اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950711145885811

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور:

10درصد مصدومان جاده ای مربوط به 3 استان است

کد: 13950711145885811

https://goo.gl/wGnQit

، تهران , (اخبار رسمی): براساس گزارش پزشکی قانونی 10 درصد مصدومان جاده ای کشور مربوط به 3 استان ایلام، لرستان و خوزستان است.

ده درصدمصدمان جاده ای مربوط به سه استان است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  جمعیت هلال احمر ،سید حمید جمال الدینی ،معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور بااعلام این خبر گفت: آمار کل مصدومان تصادفات جاده ای در سال گذشته نزدیک به 311 هزار نفر بوده که نزدیک به 30 هزار نفر مصدوم آن به سه استان خوزستان، لرستان و ایلام مربوط است.
 تحقق شعار "هرخانواده یک امدادگر" صد سال طول می کشد
وی افزود: براساس گزارش پزشکی قانونی 10 درصد مصدومان جاده ای کشور مربوط به 3 استان ایلام، لرستان و خوزستان است 1500 نفر از آمار  فوتی های تصادفات جاده ای در همین 3 استان بوده است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به شعار "هر خانواده یک امدادگر" تصریح کرد: برای رسیدن به خانواده آموزش دیده به 85 سال زمان نیاز داریم و تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر بیش از 100 سال طول می کشد و به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و کل اعتبار آموزش های امداد و نجات در کشور 60 میلیارد ریال است.
 ضرورت ایجاد یک الگوی جدید در مدیریت بحران
جمال الدینی با بیان اینکه سیلی که در خوزستان آمد، یک عامل تحریکی قوی برای برگزاری دوره های مدیریت بحران بود، گفت: مدل های مدیریت بحران باید نقد و آسیب شناسی شوند و نقاط ضعف و وقت آنها شناسایی شود و به یک الگوی جدید برسیم.
وی اضافه کرد: طی 8 سال گذشته در عملیات امدادی بحث بر این بوده که عملیات امداد مبتنی بر شواهد تجربی باشد در حالی که امروزه علم، حکمت محور است و از فعالیت های دانش محور عبور کرده است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: باید به موضوعات مرتبط با بحران و حوادث چند بعدی نگاه کنیم و تسکین آلام بشری و اقدامات بشردوستانه را هم در آن بگنجانیم.
 هلال احمر منادی مدیریت حکمت محور
جمال الدینی ادامه داد: حکمت و خردمحوری به معنای نگاه چند بعدی به پدیده های مرتبط با حوادث است و باید به تمام ابعاد وجودی انسان نگاه کرد چون قسمتی از بعد سلامت، بخش اجتماعی آن است.
وی با اشاره به لزوم به کارگیری آمار و ارقام واقعی در حوادث، بیان کرد: آموزش مبتنی بر نیاز جامعه یعنی اینکه براساس آمار و ارقام واقعی اظهار نظر و قضاوت کنیم و مدیریت بحران بدون داشتن آمار و اطلاعات دقیق امکانپذیر نیست.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور افزود: آموزش های همگانی باید در مباحث مدیریت بحران گنجانده و به برنامه ملی تبدیل و آنقدر تکرار شود که دغدغه ملی شود و در هر خانوار باید یک نفر آشنا با کمک های اولیه وجود داشته باشد.لذا هلال احمر براساس مأموریت های اجتماعی می تواند منادی حکمت محوری باشد.
 ضرورت پرداختن به مدیریت بحران در تجمعات انبوه
وی با اشاره به مقوله مهم و پیاده روی زائرین اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: یکی از سرفصل های این دوره سه روزه در خصوص مدیریت بحران تجمعات انبوه و جمعیت متحرک است که با توجه به نزدیک بودن اجتماع عظیم اربعین به ویژه در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران در این دوره گنجانده شده است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور افزود: با توجه به این که هلال احمر به عنوان یکی از ارکان اساسی مدیریت بحران در کشور تلقی می شود، پرداختن به بحث بحران های مربوط به تجمعات انبوه، بسیار ضروری به نظر می رسد.
جمال الدینی با اشاره به درس های تلخ حادثه منا در خصوص تجمعات انبوه و جمعیت متحرک تصریح کرد: ایجاد آمادگی در عوامل موثر ارائه کننده خدمات امدادی و بهداشتی به زائران اربعین و پیشگیری از ایجاد سوانح و حوادث ناشی از تجمع‌های انبوه در حرکت زائران اربعین از جمله مطالب این سرفصل درسی در دوره سه روزه مدیریت بحران سطح پایه بوده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]