایرانیان است.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی