کد: 13950728163245713

قلعه ارشق ،بازمانده ای از تمدن ایران باستان

کد: 13950728163245713

https://goo.gl/4f40UP

، تهران , (اخبار رسمی): قلعه ارشق روی یک صخره بسیار بلند کوهستانی بنا شده است که دارای برج ها و بارو های متعدداست که در اثر گذشت ایام ویران شده و آن چه باقی مانده تعداد 4 عدد برج نیمه استوانه ای و یک اتاق بزرگ و بقایای دیواره قلعه است.

قلعه ارشق ،بازمانده ای از تمدن ایران باستان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی باشگاه گردشگری ایرانیان ،قلعه تاریخی ارشق در 62 کیلومتری شمال باختری مشگین شهر و در سواحل باختری رودخانه پر آب قرار دارد و در یک منطقه بی نظیر(از لحاظ طبیعت) واقع شده است. از نظر تاریخی، ارشق در منطقه ای قرار گرفته که در عهد اشکانیان و ساسانیان مهد تمدن باستان بوده و آثار به دست آمده از دل خاک نشان گر این واقعیت است.

از نظر طبیعت این  قلعه  منطقه بسیار زیبای مشگین شهر بوده و ناظر برجالب ترین مراتع بهاره و پاییزه عشایر شاهسون است.دهستان ارشق که«قلعه ارشق» به نام آن معروف شده است از خاور به خاک جمهوری آذربایجان، از باختر به دهستان مشگین خاوری و از شمال به دهستان برزند و اجارود و خروسلو محدود می شود.

این قلعه از سه طرف به پرتگاه ها عمیق و مخوف کوهستانی مشرف می شود و تنها از یک سمت و بخش خاوری آن می توان به قلعه راه یافت.

نوع سنگ های به کار رفته از سنگ های لاشه ای بوده و ملات آن از نوع ساروج آهکی می باشد. با توجه به نوع معماری مواد فرهنگی موجود در قلعه می توان استناد نمود، بنیان اولیه این قلعه به اوایل دوره اشکانیان بر می گردد، و در دوران های مختلف اسلامی و تاریخی از جمله دوره ساسانی، سلجوقی و ایلخانی، با توجه به آثار باقی مانده از آن ها به عنوان قلعه نظامی و دفاعی در مقابله با هجوم بیگانگان چندین قرن استفاده شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

باشگاه گردشگری ایرانیان

باشگاه گردشگری ایرانیان بعنوان اولین مرکز خرید سفر و گردشگری و خدمات مرتبط در کشور فصل نوینی از فعالیت خودرا آغاز نموده است. انواع خدمات مورد نیاز در حوزه سفر و گردشگری، اقامتی و پذیرائی ، ورزش و سرگرمی، سلامت، آموزش ، امور بیمه ای، خرید و سایر خدمات مرتبط با همکاری مراکز پذیرنده طرف قرارداد در اختیار اعضای محترم باشگاه قرار دارد. دسترسی به شبکه ای از فروشندگان معتبر و صاحب نام ، خدمات مشاوره سفر ، تخفیف در خرید ، اعطای وام سفر و جمع آوری امتیاز بابت خرید های انجام شده تنها برخی از مزایا و امتیازات ارزشمند عضویت در باشگاه گردشگری ایرانیان است.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی