اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950711146145500

رییس اتحادیه واردکنندگان مکمل های غذایی

دولت زیان واردکننده را جبران می کند؟

کد: 13950711146145500

https://goo.gl/a63ZYw

، تهران , (اخبار رسمی): افزایش 2 درصدی مالیات علی الحساب واردات از سوی دولت به گمرک ابلاغ شده است.

دولت زیان واردکننده را جبران می کند؟

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، به گفته رییس اتحادیه واردکنندگان مکمل های غذایی مشخص نیست که شرکت های واردکننده مکمل های غذایی مشمول این ابلاغیه شوند اما به طور حتم این افزایش مالیات منجر به بالارفتن قیمت ها می شود و اخذ مالیات در حالیکه هنوز معامله ای انجام نشده است به بررسی قانونی بیشتری نیاز دارد.

محمد مهدی احمدی نیا رییس اتحادیه واردکنندگان مکمل های غذایی، رژیمی، ویتامینی وگیاهی ایران درباره افزایش مالیات علی الحساب واردات و اعمال آن بر واردات مکمل های غذایی گفت: هنوز اطمینان نداریم که مکمل های غذایی مشمول افزایش مالیات بر واردات می شوند اما به طور مشخص افزایش 2 درصدی مالیات علی الحساب واردات به افزایش قیمت منجر می شود. واردکننده وقتی مالیات علی الحساب واردات را پرداخت کند برای اینکه مطمئن باشد ضرر نمی کند قیمت محصول را افزایش می دهد.

احمدی نیا با اشاره به این مسئله که تا زمان عدم انجام معامله مالیات گرفتن معنی ندارد گفت: مالیات علی الحساب بر واردات قرار است از چه سودی پرداخت شود؟ بدون شک افزایش مالیات علی الحساب واردات به معنی پول پیش گرفتن از مصرف کننده و نتیجه نهایی آن افزایش قیمت هاست. البته اظهار نظرهایی درباره تفکیک واردکنندگان خوش حساب از بدحساب اعلام شده است و ممکن است برخی شرکت ها مجبور به پرداخت مالیات علی الحساب واردات نباشند.

رییس اتحادیه واردکنندگان مکمل های غذایی گفت: گاها مکمل های غذایی در دسته داروها قرار می گیرد و شرکت های واردکننده این مکمل ها مجبور به پرداخت مالیات علی الحساب واردات نیستند اما نگرانی از افزایش قیمت ناشی از افزایش مالیات واردات صرفا منوط به حوزه دارو نیست. مسئله این است که آیا واردات تجهیزات پزشکی، مواد آرایشی و بهداشت و محصولات غذایی مشمول مالیات بر واردات است یا نه؟

احمدی نیا با تاکید بر اینکه از معامله انجام نشده نمی توان مالیات گرفت گفت: مالیات یعنی معامله ای انجام شود و فروشنده سود کند واز آن سود مالیات کسر شود. اخذ مالیات  پیش از انجام معامله قانونی نیست. سوال اینجاست که اگر واردکننده  مالیات را پرداخت کرد اما در فروش محصول ضرر کرد آیا دولت ضرر او را جبران می کند؟ در حال حاضر سازمان مالیات 2 تا 2.5 درصد جریمه برای متاخرین در پرداخت مالیات در ماه در نظر گرفته است اما اگر واردکننده مالیات را پرداخت کرد و ضرر کرد سازمان مالیاتی حاضر است مالیات پرداخت شده را بازگرداند؟ مالیات علی الحساب واردات نیازمند بررسی بیشتری از نظر قانونی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]