اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950707142365500

رییس کمیسیون انرژی اتاق تهران:

مجلس در بررسی برنامه ششم، تصمیم شجاعانه بگیرد

کد: 13950707142365500

https://goo.gl/6r7ZgE

، تهران , (اخبار رسمی): ایجاد و تشکیل سریع نهاد رگولاتوری در حوزه انرژی یکی از مطالبات بخش‌خصوصی است و فعالان اقتصادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارند که در بررسی سند برنامه ششم توسعه، به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

مجلس در بررسی برنامه ششم، تصمیم شجاعانه بگیرند

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، منصور معظمی رییس کمیسیون انرژی اتاق تهران با اشاره به اینکه انتظار می‌رود نمایندگان مجلس دهم، در بررسی و چکش‌کاری لایحه برنامه ششم تصمیمات شجاعانه اتخاذ کنند، افزود: ادغام وزارت نیرو و وزارت نفت و تجمیع آن در وزارت انرژی، از جمله موضوعات مهمی است که مجلس شورای اسلامی باید تصمیم جدی در رابطه با آن بگیرد.

وی افزود: طی دهه‌های گذشته، گاهاً بخشی‌نگری در بین این وزارتخانه‌هایی چون نفت و نیرو در حوزه انرژی موجب هدر رفتن منابع و عدم استفاده بهینه از انرژی به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور شده است.

معظمی با بیان اینکه در اکثر کشورهای جهان، تجمیع حوزه انرژی اتفاق افتاده و دولت‌ها و مردم نتایج حاصل از آن را به خوبی برداشت کرده‌اند، گفت: امیدوارم در مجلس دهم، نمایندگان فعال و آینده‌نگر مردم، تصمیمات بزرگ بگیرند که منجر به سر‌وسامان گرفتن حوزه انرژی و جلوگیری از هدر رفت منابع کشور منجر شود.

رییس کمیسیون انرژی اتاق تهران، پیشنهاد ایجاد نهاد رگولاتوری در بخش انرژی را مطرح کرد و افزود: اگرچه توسط قانون فعلی و از طریق شورای رقابت نیز می‌توان نهاد رگولاتوری را ایجاد کرد اما اهمیت و جایگاه بخش انرژی می‌طلبد که این رویداد در قالب قانون تعیین تکلیف شود.

معظمی تصریح کرد: عصر حاضر در عرصه تجارت و کسب‌و‌کار، بر پایه رقابت استوار است و کشورها به سرعت در حال تلاش برای پیشی گرفتن از یکدیگر هستند و آنها منتظر ما نخواهند نشست. بنابراین، کشور باید حرکت خود را با سرعت پیشرفت اقتصاد جهانی و در قالب استفاده حداکثر از توانمندی داخلی تنظیم و هماهنگ کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]