اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950712147895464

قیمت اقلام تنظیم بازار ماه محرم اعلام شد

کد: 13950712147895464

https://goo.gl/ASn9D2

، تهران , (اخبار رسمی): همزمان با آغاز ماه محرم حدود 40 هزار تن اقلام تنظیم بازاری این ماه از جمله گوشت، مرغ، برنج و شکر به قیمت مصوب به ویژه برای هیات‌های مذهبی توزیع می‌شود .

قیمت اقلام تنظیم بازار ماه محرم اعلام شد

به گزارش اخباررسمی به نقل شرکت پشتیبانی امور دام ، همزمان با آغاز ماه محرم حدود 40 هزار تن اقلام تنظیم بازاری این ماه از جمله گوشت، مرغ، برنج و شکر به قیمت مصوب به ویژه برای هیات‌های مذهبی توزیع می‌شود که به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر کیلوگرم شکر 2520 تومان، برنج خارجی 2900 تومان، مرغ 5100 تومان و گوشت حدود 22 هزار تومان برای عرضه در این طرح در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، فردا اولین روز از ماه محرم است که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و دستور وزیر جهاد کشاورزی، حدود 40 هزار تن مرغ، گوشت، برنج و شکر که به همه استان‌ها ارسال شده است توزیع می‌شود که به ویژه برای هیات‌ها و دسته‌های مذهبی به قیمت مصوب دولتی خواهد بود و نهایتا چند درصد سود برای مراکز خرده فروشی در نظر گرفته شده است.

علیرضا ولی – مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام – در این باره گفت: بالغ بر 30 هزار تن گوشت مرغ ذخیره‌سازی شده برای تنظیم بازار ماه محرم در نظر گرفته شده که تاکنون حدود 7000 تن از این محصول بین استان‌ها توزیع شده است و هیچگونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

هیات‌های مذهبی به شرکت پشتیبانی امور دام و اداره کل‌های استانی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه هر کیلوگرم گوشت مرغ توزیع شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام 5100 تومان است، افزود: اگر هیات‌های مذهبی، دسته‌ها و موسسه‌های خیریه مستقیما به شرکت پشتیبانی امور دام، اداره کل‌های استانی و مراکزی که برای توزیع مستقیم گوشت مرغ در نظر گرفته شده، ‌مراجعه کنند این محصول را برای آنها با همان قیمت کیلویی 5100 تومان تامین خواهیم کرد اما اگر گوشت مرغ را از طریق بازار مانند میادین میوه و تره‌بار و دیگر مراکز مشخص شده مراجعه کنند با چند درصد سود جزئی که برای خرده‌فروشی‌ها در نظر گرفته شده نهایتا هر کیلوگرم گوشت مرغ 5500 تومان برای آنها قابل تامین است.

ولی ادامه داد: برای گوشت قرمز نیز هیچگونه مشکل و کمبودی در کشور وجود ندارد و حدود 2000 تن گوشت قرمز ذخیره‌سازی شده در استان‌ها توزیع شده که به قیمت کیلویی حدود 20 تا 22 هزار تومان بسته به نوع گوشت عرضه می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ مشکلی برای تامین مرغ و گوشت مورد نیاز ماه محرم و تنظیم بازار آن در کشور وجود ندارد، چرا که وزارت جهاد کشاورزی تامین آن را تا مراکز خرده‌فروشی نیز انجام داده است اما اگر در شبکه‌های توزیع مویرگی مشکلی به وجود بیاید این دستگاه‌های نظارتی هستند که باید نسبت به این مساله حساسیت به خرج دهند و تنظیم بازار را در این شبکه‌ها به عهده بگیرند.

توزیع 28 هزار تن شکر و برنج برای هیات‌های عزاداری

همچنین علی قنبری – مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی – نیز درباره وضعیت تنظیم بازار برنج و شکر به عنوان دیگر اقلام در نظر گرفته شده برای تنظیم بازار ماه محرم به ایسنا گفت: حدود 6000 تن شکر به قیمت کیلویی 2520 تومان از طریق شرکت بازرگانی دولتی به استان‌ها ارسال شده و قابل تامین است. همچنین 22 هزار تن برنج خارجی باکیفیت نیز به قیمت کیلویی 2900 تومان در استان‌ها توزیع شده و در اختیار هیات‌های مذهبی، مساجد و موسسه‌های خیریه برای نذورات ماه محرم قرار خواهد گرفت و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: هیچ مشکلی برای تامین برنج و شکر ماه محرم و تنظیم بازار آن وجود ندارد، چرا که ذخیره‌های شرکت بازرگانی دولتی به اندازه کافی است و اگر هر استانی بر اساس تصمیم و مصوبه کارگروه تنظیم بازار به میزان بیشتری از شکر و برنج نیاز داشته باشد، برای تامین نیاز آن استان هیچ مشکلی وجود ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]