اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950711146175517

فعالیت عکاسی در سازمان ها برخلاف قانون نظام صنفی

کد: 13950711146175517

https://goo.gl/IxciYm

، تهران , (اخبار رسمی): نماینده اتاق اصناف ایران در استان خوزستان، شهرستان ماهشهر گفت: فعالیت اداره ثبت احوال و سایر ادارات در زمینه عکاسی و راه‌اندازی آتلیه عکس‌برداری توسط اداره پست یا هر مکان دیگری خلاف مواد 2 و 91 قانون نظام صنفی است.

فعالیت عکاسی در سازمان ها برخلاف قانون نظام صنفی

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق اصناف ایران، لطف اله اصلاحیان  گفت: مطابق با ماده 3 قانون نظام صنفی که متضمن این موضوع است که تنها بنگاه‌های اقتصادی اجازه انجام فعالیت‌های کسبی داشته و نتیجه حاصل از آن تضمین می‌کند که به‌طور قطع ادارات دولتی چنین رسالتی ندارند و از همه مهم‌تر هیچ مرجعی نمی‌تواند نسبت به محدود کردن شغل افراد تصمیم‌گیری کند و اخذ تمام تصمیمات ‌باید با نظر و حضور مراجع ذی‌صلاح بازار و با رعایت قانون نظام صنفی باشد.

وی تصریح کرد: اقدام اداره پست و برخی دیگر از ادارات در راستای دایر کردن غرفه عکاسی برای تهیه عکس پرسنلی برای شهروندان زمینه‌‎‎ساز بیکاری این قشر و تعطیلی واحدهای صنفی شده و کم توجهی مسئولان مرتبط به این موضوع موجب نارضایتی صنف عکاسان شده است.

اصلاحیان اظهار کرد: این اقدام کار مناسبی نیست چون علاوه بر اینکه هنر عکاسی را زیر سوال برده و اثری درجه یک و عالی برای شهروندان ثبت نمی شود، سبب کاهش درآمد و رکورد بازار و کار همکاران شده و زمینه بیکاری آنها و تعطیلی واحدهای صنفی را فراهم کرده است.

نماینده اتاق اصناف ایران در خوزستان گفت: تا پیش از همه گیرشدن دریافت کارت ملی هوشمند، شهروندان برای گرفتن عکس پرسنلی کارت ملی به یکی از واحدهای عکاسی مجوز دار مراجعه می کردند اما واحدهای صادر کننده کارت ملی هوشمند اکنون خود اقدام به گرفتن عکس پرسنلی از متقاضیان می کنند که این امر ضرر و زیان بسیاری را به واحدهای عکاسی و فعالان این عرصه کرده است.

وی افزود: کارت های جدید نیاز به گرفتن عکس پرسنلی جدید دارد و مراکز پیشخوان دولت و اداره پست، با استفاده از یک دوربین اقدام به گرفتن عکس از متقاضیان می کنند که این امر با اعتراض شدید و گسترده صنف عکاسان در تمام استان های کشور همراه شده و حتی نارضایتی مردم را هم در پی داشته است.

اصلاحیان تصریح کرد: عکاسان صنفی برای صدور عکس برای الصاق در اسناد معتبر بین المللی همچون گذرنامه اقدام می کردند و مشکلی پیش نمی آمد؛ حال جای بسی تامل است که چگونه برای عکس های مربوط به کارت ملی که کاربرد داخلی دارد،  صنف عکاسان کنار گذاشته شده اند.

اصلاحیان تاکید کرد: با وجود پیگیری‌های مستمر و منسجم صنف عکاسان در تمام استان، فعالیت عکاسی همچنان در ادارات پست ادامه دارد و امیدواریم با پیگیری و توجه مسئولان، گرفتن عکس پرسنلی برای کارت ملی هوشمند به واحدهای عکاسی دارای مجوز در سطح شهرهای کشور سپرده شود تا مشکلات به ویژه  کاهش درآمد این صنف که با گرفتاری ها و معضلات زیادی مواجه هستند، برطرف شود.

وی در پایان ضمن تشکر از رییس و دبیرکل اتاق اصناف ایران و همچنین مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پیگیری حل مشکلات صنف عکاسان کشور ، خواستار سرعت عمل مسئولان ذیربط برای بازگشت فعالیت های عکاسی ادارات به صنف شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]