اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951011210936232

شفاف سازی های رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور در بازدید از ihome.ir

از تخریب «دیوار» تا مشاوران املاک «پزشک»

کد: 13951011210936232

https://goo.gl/uP5ZT1

، تهران , (اخبار رسمی): رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور و تهران، در بازدید از مجموعه ihome.ir، جامع‌ترین وب‌سایت املاک کشور، از نزدیک با فعالیت‌های این مجموعه آشنا شد.

حسام عقبایی، رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور و تهران

صنف مشاوران املاک صنفی خاص، با تحصیلات بالاست؛ در تهران 400 پزشک متخصص، دارای دفتر مشاور املاک هستند. همچنین حدود 800 نفر با تحصیلات دکترای تخصصی (Ph.D.) و حدود 3000 نفر با تحصیلات کارشناسی هستند

به‌گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ihome.ir، حسام عقبایی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور این مجموعه را یک مجموعه وسیع با پتانسیل بالا معرفی کرد. وی ادامه داد: در کلان‌شهر تهران 12 هزار مشاور املاک دارای پروانه کسب مشغول به فعالیت هستند که در استان تهران این رقم به 32 هزار واحد صنفی می‌رسد و در سطح کشور 124 هزار و 970 مشاور املاک دارای پروانه کسب فعال هستند.

وی ادامه داد: بنابراین، یک جمعیت 650 هزار نفری به طور مستقیم و جمعیت حدود 3 میلیون نفری به صورت غیر مستقیم در شغل مشاور املاک به طور مستقیم در صنف مشاوران املاک در حال فعالیت هستند؛ در حوزه مشاغل نیز، حدود 1300 شغل و در حوزه صنعت نیز 300 صنعت با بازار املاک و مستغلات ارتباط مستقیم دارد.

عقبایی در ادامه گفت: یکی از خدماتی که در حوزه املاک و مستغلات انجام می‌شود، همان فعالیت‌هایی است که شرکت ihome.ir در حال انجام آن است که این فعالیت‌ها بسیار نوآورانه و پیشگامانه است؛ مجموعه‌های فعال در حوزه اصناف کشور، همچنان متاثر از جو سنتی هستند و هنوز تجارت الکترونیک به معنای واقعی کلمه در این صنوف پیاده سازی و اجرا نشده، بنابراین فعالیت در حوزه IT یا فضای مجازی و بازاریابی، دشوار بوده و در برخی موارد نیز با مقاومت‌هایی مواجه می‌شود ضمن اینکه برای وب‌سایت‌های پیشرو و آنهایی که در خط مقدم این مسیر هستند، شکستن این سدها دشوارتر است.

عقبایی تاکید کرد: به عنوان فردی که دو دهه در اتحادیه املاک حضور داشته و 16 سال عضو هیات مدیره اتحادیه املاک بوده، شرایط کاری در این حوزه را به خوبی لمس می‌کنم؛ بنابراین، برای تغییر این ساختار سنتی، نیازمند حمایت‌های دولت از یک سو و حضور پررنگ‌تر جوانان و نخبگان هستیم.

عقبایی، صنف مشاوران املاک را صنفی خاص، با تحصیلات بالا و در بسیاری موارد متخصص معرفی کرده و افزود: تنها در شهر تهران 400 پزشک متخصص، دارای دفتر مشاور املاک بوده و همچنین حدود 800 نفر با تحصیلات دکترای تخصصی (Ph.D.) و حدود 3000 نفر با تحصیلات کارشناسی، دفتر مشاور املاک دارند که پروانه کسب به نام آنهاست. علاوه‌براین، در حوزه مشاوران نیز نرخ افراد تحصیلکرده بسیار بالاتر است.

عقبایی افزود: برای تامین آرامش مردم، باید ابزارهایی که ضریب امنیت معاملات مسکن را افزایش می‌دهند را نهادینه کنیم که این یک امر حاکمیتی است.

عقبایی به مصاحبه دو هفته گذشته خود اشاره کرده و گفت: در آن مصاحبه اعلام کردم که «بنده به عنوان رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک، از خرید خانه می‌ترسم»؛ این اظهارات من برای بسیاری جای سوال بود و از من می‌پرسیدند که ترس شما از گران شدن یا ارزان شدن خانه است یا ریشه در مساله دیگری دارد؟ منظور من از به‌کار بردن کلمه «ترس» این بود که «شفاف‌سازی» در حوزه معاملات مسکن در کشور ضعیف است.

عقبایی تامین آسایش مردم را نیز در تسهیل و دگرگونی مسیر خرید و فروش و معاملات مسکن دانست تا مردم بتوانند با آسایش و طیب‌خاطر و استفاده از تکنولوژی‌های نوین معاملات خود را انجام دهند. عقبایی افزود: بدنه صنف مشاوران املاک، در حال حاضر ظرفیت لازم برای این کار را ندارد.

عقبایی همچنین با مصاحبه ماه پیش خود درخصوص سایت دیوار اشاره کرد و تصریح کرد: من هرگز نگفتم که «دیوار را خراب می‌کنم»؛ امروز نمی‌توان با تکنولوژی مقابله کرد اما این فعالیت‌ها باید ضابطه‌مند و قانونمند باشد. حتی اگر در فضای مجازی اقدام به خرید یک خوراکی کنید و فردی این خدمات را ارائه کند، بر فعالیت‌های او نیز باید نظارت صورت گیرد تا نسبت به صحت و استاندارد بودن آن کالا اطمینان حاصل شود.

وی افزود: ارائه این خدمات یا فروش کالا در فضای مجازی هیچ اشکالی ندارد اما باید نظارت‌ها بر این خدمات وجود داشته باشد تا از سلامت آن کالا یا خدمات مطمئن شد. در حوزه مشاوران املاک نیز همین طور است.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور همچنین درخصوص دغدغه‌های مردم و موضع‌گیری‌هایی که نسبت به این اظهارات شکل گرفت گفت: متاسفانه در کشور ما فرهنگ مشاوره و بیمه مغفول مانده و جا نیافتاده که این ضعف در بسیاری بخش‌های دیگر نیز به چشم می‌خورد؛ در حوزه معاملات مسکن یا معاملات مهم‌، باید فرهنگ مشاوره را نهادینه کرده و مردم را مطلع کرد.

عقبایی در پایان فعالیت‌های وب‌سایت ihome.ir را بر اساس ساختاری خوب و منظم ارزیابی کرد و تاکید کرد برای رشد بیشتر، این مجموعه باید مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند خدمات بیشتری به مردم ارائه کند. اتحادیه املاک، به عنوان متولی اصلی صنف مشاوران نه قصد تخریب مجموعه‌ای را داریم و نه قصد محکوم کردن، بلکه مسئولیت ما ایجاب می‌کند تا مردم را هشیار کنیم.

وی در خصوص مصاحبه‌ای که درباره سایت دیوار از من منتشر شد نیز، در پاسخ به سوال خبرنگاری که از من درباره فضای مجازی پرسید، پاسخ دادم: من با فضای مجازی کاملا موافق هستم؛ از روزی که به ریاست اتحادیه انتخاب شدم، از ورود مشاورین املاک مجازی به این کسب و کار خبر دادم. در همین تاریخ هم اعلام می‌کنم که تا 10 سال آینده، 70 درصد معاملات مسکن در فضای آنلاین انجام خواهد شد؛ این خبرنگار سپس نظر من را درباره سایت دیوار جویا شد که من با لحن شوخ طبعانه‌ای پاسخ دادم: «دیوار را نمی‌شناسم اما هر سایت و مجموعه‌ای را که مجوز فعالیت قانونی نداشته باشد، تحت هر عنوانی که باشد، خراب خواهم کرد.» لذا باز هم تاکید می‌کنم که اگر وبسایت دیوار، ihome.ir و هر وب‌سایت دیگری که در حوزه خدمات رسانی به مردم، در چارچوب قانون حرکت کرده و نظارت بر آنها حاکم باشد، مورد حمایت ما هستند اما اگر در چارچوب قانون فعالیت نکرده و مسیر آنها به سمت و سویی برود که خلاف قانون و تهدید کننده منافع مردم باشد، وظیفه ما ایجاب می‌کند تا مردم را هشیار کنیم.

عقبایی در پایان جذابیت مجموعه ihome.ir را که سبب ترغیب آژانس‌های املاک برای همکاری با این مجموعه می‌شود، گستردگی شهر، تکثر مشاورین املاک و هزینه‌های بالا در جهت بازاریابی دانست. وی افزود: ihome.ir به عنوان وبسایت جامعی که در این حوزه خدمات فعالیت می‌کند، ظرفیتی ایجاد کرده که این فضای تبلیغاتی هم سهل الوصول، آسان و نسبت به آگهی‌های مکتوب، در سایر رسانه‌ها مقرون به صرفه‌تر است. وبسایت ihome.ir، ضریب امنیت آگهی‌های تبلیغاتی را بالا برده و فضای معامله را برای متعاملین تسهیل کرده است. اینها جاذبه‌هایی است که هم برای مردم و هم برای مشاورین املاک موثر است. با رویکردهای مجموعه ihome.ir و افراد خوشفکر در آن، قطعا می‌توانید امکانات و جذابیت‌های بیشتری را هم برای مردم و هم برای مشاوران املاک ایجاد کنید تا جاذبه‌های ihome.ir بیش از پیش افزایش یابد. بسیار خوشحال هستم که چهره‌های جوان و تحصیلکرده و نخبه را در این مجموعه، در کنار هم مشاهده کردم؛ بسیار خرسندم که در کشور ما، مدیران جوانی اشتغالزایی کرده و انگیزه ایجاد می‌کنند. تمامی اینها برای ما ارزشمند است و جای تبریک دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ihome.ir

ihome.ir به عنوان جامع ترین وبسایت املاک ایران تنها یک وبسایت معرفی املاک نیست. شما در این وبسایت می توانید علاوه بر یافتن ملکی که کاملا مطابق معیارهای مورد نظر شماست، اطلاعات جامعی نسبت به موقعیت ملک مورد نظر، معابر و سرویس های حمل و نقل عمومی در محدوده این ملک و همچنین جاذبه های دیدنی در محله مورد علاقه تان، به دست بیاورید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]