اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950711146115500

ادامه سیاست های کاهش تورم شایسته دولت یازدهم نیست

کد: 13950711146115500

https://goo.gl/8aJJ0H

، تهران , (اخبار رسمی): کنترل تورم یکی از مهم ترین دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم است. دستاوردی که هرچند با استقبال فعالان بخش خصوصی و کارشناسان اقتصادی مواجه شده است اما ادامه سیاست ها برای نگاه داشت آن مورد انتقاد است.

ادامه سیاست های کاهش تورم شایسته دولت یازدهم نیست

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، حمیدرضا صالحی نائب رییس کمیسیون انرژی اتاق تهران در این باره گفت: شاخص تورم موضوعی است که در ماه های آتی باید در ارتباط با خروج از رکود مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. کنترل تورم به قیمت کُندی گردش نقدینگی در اقتصاد به تعمیق رکود دامن می زند. اقتصاد ایران در حال حاضر نیاز به رونق و شکوفایی دارد و ادامه سیاست های کنترل تورم به قیمت گرفتن پویایی اقتصاد تمام می شود.

فعالان بخش خصوصی بیش از هرچیز نگران ادامه بی رونقی و رکود در اقتصاد ایران هستند. صالحی در این باره گفت: بهتر است به فکر خروج  از رکود باشیم و سیاست های اقتصادی را در مسیر رونق اقتصاد و خروج از وضعیت ناگوار و نگران کننده فعلی اجرایی کنیم. ادامه سیاست های کنترل تورم شایسته دولت یازدهم نیست و نباید از افزایش تورم بترسیم. در کشورهایی مثل ژاپن 4 تا 5 درصد تورم را برای رونق بازار به اقتصاد تحمیل می کنند و این وضعیت تنها تجربه ما در اقتصاد نیست.

به گفته صالحی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران حرکت های تک بعدی می تواند بروز رونق در اقتصاد را به تعویق بیندازد و تمرکز دولت بر سیاست های کنترل تورم گام برداشتن در همین مسیر است. صالحی در این باره گفت: بهتر است دولت به دیگر شاخص ها و مسائل اقتصاد بیشتر توجه کند. اصلاح شاخص های مرتبط با کسب و کار  از جمله کاهش نرخ بهره از اولویت های فعلی اقتصاد کشور است. در زمینه کاهش نرخ بهره تسهیلات بانکی حرکت های خوبی انجام شد که متاسفانه متوقف شده است. واقعی کردن نرخ حامل های انرژی و حرکت به سمت اقتصاد آزاد که در آن راه اندازی کسب و کار سرعت بگیرد از مهم ترین نیازهای اقتصاد کشور است. در یک اقتصاد سوبسیدی و دولتی هرگز استارتاپ های موفق تعریف می شود و بهتر است دولت رفته رفته به چابک سازی و کوچک سازی روی بیاورد.

نائب رییس کمیسیون انرژی اتاق تهران گفت: بهترین راهکارها در شرایط فعلی تقویت صادرات است. وابستگی اقتصاد به نفت باعث شده است حتی در دوره کاهش قیمت نفت بر صادرات غیرنفتی تمرکز نکنیم و این در حالی است که برای جلوگیری از تعمیق رکود و رونق اقتصاد باید به تولید صادرات محور و صادرات غیرنفتی بیشتر توجه کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]