اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950711146135500

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی کشور

70 درصد لوازم خانگی تولید داخل است

کد: 13950711146135500

https://goo.gl/kyHTSe

، تهران , (اخبار رسمی): در مجموع رکودی که در بازار و تولید لوازم خانگی در کشور وجود داشت همچنان آثارش هست

70 درصد لوازم خانگی تولید داخل است

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، حبیب الله انصاری دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی کشور معتقد است باوجود مشکلات متعدد و قاچاق هنوز حدود 70 درصد لوازم خانگی مورد نیاز بازار و مردم از سوی شرکت های داخلی تولید می شود.

وی ادامه داد: شرکت های داخلی تولید کننده لوازم خانگی در کشورما توانمندی های بسیاری دارند و در سال های گذشته با توجه به سلیقه مخاطبان و پیشرفت تکنولوژی در سطح جهان رشد پیدا کرده اند و در صورتی که مورد حمایت دولت و مردم قرار بگیرند می توانند بهترین خدمات را ارائه دهند.

او با بیان اینکه همچنان شاهد رکورد در واحدهای تولیدی لوازم خانگی در کشور هستیم، می گوید:« اگر چه که شرایط واحدهای تولید نسبت به قبل کمی بهتر شده است ولی واقعیت این است که همچنان شاهد رکود هستیم و تولیدات کارخانه ها هم به علت رکورد کاهش محسوسی پیدا کرد، البته در این بین مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش هایی برای بهبود شرایط کردند مانند طرح توزیع کارت های اعتباری که متاسفانه با موفقیت خاصی به دلیل شکل اجرا رو به رو نشد. به اعتقاد من طرح توزیع کارت های اعتباری می توانست کمک کنده باشد ولی در عمل به صورتی اجرایی شد که دستاوردی به همراه نداشت؛ توافق اولیه که با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه ای که من نیز حضور داشتم به شکل دیگری بود ولی آن چه بانک مرکزی اجرایی کرد مشکلات بسیاری داشت و به همین جهت هم به نتیجه نرسید. در شرایط ابتدایی قرار بود 10 میلیون تومان کارت اعتباری بدون محدودیت به تمامی افراد که متقاضی هستند ارائه شود و برای خرید کالای ایرانی صرف شود ولی بعد دیدیم که هم محدودیت مصرف کننده گذاشتند و فقط بازنشسته ها و گروه های خاصی را شامل طرح کردند و اینکه قید خرید کالای ایرانی را هم برداشتند که با روح طرح در تناقض بود. این طرح برای تحریک تقاضا و خرید کالای ایرانی و افزایش تولید کارخانه ها و واحدهای داخلی و خروج از رکود برنامه ریزی شده بود ولی در عمل حاصل دیگری داشت که من هم بارها به آن اعتراض کردم.»

وی در ادامه با اشاره به اینکه لوازم خانگی تنوع بسیار گسترده ای دارد و از ظروف خرد آشپزخانه تا لوازم برقی و... را شامل می شود که طیف گسترده ای است، گفت:« در مجموع رکودی که در بازار و تولید لوازم خانگی در کشور وجود داشت همچنان آثارش هست باوجود اینکه شرایط بهتر شده است. به اعتقاد من اگر دولت به دنبال تغییر شرایط است باید دست به کارهای اساسی بزند؛ باید به واحدها تسهیلات واقعی پرداخت شود نه با سودهای 20 و بالای 22 درصد، باید قوانین اصلاح شود و مشکلات پیش روی کسب و کار را برداشته شود الان قوانین مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده چالش های بسیاری را برای واحدها به وجود آورده است، از طرف دیگر در موضوع لوازم خانگی باید با قاچاق مبارزه جدی صورت گیرد، این درست نیست که به بهانه نبود کار شرایطی ایجاد شود که در مرزها با قاچاق رو به رو باشیم یا بازارچه های مرزی را اندازی شود که در آن ها اجناس خارجی به این صورت فروخته شود؛ به نظرم اگر دولت اقدامات اساسی و حمایت های ویژه از تولید داشته باشد در کشور ما در صنایع مختلف به خصوص صنایع تولید لوازم خانگی می توان  دستاوردهای ویژه ای داشت.»

 به گفته او یکی از اقدامات دیگری که باید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام دهد این است که جلوی صدور مجوزهای جدید را بگیرد و به جای شکل گیری واحدهای کوچک به دنبال واحدهای بزرگی باشد که امکان توسعه، تحقیق و ... تولید محصولات با کیفیت را داشته باشند.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]