کد: 13950723156715713

پناه گاهی به قدمت تاریخ ساسانی

کد: 13950723156715713

https://goo.gl/sc2eLr

، تهران , (اخبار رسمی): کوه صفه از زمان های خیلی دور به عنوان پایگاه و پناهگاه مورد استفاده مردم اصفهان بوده است و شیوه ساخت و معماری قلعه کوه صفه به سایر قلعه‌های دوران ساسانی شباهت دارد.

پناهگاهی به قدمت تاریخ ساسانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی باشگاه گردشگری ایرانیان،کوه صفه به ارتفاع 2232 متردر جنوب شهر اصفهان و چسبیده به شهر قرار دارد. کمربندی جنوب اصفهان در سال 1379 افتتاح گردید و در دامنه این کوه واقع شده است . برای دسترسی به کوه از راههای مختلفی می توان اقدام کرد که مرسوم ترین آن از ( سه راه حکیم نظامی ) است .علیرغم اینکه (سه راه حکیم نظامی) یک چهارراه است همچنان نام آن (سه راه حکیم نظامی) است . در کوه صفه چشمه های آب طبیعی واقع شده که از قدیم شهرت داشته و تفرجگاه مردم کوهنورد و جوانهای علاقه مند به ورزش و راهپیمایی بوده است.

از آن جمله چشمه درویش که به شکل حوض طبیعی و مسقف در پایه کوه واقع شده و آب از آن خارج نمی شود.در حدود 200 متر بعد از آن با راه صعب العبور چشمه گل زرد واقع شده که غیر از اشخاص کوهنورد کسی نمیتواند به آنجا برود متجاوز از 1000 متر در مغرب چشمه درویش، قسمت صفه مانندی واقع شده که به همین جهت این کوه را کوه صفه می نامند. این قسمت را مسطح کرده اند و بر روی آن عمارتی به اصطلاح چهارطاقی بنا کرده اند کوه در این قسمت مانند دیوار صافی است و سایه میاندازد. در مغرب این صفه چشمه دیگری به نام چشمه نقط واقع شده که به صورت سنگابی است و از بالای کوه آب در آن قطره قطره میچکد و حیوانات کوهی و کوهنوردان از آب آن که بسیار خنک است می نوشند.

بهترین و مناسبترین راه برای همگان از طریق چشمة خاجیک به نزدیک گردنه بادو سپس به سمت راست گردنه بادکه پشت کوه صفه به حساب می آید. تله‌کابین، بولینگ و بیلیارد و رستوران‌های دامنه این کوه هم، وسوسه انگیز است. پیک نیک در کوه صفه می تواند یک انتخاب فوق العاده باشد هر چند که جاذبه های جدید ورزشی و تفریحی هم می تواند شیرینی پیک نیک را دو چندان سازد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

باشگاه گردشگری ایرانیان

باشگاه گردشگری ایرانیان بعنوان اولین مرکز خرید سفر و گردشگری و خدمات مرتبط در کشور فصل نوینی از فعالیت خودرا آغاز نموده است. انواع خدمات مورد نیاز در حوزه سفر و گردشگری، اقامتی و پذیرائی ، ورزش و سرگرمی، سلامت، آموزش ، امور بیمه ای، خرید و سایر خدمات مرتبط با همکاری مراکز پذیرنده طرف قرارداد در اختیار اعضای محترم باشگاه قرار دارد. دسترسی به شبکه ای از فروشندگان معتبر و صاحب نام ، خدمات مشاوره سفر ، تخفیف در خرید ، اعطای وام سفر و جمع آوری امتیاز بابت خرید های انجام شده تنها برخی از مزایا و امتیازات ارزشمند عضویت در باشگاه گردشگری ایرانیان است.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی