اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950712148345517

تولیدات 50 هزار بنگاه صنفی قابلیت برند شدن دارند

کد: 13950712148345517

https://goo.gl/nDAuQ4

، تهران , (اخبار رسمی): رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: از حدود 660 هزار واحد صنفی تولیدی کشور، تولیدات حداقل 50 هزار واحد قابلیت برند شدن دارند.

تولیدات 50 هزار بنگاه صنفی قابلیت برند شدن دارند

به گزارش اخباررسمی به نقل اتاق اصناف ایران، علی فاضلی در هم اندیشی “تحلیل جایگاه مجتمع های چند منظوره در فرهنگ سازی و ترویج الگوهای رفتاری و مصرفی اصناف و مردم منطبق با موازین اسلامی- ایرانی”  که با حضور حداد عادل مشاور مقام معظم رهبری، آل اسحاق پیشکسوت بخش بازرگانی و تجارت و همچنین شماری از مدیران دانشگاه ها و صاحبان مجتمع های تجاری برگزار شد، بر لزوم حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط تاکید کرد.

وی در این هم اندیشی که با محوریت الگوی مصرف ایرانی و اسلامی برگزار شد، با اشاره به گسترش ساخت مجتمع های تجاری در کشور گفت: هر چند مجتمع های تجاری ساخته شده در سال های گذشته با الگوهای جهانی فاصله دارد اما در چهار سال گذشته در راستای اهداف تعریف شده در حال ساخت است ضمن اینکه گسترش شهرنشینی ایجاب می کند که این ساختار را بپذیریم.

فاضلی با بیان اینکه مجتمع های تجاری می توانند به نمایشگاه های دائمی تولیدات بنگاه های صنفی تولیدی تبدیل شوند، تصریح کرد: رشد مجتمع های تجاری سبب تعطیلی واحدهای کوچک نخواهد شد.

وی افزود: مجموعه تولیدکننده، توزیع کننده و مصرف کننده از گسترش مجتمع های تجاری سود خواهد برد اما علمی کردن فعالیت آنها با ایجاد مراکز آموزشی، کمبودها را برطرف خواهد کرد.

فاضلی اظهار کرد: چنانچه ایجاد مجتمع های تجاری مبتنی بر اصول علمی باشد، حتی ذائقه مصرف کنندگان را به سمت استفاده از تولیدات داخلی سوق خواهد داد.

رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه یکی از کمبودهای اصناف موضوع آموزش است ، گفت: نظام آموزشی در تمام واحدهای صنفی بخصوص بنگاه های تولیدی و خدماتی تقویت و گسترش خواهد یافت.

فاضلی افزود: بحث آموزش در حدود 800 هزار بنگاه صنفی در بخش تعمیر و نگهداری نیاز جدی دارد اما به دلیل وجود نگاه سنتی حاکم بر این بخش، تاکنون نتوانسته ایم نظام آموزشی را در این بخش عملی کنیم.

به گفته وی، در حال حاضر برای بخشی از صنوف از طریق اتحادیه های مربوطه، مراکز علمی کاربردی به منظور ارتقاء سطح علمی اعضای صنف ایجاد شده است.

وی اصناف کشور را یک مجموعه عظیم اقتصادی ذکر کرد و گفت: حدود 90 درصد تولیدات داخلی کشور و 75 درصد کالاهای وارداتی از طریق شبکه اصناف توزیع می شود.

رییس اتاق اصناف ایران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی 11 هزار شهید اصناف افزود: آسایش، رفاه و آرامش کنونی کشور مدیون خون شهیدان و سربازان گمنام امام زمان (عج) بوده و هست.

در این مراسم همچنین به یاد و خاطره 11 هزار شهید اصناف، کلیپی از نقش اصناف در دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی پخش شد.

در پایان این مراسم که همزمان با افتتاح و آغاز فعالیت موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه معین همراه بود، توسط حداد عادل مشاور مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام احکام هیات امنای این موسسه از جمله علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران به عنوان عضو هیات امناء اعطا شد.

مرکز آموزش عالی آزاد اندیشه معین به منظور آموزش اصناف در خدمات رسانی مطلوب به مشتریان تاسیس شده است.

*برای استقرار اقتصاد مقاومتی به مزیت های خود تکیه کنیم

محمدرضا نظری دبیر انجمن مجتمع های تجاری و چندمنظوره نیز در این همایش گفت: امروز رقابت های جهانی برپایه کیفیت خدمت رسانی و به عبارتی نرم افزاری کالا و خدمات شکل گرفته است نه سخت افزاری آن.

وی افزود: تجربه چند سال اخیر ایران در تغییر الگوی مصرف مردم از کالاهای خارجی به محصولات ایرانی نشان می دهد که استقبال مشتریان از تولیدات داخلی به دیل ارتقاء سطح کیفیت کالاها نبود، بلکه مجتمع های تجاری فاخر که محل عرضه کالاهای اصناف شد، این حقیقت را رقم زد.

نظری با بیان اینکه برای استقرار اقتصاد مقاومتی و تعامل با دنیا باید به مزیت های خود تکیه کنیم، یادآور شد: دنیا ایرانیان را به میهمان نوازی می شناسد، ایران در فضای کسب  و کار جهانی صرفا نمی تواند با تکیه بر توسعه سخت افزاری موفق باشد و باید بر عرضه خدمات و تکریم مشتریان برنامه ریزی کند چون مردم تشنه خدمات رسانی و احترام هستند.

*مجتمع های تجاری را به الگوی درست مصرف تبدیل کنید

یحیی آل اسحاق پیشکسوت بخش تجارت و بازرگانی نیز دراین مراسم گفت: برگزار کنندگان این مراسم به خوبی توانسته اند با تلفیقی از مباحث تخصصی اقتصادی در حوزه کار و اصناف با بحث آموزش و پرورش، فضایی معنوی با ادبیات متناسب جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند.

وی افزود: شاید در بدو ورود دیدن اصناف در کنار مجتمع سازی تجاری حکایت از تضاد منافع داشته باشد، اما این همایش می خواهد تضاد موجود را به تفاهم و همکاری تبدیل کند.

آل اسحاق ادامه داد: سهم صنایع کوچک و متوسط از واحدهایی که از وزارت صنعت مجوز بهره برداری گرفته اند، حدود 96 درصد است و بیش از 53 درصد از اشتغال کشور و 50 درصد از سرمایه گذاری های کشور و 33 درصد تولید ناخالص داخلی کشور به همین واحدهای تولیدی است اما سهم آنها از تسهیلات نظام بانکی کمتر از 10 درصد است. لذا توجه به واحدهای کوچک و متوسط تولیدی یک ضرورت در واقعیت های اقتصادی کشور است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]