اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950711146195517

در شهریور ماه امسال؛

بازرسی صنوف از 311 هزار فقره عبور کرد

کد: 13950711146195517

https://goo.gl/XhHTzP

، تهران , (اخبار رسمی): هزار و 826 فقره بازرسی در شهریور ماه 95 توسط بازرسان اتاق اصناف ایران از صنوف سراسر کشور انجام شد.

بازرسی صنوف از 311 هزار فقره عبور کرد

به گزارش اخباررسمی به نقل پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، همچنین در شهریور ماه امسال 15 هزار و 777 فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از 47 میلیارد و 506 میلیون ریال تشکیل شده است .

در ماه یاد شده 11 هزار و 844 فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که  59 درصد آن در بخش کالا و  41 درصد در بخش خدمات است.

گزارش معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران حاکیست:   25 درصد شکایات دریافتی مذکور به صورت حضوری ،  58 درصد تلفنی و 17 درصد از طریق کتبی دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته است .

پس از بررسی های معمول و ارزیابی کارشناسان 11هزار و 382 فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد  که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شد. به این ترتیب از کل شکایات قابل پیگیری17 درصد منجر به رضایت شاکی،  33 درصد متخلف،   33 درصد غیر متخلف و  17  درصد همچنان در دست بررسی است.

همچنین گزارش‌های رسیده در مورد برخی اقلام از سراسر کشور حاکی از آن است که در شهریور ماه در بخش میوه و مرکبات ، تخم مرغ ، قند وشکر و سیمان بطور میانگین از 2  تا 3  درصد افزایش داشته و بیشترین تخلفات بوقوع پیوسته در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ ،گوشت مرغ ، گوشت قرمز و در بخش خدمات مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران بود.

این گزارش حاکیست: ضمن آنکه بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]