اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950930204056232

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک:

IT در حوزه املاک، دغدغه مسکن مردم را رفع می‌کند

کد: 13950930204056232

https://goo.gl/ecPvgJ

، تهران , (اخبار رسمی): «حسام عقبایی»، رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور، در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، از غرفه وبسایت ihome.ir بازدید کرد.

عکس: امید رحمانی

به‌ گزارش روابط عمومی ihome.ir، وی در مصاحبه اختصاصی با وبسایت این مجموعه با ابراز خوشحالی از فعالیت استارتاپ‌های فعال در این حوزه گفت:  این حوزه با محوریت ihome.ir، به‌عنوان پرچمدار اصلی فعالان تجارت الکترونیک در حوزه مسکن، در این نمایشگاه حرکت می‌کنند که این حرکت بسیار خوبی است.

عقبایی ،با اشاره به برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها به عنوان یک فرصت خوب برای شکل دادن به مسیر تجارت الکترونیک، افزود: نمایشگاه امسال از نظر کمی بسیار مثبت بود اما از نظر کیفی همچنان جای بهتر شدن دارد؛ تخصصی نبودن این نمایشگاه، بسیاری از فعالان در حوزه‌های مختلف IT،مراجعین را دچار سردرگمی کرده بود که طبعا تخصصی شدن نمایشگاه برای اصنافی چون اتحادیه املاک مفید‌تر خواهد بود اما از طرفی هم شاید این امر باعث استقبال کمتر و سختی حضور آنها در این نمایشگاه می‌شد.

وی افزود: متاسفانه در نمایشگاه امسال، حضور فعالان تجارت الکترونیک در حوزه املاک را چندان پررنگ ندیدم اما بسیار خوشحال هستم که استارتاپ‌های فعال در این حوزه با محوریت ihome.ir، به‌عنوان پرچمدار اصلی فعالان تجارت الکترونیک در حوزه مسکن، در این نمایشگاه حرکت می‌کنند که این حرکت بسیار خوبی است. در واقع پیشتازی در حوزه املاک، حق فعالان تجارت الکترونیک در حوزه املاک است به دلیل اینکه حوزه املاک حوزه‌ای است که حدود 300 صنعت مستقیم و بیش از 1300 شغل در کشور را به پیش می‌برد و طبیعتا این پیشرو بودن، از فعالان IT در حوزه املاک، برای فعالان اقتصادی کل کشور توقع ایجاد می‌کند. بنابراین، فعالیت‌های شرکت ihome.ir جای تقدیر و تبریک دارد و بنده نیز  از این اتفاق استقبال می‌کنم و امیدوارم خدماتی که به مردم ارائه می‌کنید بیشتر شود.

 رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور تصریح کرد: خدماتی که از طریق این‌گونه وبسایت‌ها ارائه می‌شود، باید با سیاست‌گذاری‌های صحیح، در جهت ارائه قانون‌مند خدمات به مردم حرکت کند؛هرچند، دسترسی مردم به خدمات آنلاین بسیار هموار شده اما مسکن، به عنوان پرهزینه‌ترین کالا و اصلی‌ترین هزینه در سبد کالای خانوارها، باید مسیری را طی کند که نظارت‌های دقیقی روی آن اعمال شود.

وی ادامه داد: خدماتی که در حوزه مسکن ارائه می‌شود، با خدماتی که در حوزه کالاهای مصرفی، کرایه اتومبیل و پوشاک ارائه می‌شود، بسیار متفاوت است؛ در واقع، این کسب و کار و خدمات، با هست و نیست و جان و مال و ناموس مردم در ارتباط است؛ لذا ما این حساسیت را داریم که استارتاپ‌ها و مجموعه‌هایی که در حوزه IT و فضای مجازی فعالیت و خدمات رسانی می‌کنند، حتما به دو نکته اساسی توجه کنند.

او در تشریح نکته اول گفت: نخست اینکه تاحد امکان، ضریب امنیت معاملات را افزایش دهند؛ به همین منظور، لینک شدن به مشاورین املاک، اصلی‌ترین راهکار حل این مشکل است و بنده، به صراحت تاکید می‌کنم که با توجه به قوانینی که در کشور ما حاکم است، هیچ راهکار دیگری وجود ندارد چون در کشور ما، «دلالی» مجوزی است که توسط قانونگذار به مشاوران املاک داده شده و در نتیجه افراد دیگری حق ورود به حوزه خرید و فروش، اجاره یا خدمات املاک ندارند.

وی تاکید کرد: انجام معامله، بدون واسطه می‌تواند بازتاب‌های بسیار فراگیر در حوزه اجرا داشته و زمینه تخلفات را فراهم کند. چراکه بسیاری از پرونده‌های مطرح شده در مراجع قضایی، مربوط با موضوع اختلافات ملکی هستند در نتیجه، کاهش این پرونده‌ها ضمن کاهش حجم پرونده‌های قضایی، سلامت روان جامعه را نیز تامین خواهد کرد.

عقبایی، در درجه دوم، تامین امنیت معاملات مسکن را مهمترین دغدغه اتحادیه عنوان کرد و افزود: بنده به عنوان یک حقوقدان، مدرس حقوق و کیل پایه یک دادگستری، آسیب شناسی معاملات در حوزه مسکن را بسیار حساس می‌دانم و معتقدم تمام معاملات مسکن باید در شرایطی انجام شود که قابل رهیابی و رهگیری باشد. تا ضریب امنیت بالا رود.

او ادامه داد: لذا مسیر ihome.ir و شرکت‌های مشابه، اگر هم راستا با سیاست‌گذاری‌های اتحادیه که به هیچ‌عنوان سیاست‌های صنفی نیست، دغدغه ما که ارائه خدمات خوب، جامع و مردمی است و می‌تواند مطالبات مردم را تامین کند و احساس مردم، یعنی یک آرامش روانی، محقق شود، ما نیز از آن حمایت می‌کنیم. همچنین، اگر بتوانیم این مسیر را با خدماتی چون ارائه فیلم، عکس، بازدید مجازی و امکاناتی دیگر، تسهیل کنیم، قاعدتا این همان مسیری است که اتحادیه نیز از آن دفاع خواهد کرد چراکه این خدمات می‌تواند بسیاری از معضلات امروزی شهرنشینی مانند ترافیک، گرفتاری‌های شخصی و کاری و مشغله‌های بسیار را برطرف کند.

عقبایی همچنین گفت:قطعا اگر با یک مجموعه بی بند و بار و لجام گسیخته‌ای روبرو باشیم، منافع مردم ایجاب می‌کند که در مقابل این بی قانونی بایستیم. اگر خدای ناکرده در این فضا پولی جا به جا شده و قراردادی بصورت غیرقانونی منعقد شود، خود این مساله از موجبات طرح دعاوی حقوقی در محاکم قضایی متفاوت خواهد بود که نه تنها باری از روی دوش مردم برداشته نمی‌شود، بلکه سطح درگیری‌ها و دعاوی مرتبط با حوزه مسکن را در مراجع قضایی بالا می‌برد.

او ابراز امیدواری کرد که تمامی فعالان در حوزه مسکن، این حساسیت‌های اتحادیه را در قبال موضوعات فوق درک کنند و مسایل امنیتی، قانونی و حقوقی را در نظر بگیرند و افزود:  از همه مهمتر، ما یک جمعیت 120 هزار نفری از مشاورین املاک را در کشور داریم که چیزی حدود 650 هزار نفر در ایران، در شغل مشاور املاک فعالیت می‌کنند که ایجاد هر شغل برای دولت حدود 200 میلیون تومان هزینه به دنبال دارد؛ لذا مشاورین املاک بار بسیار سنگینی را از روی دوش مردم برداشته‌اند و بنده تصور می‌کنم مجموعه‌هایی چون ihome.ir در صورت هماهنگی و سازگاری با اتحادیه و مطالبات مردم و دغدغه‌هایی که اتحادیه برای حفظ منافع عمومی مردم دارد، از آنها حمایت کامل و دفاع کرده و برای توسعه فعالیت آنها تلاش می‌کنیم؛ همچنین سعی خواهیم کرد تا تمامی آژانس‌های املاک نیز به این فضا بپیوندند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ihome.ir

ihome.ir به عنوان جامع ترین وبسایت املاک ایران تنها یک وبسایت معرفی املاک نیست. شما در این وبسایت می توانید علاوه بر یافتن ملکی که کاملا مطابق معیارهای مورد نظر شماست، اطلاعات جامعی نسبت به موقعیت ملک مورد نظر، معابر و سرویس های حمل و نقل عمومی در محدوده این ملک و همچنین جاذبه های دیدنی در محله مورد علاقه تان، به دست بیاورید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]