کد: 13950802165865713

نخستین پارک ملی خشکی – دریایی کشور

کد: 13950802165865713

https://goo.gl/AM4loj

، تهران , (اخبار رسمی): پارک ملی بوجاق اولین پارک ملی خشکی -دریایی کشور است که شهرت جهانی دارد.

نخستین پارک ملی خشکی – دریایی کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی باشگاه گردشگری ایرانیان ،پارک ملی بوجاق در استان گیلان و در شمال شرقی رشت واقع شده است.

پارک ملی بوجاق که لاگون کیاشهر را به عنوان تالاب بین المللی به مجامع جهانی معرفی کرده  و دلتای رودخانه سفیدرود را در خود جای داده است یکی از زیستگاههای مهم پرندگان و آبزیان می باشد .

از گونه های شاخص جانوری می توان از رود کر و شنگر انواع پرندگان اردک سرحنایی و قوی گنگ ، خزندگان و دوزیستان و ماهیان ( ماهی سفید و کپور ) نام برد . از گونه های گیاهی می توان از آزولا ‌آلاله ، نیلوفر آبی ، توسکا ، آقسطی نام برد . قسمتی از پارک ملی بوجاق بعنوان تالاب بین المللی در سال 1354 تحت نام لاگون کیاشهر و دهانه سفید رود با مساحت 500 هکتار در فهرست کنوانسیون رامسر به ثبت رسید . در سال 1377 با وسعت 800 هکتار به مدت 5 سال با نام منطقه شکار ممنوع بوجاق کیاشهر و سپس در تاریخ 21/3/1381 با افزایش سطح به میزان فعلی به عنوان نخستین پارک ملی خشکی – دریایی کشور تحت مدیریت قرار گرفت . از نظر وضعیت ظاهری بشکل های مرتعی ، تالابی و ساحلی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

باشگاه گردشگری ایرانیان

باشگاه گردشگری ایرانیان بعنوان اولین مرکز خرید سفر و گردشگری و خدمات مرتبط در کشور فصل نوینی از فعالیت خودرا آغاز نموده است. انواع خدمات مورد نیاز در حوزه سفر و گردشگری، اقامتی و پذیرائی ، ورزش و سرگرمی، سلامت، آموزش ، امور بیمه ای، خرید و سایر خدمات مرتبط با همکاری مراکز پذیرنده طرف قرارداد در اختیار اعضای محترم باشگاه قرار دارد. دسترسی به شبکه ای از فروشندگان معتبر و صاحب نام ، خدمات مشاوره سفر ، تخفیف در خرید ، اعطای وام سفر و جمع آوری امتیاز بابت خرید های انجام شده تنها برخی از مزایا و امتیازات ارزشمند عضویت در باشگاه گردشگری ایرانیان است.

منتشر شده در سرویس های:

گردشگری و میراث فرهنگی | محیط زیست