اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950812175446232

حقه‌های ساده برای گرم نگه‌داشتن خانه در زمستان

کد: 13950812175446232

https://goo.gl/5nWhb7

، تهران , (اخبار رسمی): این روزها نسبت به افزایش قیمت برق، سوخت و حامل‌های انرژی، در فصل سرما نگرانی فزآینده‌ای وجود دارد و همیشه این سوال مطرح بوده که چرا مصرف سوخت و انرژی در نیمه دوم سال به اوج خود می‌رسد.

حقه‌های ساده برای گرم نگه‌داشتن خانه در زمستان

خوشبختانه، طی سالهای اخیر، بحث بهره‌وری انرژی و جلوگیری از هدررفت آن در منازل و ادارات بیش از پیش جدی شده و شاید مهمترین دلیل آن را بتوان افزایش قیمت انرژی و آلودگی هوا دانست

به‌ گزارش اخبار رسمی به نقل از ihome.ir جامع‌ترین وبسایت املاک کشور، در سال‌های اخیر، بحث بهره‌وری انرژی و جلوگیری از هدررفت آن در منازل و ادارات بیش از پیش رنگ و بوی جدی را به خود گرفته و شاید مهمترین دلیل آن افزایش قیمت انرژی و آلودگی هوا است.

شاید برای ما جلوگیری از هدررفت انرژی به کور کردن دریچه کولر یا پوشاندن درز پنجره‌ها ختم شود اما روش‌های بسیار متنوع‌تر و مهم‌تری وجود دارد که از هدررفت گرما در فصل سرما به خوبی جلوگیری می‌کند.

در ادامه به برخی از روش‌های تاثیرگذار در این خصوص اشاره می‌کنیم.

استفاده از ورقه فویل
یکی از راه‌های جلوگیری از هدررفت گرما، استفاده از فویل آلومینیومی منعکس کننده گرما در پشت رادیاتورها و شوفاژهای مدلهای دیواری است. نصب این فویل‌ها باعث می‌شود تا گرما از طریق دیوار از فضای خانه خارج نشود همچنین، در برخی مغازه‌ها می‌توان این ورقه‌های فویل را به‌راحتی و ارزانی پیدا کرد.

استفاده از پرده‌های ضخیم
یکی از مهمترین راه‌ها برای مقابله با هدررفت گرما از خانه، استفاده از پرده‌های ضخیم است ؛ استفاده از پرده‌هایی که تودوزی عایق دما دارند نیز گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای محسوب می‌شود.
هرچه ضخامت این پرده‌ها بیشتر باشد، بهتر است ولی اگر آنقدر بودجه ندارید تا پرده‌های خود را عوض کنید، خودتان دست به کار شده و پرده‌ها را با یک آستر پشمی یا پشم شیشه عایق کنید. حتی می‌توانید از پرده‌های پی‌وی‌سی حمام استفاده کنید. همچنین نصب یک پرده جلوی در ورودی نیز می‌تواند یک لایه محافظتی بیشتر اضافه کند.

استفاده از نور خورشید
هرچند ما موافق عایق کردن پنجره‌ها هستیم اما اینها دلیل نمی‌شود ارزش نور خورشید را فراموش کنیم؛ پس اجازه دهید در هنگام روز نور خورشید به داخل خانه وارد شود تا از این منبع گرمایشی رایگان و طبیعی استفاده کنید. در طول روز، پرده‌ها باید کنار باشند اما بلافاصله پس از کاهش اشعه خورشید پرده‌ها را دوباره به حالت عادی برگردانید تا از هدررفت دما جلوگیری کنید.

استفاده از پنجره‌های دوجداره
استفاده از پنجره دوجداره یکی از بهترین و کارآمدترین شیوه‌های حفظ انرژی در خانه است. هرچند که این روش بسیار پرهزینه است اما چرا خودمان دست به کار نشویم و این کار را با هزینه‌ای پایین اما به شیوه دیگری انجام ندهیم؟ در حال حاضر، فیلم‌ها و برچسب‌های مخصوصی وجود دارد که می‌توان روی پنجره‌های معمولی نصب کرد و می‌توانند همان تاثیر پنجره‌های دو جداره را منتها با درجه‌ای ضعیف‌تر داشته باشند. می‌توان این فیلم‌ها را با کمک چسب دو طرفه روی شیشه نصب کرده و سپس با کمک یک سشوار آنرا روی شیشه ثابت کرد. این فیلم‌ها بسیار با دوام هستند و دستکم می‌توانند تا سه سال روی پنجره‌ها باقی بمانند.

عایق کردن شومینه‌ها
اجازه ندهید گرما از دودکش شومینه‌ خارج شود ؛ هرچند استفاده از شومینه تقریبا در تمام خانه‌ها متداول است اما برای بسیاری از ما شومینه بیشتر جنبه دکوری دارد تا گرمایشی ؛ پس اگر شما هم از شومینه‌های خود استفاده نمی‌کنید، با استفاده از عایق‌ها و بالن‌های مخصوص دودکش شومینه می‌توان از هدررفت گرمای داخل خانه جلوگیری کرد.  
اما حواستان باشد قبل از درآوردن این بالون شومینه را روشن نکنید؛ این بالن‌ها از جنس لمینت مخصوصی هستند که در داخل لوله دودکش قرار می‌گیرند. همچنین، عایق‌های پشمی و پشم شیشه‌ای هم در بازار وجود دارد اما بازهم فراموش نکنید که پیش از روشن کردن شومینه آنها را از داخل دودکش خارج کنید.

مراقب درزهایی مثل صندوق پست باشید
بخش زیادی از گرمای خانه از طریق درزهایی مثل صندوق پستی پشت در خارج می‌شود، پس بهتر است یک سد گرمایی اضافه در پشت آنها ایجاد کنید ؛ این کار تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از خروج گرما دارد. این مساله درباره سوراخ کلید هم صدق می‌کند.
بر همین اساس، می‌توانید با پوشش‌های مخصوصی که در بازار موجود است، سوراخ کلید در را نیز پوشاند.

خلوت کردن اطراف رادیواتورها
از قراردادن مبلمان بزرگ در کنار شوفاژها خودداری کنید چرا که به مرور زمان مبلمانی که کنار شوفاژ قرار داده شده، گرما را به خود جذب می‌کند و نمی‌گذارد تا این گرما به فضای خانه برسد.

نصب قفسه بالای شوفاژ
در بالای رادیاتورها، بخصوص اگر سقف خانه‌هایتان بلند است، یک قفسه نصب کنید. البته آنچه که مهم است اینکه وسیله‌ای را مستقیما روی رادیاتور قرار ندهید بلکه قفسه‌ای را بالای شوفاژ نصب کنید؛ این کار باعث می‌شود تا گرما به پایین بازگردد و مستقیما به سمت بالا نرود. مخصوصا اگر بالای شوفاژ پنجره و پرده قرار دارد، گرمای هوا به وسط این پرده رفته و محبوس شده یا هدر می‌رود.

کور کردن اتاق‌های بلا استفاده
بستن در اتاق‌هایی که از آنها استفاده نمی‌شود، از ورود هوای سرد به سایر فضای خانه جلوگیری می‌کند.

نصب تایمر و ترموستات
نصب تایمر و ترموستات روی وسایل گرمایشی بسیار مهم است. اینکه بخواهید تمام وسایل گرمایشی را در کل روز روشن نگاه دارید اصلا منطقی نیست.

استفاده از شیوه‌های دست ساز عایق‌کاری
عایق کردن کل خانه با روش‌های حرفه‌ای برای خیلی از ما بسیار هزینه‌بر است اما روش‌های دست‌ساز و خانگی برای عایق‌کاری مقرون به‌صرفه و شدنی است. مثلا، استفاده از رول‌های فوم بسیار ارزان است و این فوم‌ها می‌توانند یک لایه محافظتی عالی و کافی برای حفظ گرما باشند.
علاوه‌بر این، استفاده از پشم‌های معدنی نظیر پشم شیشه و محصولات تهیه شده از کاغذهای بازیافتی نیز بسیار مفید است. اما فراموش نکنید در هنگام استفاده از این محصولات حتما حتما از دستکش، ماسک تنفسی و عینک ایمنی استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ihome.ir

ihome.ir به عنوان جامع ترین وبسایت املاک ایران تنها یک وبسایت معرفی املاک نیست. شما در این وبسایت می توانید علاوه بر یافتن ملکی که کاملا مطابق معیارهای مورد نظر شماست، اطلاعات جامعی نسبت به موقعیت ملک مورد نظر، معابر و سرویس های حمل و نقل عمومی در محدوده این ملک و همچنین جاذبه های دیدنی در محله مورد علاقه تان، به دست بیاورید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]