اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950707141745517

مبارزه با قاچاق کالا باید از مبادی ورودی شروع شود

اصناف آخرین حلقه توزیع کالا هستند

کد: 13950707141745517

https://goo.gl/Wf1Z96

، تهران , (اخبار رسمی): مبارزه با قاچاق کالا باید کارشناسی شده و اصولی باشد و اینکه فقط واحدهای صنفی کنترل و بازرسی شوند، راه حل برخورد با قاچاق کالا نیست.

اصناف آخرین حلقه توزیع کالا هستند

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، سجاد شاکر نماینده اتاق اصناف ایران در استان آذربایجان غربی ، شهرستان سلماس گفت: حجم  بالای ورود کالای قاچاق به کشور به معضل اساسی تبدیل و سبب رکود بازار و تولید داخلی شده و چنانچه مسئولان ذیربط راهکار درستی برای مبارزه با قاچاق کالا ارائه ندهند، تولید داخلی به ورطه نابودی خواهد رفت.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق، باید مرزها و گمرگات به طور مستمر کنترل شود، گفت: اینکه حجم زیادی از کالای قاچاق بدون کنترل وارد کشور و به مراکز شهرها برسد و بعد بخواهیم تنها اصناف را متهم کرده و بازرسی از اصناف داشته باشیم، زیبنده نیست.

شاکر افزود: موضوع مبارزه با قاچاق کالا به دلیل آسیب های وارده به تولید داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که مقام معظم رهبری نیز همواره بر مبارزه با قاچاق تاکید فراوان داشته اند ، اما متاسفانه برخی از سود جویان تمایلی به برخورد اصولی و جمع آوری کالای قاچاق ندارند .

وی اظهار کرد: واحدهای صنفی در زنجیره توزیع و فروش کالا به عنوان آخرین حلقه قرار دارند و نقشی در ورود کالای قاچاق به کشور ندارند .

شاکر تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا باید ابتدا در مبادی ورودی و گمرک اتفاق بیافتد و سیستم گمرکی کشور برای کنترل کالاها باید از تجهیزات روز استفاده کند تا امکان قاچاق به صفر برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]