کد: 13950805169665713

شرایط صدور ویزا و قوانین ورود به چین

کد: 13950805169665713

https://goo.gl/yO9Q1b

، تهران , (اخبار رسمی): روادید توریستی چین (روادید نوع L) برای دو هفته تا شش ماه صادر می‌شود و اجازه‌ی کار و اقامت بیش از مدت اعتبار ویزا را به متقاضی نمی‌دهد.

شرایط صدور ویزا و قوانین ورود به چین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی باشگاه گردشگری ایرانیان ، برای تقاضای روادید چین، حضور متقاضی الزامی نیست و مصاحبه انجام نمی‌ شود ولی اصل و کپی مدارک شناسایی باید همراه نماینده یا وکیل متقاضی باشد. در مورد ویزای تجاری چین، مقررات متفاوت است و حضور شخص متقاضی روادید تجاری الزامی است. 
به دلیل تعداد زیاد متقاضیان در ماه‌های تابستان و همچنین قبل از تعطیلات نوروز، ممکن است تعیین وقت مصاحبه چند هفته طول بکشد؛ علاوه بر این بررسی مدارک و صدور ویزا نیز ممکن است زمان بیشتری بطلبد. بهتر است برای قطعی‌کردن تاریخ سفر، به این زمان‌ها توجه داشته باشید. در حال حاضر کنسولگری چین در ایران، دو نوع ویزای عادی و نیمه‌فوری را صادر می‌کند. صدور ویزای عادی حدودا دو هفته و ویزای نیمه‌فوری چهار تا پنج روز کاری زمان نیاز دارد. هزینه‌ی صدور ویزای عادی چین، حدود 140 دلار است.  نرخ ویزا برای کودکان نیز مانند بزرگسالان محاسبه می‌شود و مبالغ واریزی برای ویزا به حساب سفارت، قابل برگشت نیستند.
همانطور که می دانید،اولین مرحله برای درخواست روادید هر کشوری تکمیل فرم درخواست روادید کشور مربوطه است.  اگر خانوادگی سفر می‌کنید برای هر کدام از اعضاء باید فرم جداگانه‌ای پر کنید. فرم تقاضای روادید باید در دو نسخه، تکمیل و به همراه سایر مدارک لازم، مورد تائید دفتر کنسولی سفارت چین قرار گرفته و جهت اخذ ویزا، تحویل سفارت شود. 
متقاضی می‌تواند اصل پاسپورت، دو قطعه عکس، آدرس منزل و محل کار به همراه 150 دلار هزینه به کارگزار بدهد تا کارگزار برای ویزایش اقدام کند. 
مدارک موردنیاز
مدارکی که به سفارت چین ارائه می‌شوند، باید به ترجمه‌ی رسمی زبان انگلیسی با مهر تائید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برسند و برای هر مدرک، یک فرم مخصوص تائید مدرک تکمیل شده و دو سری کپی از هر کدام موجود باشد. فرم تائید مدارک را می‌توان همراه با فرم درخواست روادید از سفارت جمهوری خلق چین در تهران دریافت کرد. 
شناسنامه ایرانی  
گذرنامه؛ اعتبار گذرنامه باید حداقل شش ماه بیشتر از تاریخ سفر باشد. 
دو قطعه عکس رنگی؛ در ابعاد 4*6 با زمینه روشن که شبیه به چهره‌ی فعلی متقاضی باشد. 
دعوت‌نامه؛ خانواده یا دوست مقیم چین شما باید اصل فرم دعوت‌نامه را برای شما ارسال کند. اگر دعوت‌نامه ندارید، برگه‌ی رزرو هتل برای تمام مدت اقامت در چین یا مدارکی که نشان دهد شما صاحب مسکن در این کشور هستید. 
بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد چین.

خیابان پاسداران، چهارراه فرمانیه، خیابان نارنجستان هفتم، شماره 15 نشانی سفارت چین در تهران است و  برای اطلاعات بیشتر می توانید با  22816600-021 تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

باشگاه گردشگری ایرانیان

باشگاه گردشگری ایرانیان بعنوان اولین مرکز خرید سفر و گردشگری و خدمات مرتبط در کشور فصل نوینی از فعالیت خودرا آغاز نموده است. انواع خدمات مورد نیاز در حوزه سفر و گردشگری، اقامتی و پذیرائی ، ورزش و سرگرمی، سلامت، آموزش ، امور بیمه ای، خرید و سایر خدمات مرتبط با همکاری مراکز پذیرنده طرف قرارداد در اختیار اعضای محترم باشگاه قرار دارد. دسترسی به شبکه ای از فروشندگان معتبر و صاحب نام ، خدمات مشاوره سفر ، تخفیف در خرید ، اعطای وام سفر و جمع آوری امتیاز بابت خرید های انجام شده تنها برخی از مزایا و امتیازات ارزشمند عضویت در باشگاه گردشگری ایرانیان است.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی