اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950712147886232

رده‌بندی جهانی بازارهای مسکن جهان اعلام شد

گرانترین خانه ها در نیوزلند

کد: 13950712147886232

https://goo.gl/bXnFSy

، تهران , (اخبار رسمی): نتایج یک رده‌بندی جهانی نشان می‌دهد؛ کشورهای نیوزیلند، ترکیه و کانادا، طی یکسال گذشته بیشترین افزایش قیمت مسکن را داشته‌اند.

کدام کشورها گران‌ترین بازار مسکن جهان را دارند؟

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی پایگاه اینترنتی املاک کشور ihome،در بررسی  هلدینگ بزرگ املاک «نایت فرنک» که بیش از 335 شعبه در سراسر جهان دارد؛ قیمت مسکن در سه کشور نیوزیلند، ترکیه و کانادا چیزی حدود 10 تا 14 درصد رشد داشته است.

گرچه  نیوزیلند در رده‌بندی باید بعد از ترکیه قرار می‌گرفت، اما با حذف تاثیر تورم از قیمت مسکن، این کشور به رده نخست رده بندی صعود کرد.

با تاکید بر این این فهرست میانگین قیمت خانه در شهر «آوکلند» برای نخستین بار در ماه گذشته، از مرز یک میلیون دلار نیوزیلند ( 554 هزار پوند، 743 هزار دلار) گذشت.

گفتنی است؛ داده‌های مختلف نشان می‌دهد قیمت مسکن در منطقه آوکلند سال گذشته 15.9 درصد افزایش داشته و قیمت ها در مقایسه با اوج آن در سال 2007 میلادی، 85 درصد رشد داشته است. البته در سال های اخیر، رشد مهاجرت، نرخ بهره پایین و محدودیت واحدهای خالی و ساخت و ساز، نیزاز دلایل اصلی رشد قیمت مسکن در نیوزیلند به شمار می رود.

سیاست‌های بازار آرام

 با اشاره بر اینکه بانک مرکزی نیوزیلند بارها هشدارداده بود رشد نجومی قیمت مسکن ثبات مالی این کشور را به خطر خواهد انداخت؛ دولت نیوزیلند برای آرام کردن بازار مسکن و مهار رشد بی‌رویه قیمت ها، سیاستی را اتخاذ کرد که طی آن میزان پرداختی سرمایه‌گذاران برای دریافت وام مسکن کاهش یابد.

قابل ذکر است بازار املاک نیوزیلند در منطقه آسیا-پسیفیک که شهرهایی از استرالیا نظیر سیدنی و ملبورن را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد، جزو پویاترین و بهترین بازارهابه شمار می رود.

همچنین رشد قیمت ها در این شهرها نیز نه تنها به دنبال افزایش تقاضای داخلی بلکه به دنبال رشد تقاضای بازار خارجی در منطقه آسیا بخصوص چین رخ داده است.

 در این میان «نیکلاس هلت» مدیر بخش مطالعات بخش آسیا-پسیفیک نایت فرنک می‌گوید: نکته جالب این است که دولت ها و بانک‌های مرکزی در این کشورها برخی سیاست‌های مالی که کشورهای آسیایی به منظور کاهش تب و تاب بازار مسکن خود به کار بسته‌اند را در پیش گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش تایوان نیز با کاهش 9.4 درصدی قیمت مسکن طی سال گذشته، در قعر فهرست نایت فرنک قرار دارد وهنگ‌کنگ نیز همراه با سنگاپور نیز شاهد کاهش جدی قیمت مسکن طی سال گذشته بوده‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ihome.ir

ihome.ir به عنوان جامع ترین وبسایت املاک ایران تنها یک وبسایت معرفی املاک نیست. شما در این وبسایت می توانید علاوه بر یافتن ملکی که کاملا مطابق معیارهای مورد نظر شماست، اطلاعات جامعی نسبت به موقعیت ملک مورد نظر، معابر و سرویس های حمل و نقل عمومی در محدوده این ملک و همچنین جاذبه های دیدنی در محله مورد علاقه تان، به دست بیاورید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان