اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950711147416319

آیا فعالیت شرکت بدون نرم افزار حسابداری ممکن است

کد: 13950711147416319

https://goo.gl/5sV34C

، تبریز , (اخبار رسمی): امروزه تصور حسابداری بدون نرم افزار مرتبط نیز غیر ممکن است، و هزینه‌های ناشی از عدم استفاده از نرم افزار حسابداری بسیار بالاتر از هزینه‌های خرید و نصب و پشتیبانی نرم افزارهای حسابداری است .

آیا فعالیت واحد تجاری بدون نرم افزار حسابداری امکان پذیر است؟

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی موسسه پژوهشی حسابداری آمارکده،همین حالا نیز کسب و کارهای بسیاری هستند که فعالیتشان را بر اساس استفاده از سیستم حسابداری دستی مبتنی بر کاغذ شروع می‌کنند و دلایل کاملا منطقط برای اینکار وجود دارد. برای شرکت‌های بسیار کوچکتر هزینه حتی یک برنامه نرم افزار حسابداری بسیار ارزان قیمت نیز می‌تواند پولی باشد که در بخش دیگری از کسب و کار سرمایه‌گذاری شود. با این حال گاهی شرکت به نقطه‌ای می‌رسد که بایستی در خصوص خرید و پیاده‌سازی نرم افزار حسابداری و مقرون به صرفه بودن یا نبودن آن تصمیم بگیرد.

سیستم‌های حسابداری کسب و کارهای کوچک، ارزش پیشنهادی اثبات‌شده کارآیی، دقت و سرعت فراهم می‌کند. این نرم افزار ابزار مهمی است که بطور قابل توجهی به عملیات موثر شرکت کمک می‌کند. با وجود این، همیشه به این معنا نیست یک شرکت کوچک، بایستی در سیستم‌های نرم افزار حسابداری یا آنچه بیشتر معمول است، در ارتقاء به یک راه حل قوی‌تر سرمایه‌گذاری کند. تغییر رویه به سمت استفاده ازسیستم نرم افزار حسابداری متفاوت اعم از نرم افزار خودکار، قلم، یا تبلت، به معنای سرمایه‌گذاری زمان، منابع و پول است.  قبل از سرمایه‌گذاری در سیستم نرم افزار حسابداری هزینه واقعی انجام آن را برآورد بکنید.

محاسبه هزینه‌

چند سال پیش، پیاده سازی سیستم نرم افزار حسابداری مبتنی بر کامپیوتر مستلزم سرمایه‌گذاری نسبتا زیادی بود. بخش عمده‌ای از هزینه‌های کامپیوتر‌، نرم افزار، شبکه و سرویس‌های فنی پیشاپیش اخذ می‌شد. هزینه آتی غیرقابل پیش‌بینی بود. صاحبان کسب و کار نیز ریسک خرابی سیستم را حتی پس از فروش و نصب سیستم‌ توسط فروشنده، خود متقبل می‌شدند.

امروزه شرکت‌های ناشر نرم افزار، سیستم‌های نرم افزار حسابداری را بصورت سرویس مبتنی بر وب فراهم می‌کنند. شرکت شما می تواند برای استفاده از یک سرویس اشتراک پرداخت ماهیانه داشته باشد و ارائه دهنده سرویس تمام هزینه‌ها، مسئولیت‌ها و ریسک‌ها را بعنوان صاحب سیستم متقبل می‌شود. این راه‌حل‌های آنلاین نرم افزاری که برای کسب و کارهای کوچک ایده‌آل محسوب می‌شود، توسط شرکت‌های متوسط و بزرگ استفاده می‌شود. در محاسبه هزینه‌ انتقال به سیستم نرم فزار حسابداری جدید، بهتر است از هزینه اشتراک بعنوان مبنای کارتان استفاده کنید. آیا مزایایی که شرکت شما با استفاده از اپلیکیشن‌های آنلاین حاصل  می‌کند بیش از هزینه اشتراک آن است؟ اگر چنین نیست نخواهید توانست از عهده انتقال سیستم برآیید.

هزینه‌های غیرمستقیم انتقال به سیستم نرم افزار حسابداری

حتی اگر محاسبات اولیه شما نشان می‌دهد که در برابر هزینه اشتراکی که پرداخت می‌کنید ارزش بیشتری از نرم افزار حسابداری دریافت خواهید کرد، بازهم کار را تمام شده فرض نکنبد. هزینه‌های غیرمستقیم را نیز مد نظر قرار دهید.

تبدیل داده: فرقی نمی‌کند تبدیل از  اسناد کاغذی به دیجتال باشد یا فرمت فایل به فرمت دیگر، سیستم جدید مستلزم دستکاری داده است.

اختلال در کسب و کار: اگر منابع ارزشمند به سمت پیاده‌سازی نرم افزار حسابداری هدایت شود، سایر زوایای کسب و کار صدمه خواهد دید.

تمرکز مدیریت: به همین نحو، اگر مدیریت ارشد به پروژه اخیر حسابداری دلبستگی داشته باشد، پس نخواهد توانست توجه کامل خود را بر آینده معطوف کند.

مدیریت ریسک:  گاهی هزینه‌هایی بوجود می آید که ناشی از نیاز به تعدیل ریسک است، و به عهده گرفتن مسئولیت پیاده سازی و پشتیبانی از سیستم‌ نرم افزار حسابداری جدید ریسک‌هایی با خود به همراه دارد.

مزایای سیستم‌های نرم افزار حسابداری

قبل از تصمیم‌گیری در خصوص سرمایه‌گذاری بر روی سیستم حسابداری، نیازهای تجاری‌اتان را تحلیل کنید و مزایای استفاده از سیستم جدید را کاملا بشناسید. صاحبان کسب و کارهای کوچکی که ازدانش و توانایی سازماندهی موثر امور مالی بی بهره‌اند از بکارگیری سیستم‌های نرم افزار حسابداری ارزش بیشتری دریافت خواهند کرد. اگر کسب و کار شما مشتریان و درآمدش را بدلیل سازمان‌دهی مالی ضعیف از دست می‌دهد و بر روابط با مشتریان تاثیر می گذارد، سیستم حسابداری کمک کننده خواهد بود. زمانی که متدهای سنتی کارایی خود را از دست داده باشند، نرم افزار حسابداری می تواند عملیات تجاری همواری را به خوبی سازماندهی و ارتقاء دهد.

برای اینکه مشخص کرد که آیا کسب و کاری می‌تواند یا نمی‌تواند از سیستم نرم افزار حسابداری استفاده کند، ابتدا بایستی نقاط و ضعف سیستم جدید را شناخت، سود و هزینه را به درستی تحلیل کرد و ریسک‌ احتمالی مرتبط با تغییر سیستم که از فاکتورهای اساسی تصمیم گیری هستند را ارزیابی کرد؛از همه مهمتر اینکه این انتخاب را بایستی برپایه نیازها و رویه‌های کسب و کار انجام داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه پژوهشی حسابداری آمارکده

موسسه پژوهشی حسابداری آمارکده خدمات پژوهشی برای دانشجویان و اساتید در رشته های حسابداری، مالی و حسابرسی ارائه می کند همچنین برای شرکتها و کسب و کارهای تجاری راهکارهای حسابداری نظیر پیاده سازی سیستم های حسابداری و نصب و پشتیبانی نرم افزار حسابداری و مشاوره در زمینه خرید نرم افزار مناسب شرکت ارائه می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]