اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950710144045500

رنو وارد سرمایه گذاری مشترک جدید با ایران شد

کد: 13950710144045500

https://goo.gl/lN8BHH

، تهران , (اخبار رسمی): روز جمعه رنو یک معامله جدید برای ورود به سرمایه گذاری مشترک با ایران امضا کرد که اجازه می دهد بعد از لغو بیشتر تحریم هایی که سال جاری رخ داد حضورش در ایران تقویت شود.

رنو وارد سرمایه گذاری مشترک جدید با ایران شد

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی تهرانف رنو در بیانیه ای اعلام کرد این سرمایه گذاری مشترک با اکثریت سهامداران و ایدرو ایران خواهد بود.

کارلوس گون، مدیرعامل رنو گفت: پتانسیل غیرقابل انکاری در بازار ایران وجود دارد، این سرمایه گذاری مشترک شامل تاسیس یک کارخانه تولیدی با ظرفیت تولید 150 هزار دستگاه خودرو در سال است. این شرکت خودروسازی در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه 200 هزار دستگاه در ایران را دارد.

رنو به دنبال این است که پیرو اقدامات پژو که در ماه جولای در یک چارچوب توافقی با سایپا، همتای ایرانی اش 300 میلیون یورو (335.5 میلیون دلار) برای توسعه و تولید سه مدل سیتروئن قرار بسته است، عمل کند.

پژو به دنبال بازپس گیری موقعیت خود در ایران است، موقعیتی که قبلا یکبار در ایران از آن بهره برده بود. این جمله را روز پنجشنبه محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت ایران گفت زمانی که در حال بازدید از مرکز تحقیقات ولیزی (Velizy) بود.

رنو گفته است که دو مدل خودرو سیمبل و داستر جدید اولین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 تولید خواهند شد. فروش گروه رنو در ایران 56 درصد در سال 2015، از 51500 دستگاه فروخته شده نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.  

همچنین به گزارش بی بی سی، شرکت فرانسوی رنو اعلام کرد که برای افزایش حضور خود در بازار ایران توافقنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری مشترک با سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) امضا کرده است. رنو دراطلاعیه‌ای که درباره این توافقنامه منتشر کرده گفته است که این شرکت برای اولین بار مراکز توزیع خود را در ایران خواهد داشت که همراه با شبکه فروش و خدمات پس از فروش استاندارد رنو فعالیت می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]