اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717153806319

چرا نیاز به مقایسه نرم افزار حسابداری دارید

کد: 13950717153806319

https://goo.gl/urvWHh

، تبریز , (اخبار رسمی): با افزایش روز افزون نرم افزارهای حسابداری و ارائه نسخه های جدید آنها در قالب آنلاین و تحت وب و حتی ارائه نسخه های سورس باز که قابلیت ویرایش نرم افزار توسط همه را دارند، نیاز به مقایسه درست نرم افزارها وجود دارد.

نرم افزار حسابداری

برای آنکه نرم افزارهای حسابداری مورد مقایسه قرار دهید باید اطلاعات ارائه‌دهندگان مختلف جمع‌آوری و بررسی کنید. تنها به فهرست امکانات و ویژگی‌ها بسنده نکنید و نیازهای شرکت‌تان را مد نظر قرار دهید

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی موسسه پژوهشی حسابداری آمارکده، شروع و رشد کسب و کار کوچک می تواند رضایت‌بخش و پربار باشد. با این حال، زمانی که کسب و کارتان بیش از اندازه بزرگ و سریع رشد کند، ممکن است کنترل‌تان را بر جزئیات امور مالی از دست بدهید. قبل از آنکه متوجه شوید، دچار مشکل جدی خواهید شد.

در این حوزه نرم افزار مالی کسب و کار کوچک می تواند به شما کمک کند تا کنترل کسب و کارتان را دوباره بدست آورید و از ادامه رشد آن اطمینان حاصل کنید، اما چگونه و از کجا بایستی مقایسه نرم افزار حسابداری را آغاز کرد؟

اکنون راه‌حل‌های با کیفیت بسیار زیادی حتی از شرکت‌های یکسان در بازار موجود است. شما همچنین می‌توانید امکانات یکسانی را با نصب نرم افزار بر روی کامپیوتر، از طریق دسترسی آنلاین یا پرداخت هزینه میزبانی شرکت برای ارائه خدمات بدست آورید.

برای آنکه نرم افزارهای حسابداری را برای شرکت‌تان مورد مقایسه قرار دهید نیاز است که اطلاعات را از ارائه‌دهندگان مختلف جمع‌آوری و بررسی کنید. تنها به فهرست امکانات و ویژگی‌ها بسنده نکنید؛ ابتدا بایستی نیازهای شرکتتان را مد نظر قرار دهید و به‌دنبال نرم افزار حسابداری، باشید که به‌هنگام مقایسه نرم افزار حسابداری این نیازها را بتوانید در آن‌ها بیابید. حتی کوچکترین شرکت‌ها نیز به چاپ فاکتور، ردیابی هزینه‌ها، وصول پرداخت‌ها، چاپ برچسب و مدیریت خدمات و محصولات نیاز خواهند داشت؛ اما مراقب باشید که نرم افزار خریداری شده بیش از حد نیازتان نباشد. در جریان مقایسه نرم افزار حسابداری معیارهای مختلفی را باید در نظر داشته باشیم:

کاربری آسان نرم افزار : حسابداری بدون استفاده از راه‌حل نرم افزاری پیچیده نیز به اندازه کافی سخت است. آندسته از راه‌حل‌های نرم افزار حسابداری را مورد مقایسه قرار دهید که مستلزم کمترین آموزش باشد تا کاربران بتوانند بسرعت به مرحله بهره‌وری برسند. رابط کاربری باید با برخورداری از تکنیک‌های راهبری و کنترل‌های استاندارد برای کاربران بسادگی قابل درک باشد. امکانات مورد نیاز بایستی به سرعت قابل دسترس و به آسانی قابل اجرا باشد.

پشتیبانی و کمک فنی: اگر هرگز هیچ نرم افزار حسابداری  را پیاده سازی و پیکربندی نکرده‌اید ممکن است به کمک نیاز داشته باشید. در مورد ارائه پشتیبانی فنی از فروشندگان نرم افزار حسابداری تحقیق کنید. در صورت امکان به دفترچه راهنما نگاه کنید تا از نگارش خوب و منطقی آن آگاه شوید. فایل‌های کمکی و FAQs اپلیکیشن را مرور کنید. بسیاری از ارائه‌دهندگان حتی طی دوره‌ ضمانت پس از فروش نیز پشتیبانی فنی محدودی ارائه می دهند.

حساب‌های دریافتنی/حساب‌های پرداختنی: این یکی از قابلیت‌های استاندارد است که در هر راه‌حل نرم افزار حسابداری پیدا می‌شود و شامل توانایی صدور فاکتور، ایجاد سفارش خرید، صدور چک و حمل محصول می‌باشد. راه‌حل‌هایی هم وجود دارند که این وِیژگی‌ها را برای صنایع خاص سفارشی‌ می‌کنند، بنابراین بهنگام مقایسه نرم افزار جهت خرید، این موارد را در نظر داشته باشید.

بانکداری: نرم افزار‌های حسابداری را از جهت توانایی آن برای  تراکنش با بانک شامل سپرده‌های مستقیم و اتوماتیک، چاپ چک، و تکمیل فرم‌های سپرده مقایسه کنید.

حقوق و دستمزد: یک برنامه حسابداری جامع دارای قابلیت‌های مدیریت کارکنان و حقوق و دستمزد است. محاسبه ساعات کار، سود بدست آمده، کسورات استاندارد و اختیاری و تهیه گزارش مالیات بر حقوق کارکنان از جمله ویژگی‌های نرم افزار است. بسیاری از برنامه‌ها شما را قادر می‌کنند تا چک‌ها را چاپ و پرداخت‌های الکترونیکی را انجام دهید.

کنترل انبار: برای شرکت تولیدی و توزیعی، مدیریت مواد خام و انبار کالا سرویس حساسی است که در هنگام مقایسه نرم افزار حسابداری بایستی مدنظر قرار دهید. قابلیت‌های متداول شامل این موارد است: ابزار ردیابی محصولات بر حسب اعداد CPU و SKU، ذخیر برحسب شماره بین یا محل‌ قرارگیری، و پیام هشدار به مدیریت در زمان کاهش سطح موجودی.

هزینه‌یابی کار: تولید کنندگان تخصصی  برای کنترل و مدیریت هزینه‌های وابسته به هر ردیف شغلی نیازمند  قابلیت هزینه‌‌یابی کار خواهند بود.

دارایی‌های ثابت: شرکت شما شاید بخواهد دارایی‌های ثابت نظیر تجهیزات اداری، اتومبیل‌های شرکت و سیستم‌های کامپیوتری را ردیابی کند. برنامه‌های حسابداری، هزینه‌های عملیاتی و هزینه استهلاکی را محاسبه می‌کنند.

به‌روز‌رسانی آسان و هزینه: اگر قصد جابه‌جایی به یک اپلیکیشن جدید را دارید، الزامات نصب و به‌روزرسانی نرم افزار‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید تا هزینه‌‌های غیرمنتظره شناسایی و محصولات مشکل‌دار از فهرست انتخاب حذف گردد.

گزارشگری: گزارش‌ها خروجی‌هایی هستند که نرم افزار حسابداری را به این اندازه ارزشمند می سازند. بسیاری از راه‌حل‌های پیشرو گزارش‌های بسیار خوبی عرضه می‌کنند؛ بنابراین حتما در مقایسه نرم افزارها از وجود قابلیت‌‌های گزارش‌گیری آن مطمئن شوید. همچنین توجه داشته باشید که برنامه امکان ایجاد گزارشات سفارشی را داشته باشد.

شاید این‌گونه به نظر برسد که چیزهای زیادی را بایستی حین مقایسه نرم افزار‌های حسابداری در نظر گرفت، اما اطلاعات فراوانی موجود است و بسیاری از فروشندگان استفاده رایگان آزمایشی برنامه‌هایشان را در اختیارتان قرار خواهند داد. همین حالا دست به کار شوید و اقدام به جستجو کنید. بهترین راه‌حل نرم افزاری در کوتاهترین مدت برایتان حاصل خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه پژوهشی حسابداری آمارکده

موسسه پژوهشی حسابداری آمارکده خدمات پژوهشی برای دانشجویان و اساتید در رشته های حسابداری، مالی و حسابرسی ارائه می کند همچنین برای شرکتها و کسب و کارهای تجاری راهکارهای حسابداری نظیر پیاده سازی سیستم های حسابداری و نصب و پشتیبانی نرم افزار حسابداری و مشاوره در زمینه خرید نرم افزار مناسب شرکت ارائه می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]