اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950710145085517

قیمت شکر در مرز تعادل

کد: 13950710145085517

https://goo.gl/ExEjza

، تهران , (اخبار رسمی): در حالی که طی ماه‌های گذشته قیمت شکر در بازار به صورت غیرمنطقی افزایش یافته بود، دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر اعلام کرد که با توجه به رونق گرفتن تولید شکر و وارد شدن بیش از نیمی از نیاز کشور هم‌اکنون قیمت شکر در خرده‌فروشی‌ها به قیمت‌های منطقی بسیار نزدیک شده است.

قیمت شکر در مرز تعادل

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، بهمن دانایی اظهار کرد: امسال 20 روز از پارسال زودتر تولید شکر در کارخانه‌های چغندرقند کشور آغاز شده که می‌توان به اصفهان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان، لرستان، قزوین، خراسان، چهارمحال و بختیاری و غیره اشاره کرد که به خط تولید وارد شده‌اند و مابقی استان‌های کشور نیز تا هفته آینده به صورت کامل تولید خود را آغاز می‌کنند.

وی همچنین در خصوص قیمت شکر، اظهار کرد: نرخ مصوب شکر در کارخانه کیلویی 2520 تومان است که هم‌اکنون رعایت می‌شود و براساس قانون قیمت منطقی برای عمده‌فروشی‌ها سه درصد سود به اضافه کرایه تا در کارخانه است که هم‌اکنون قیمت خرده‌فروشی شکر نیز حدود کیلویی 2620 تومان رسیده است.

دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر اضافه کرد: قیمت خرده‌فروشی شکر نهایتا تا 13 درصد سود می‌تواند داشته باشد که براین اساس قیمت منطقی شکر با توجه به قیمت مصوب، نرخ سود در نظر گرفته شده و کرایه حمل از کارخانه تا مبدا عرضه باید نهایتا باید به کیلویی 2850 تا 2900 تومان بسته به مسافت طی شده و کرایه حمل برسد که البته قیمت شکر در خرده‌فروشی‌ها کیلویی 2900 تا 3000 تومان است.

دانایی با بیان این‌که تا پایان شهریورماه امسال بالغ بر 195 هزار تن شکر وارد شده است، افزود: با توجه به تولید یک میلیون و 600 هزار تنی شکر و میزان واردات انجام شده، نهایتا به حدود 300 هزار تن دیگر برای واردات نیازمندیم تا میزان نیاز دو میلیون و 100 هزار تنی شکر در سال جاری تامین شود.

وی گفت: قیمت شکر در آینده نزدیک با افزایش تولید و عرضه به قیمت منطقی خواهد رسید و به زودی تولید شکر از کارخانه‌های نی‌شکری آغاز و عرضه محصول آنها نیز به تعادل در بازار کمک می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]