اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950707142736101

در خانه فرهنگ فدک انجام می شود

برپایی بازارچه " کوچه هنرهای ایرانی "

کد: 13950707142736101

https://goo.gl/PF1M2b

، تهران , (اخبار رسمی): خانه فرهنگ فدک به منظور عرضه و آشنایی شهروندان با تنوع محصولات صنایع دستی و با ارج گذاشتن به مقام هنرهای سنتی کشور بازارچه هنری صنایع دستی با عنوان " کوچه هنرهای ایرانی " را روز پنج شنبه 8 مهر ماه برگزار می کند .

برپایی بازارچه " کوچه هنرهای ایرانی "

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 8 و فرهنگ سرای گلستان ؛ هدف از برگزاری این بازارچه تکریم و پاسداشت گویش‌ها، آداب‌ورسوم ، سنت‌ها و فرهنگ ایرانی ، احیای فرهنگ سنتی ایرانی ، ارایه آثار فرهنگی و هنری هنرمندان و معرفی شاخه‏‌های گوناگون هنر و آشنایی بیشتر شهروندان با این محصولات است.

بر اساس این گزارش ؛ جمعی از هنرمندان آثار خلق شده خود را که شامل معرق کاری ، منبت کاری ، سوخت چوب ، گلیم بافی ، نقاشی ، خوشنویسی ، عروسک سازی ، معرق موزاییک ، صنایع دستی ، سفالگری و... در معرض دید عموم قرار می‌‏دهند.

در این بازارچه هنرمندانی از رشته های مختلف صنایع دستی مانند: سفال ، تپینه ، طراحی روی شیشه ، زیورآلات سنتی و... حضور دارند.
گفتنی است ؛ صنایع دستى به‌عنوان زیرمجموعه‌اى وسیع از هنرهاى سنتى ایران از گذشته‌هاى دور تا امروز جایگاه ویژه‌اى در فرهنگ بومى و معنوى سرزمین‌مان داشته است. صنایع دستى به آن گروه از صنایعى گفته مى‌شود که مهارت، ذوق و بینش انسان در آن نقش اساسى دارد. صنایع دستى بازتابى از تاریخ تمدن هر ملت و قومى است و مى‌توان انتشار مؤثرى براى فرهنگ و سنن مناطق مختلف باشد.

بازارچه " کوچه هنرهای ایرانی " با حضور هنرمندان و کار آفرینان روز پنج شنبه 8 مهر ماه از ساعت 9 تا 19 در خانه فرهنگ فدک برپا می شود. علاقمندان برای شرکت در این بازارچه صنایع دستی می توانند به نشانی میدان رسالت ، خیابان شهید آیت ا... مدنی ، بعد از چهار راه گلبرگ ، کوچه بوستان فدک مراجعه کنند. و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 77813002 تماس بگیرند .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مسئولیت اماکن فرهنگی و فرهنگسراهای شهر نگرشی معطوف به دورنمای اصلی توسعه فرهنگی دارد و در تلاش است تا به تقویت فرهنگ ملی و اسلامی کلانشهر تهران با توجه به خصلت‌های ویژه شهری‌اش و طراحی و تبیین مبانی لازم برای آن بپردازد. این سازمان در تعامل با مخاطبان، به برقراری ارتباطات دوسویه و همچنین ارایه خدمات به صورت متنوع و متناسب با نیاز گروه‌های مخاطب، توجه خاصی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه