اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713149185517

اصناف مخالف برخورد با قاچاق نیستند

کد: 13950713149185517

https://goo.gl/Gf1DAK

، تهران , (اخبار رسمی): اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران با حضور روسای اتحادیه های صنفی در حالی برگزار شد که بیشترین بحث های آن به طرح ادغام اتحادیه های صنفی و قاچاق اختصاص داشت.

اصناف مخالف برخورد با قاچاق نیستند

به گزارش اخباررسمی به نقل از اتاق اصناف ایران، در این اجلاس پس ازاظهار نظر روسای اتحادیه های صنفی و اعضای هیات رییسه، رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به برگزاری اجلاس اتاق اصناف در حضور معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و نظرشان بر موافقت با اجرای قانون به شرط اخذ و اجرای اظهار نظر کارشناسی روسای اتحادیه های صنفی تاکید کرد: تا کنون هیچ سندی در خصوص تعداد اتحادیه ها در راستای ادغام اتحادیه های صنفی از سوی اتاق اصناف تهران امضا نشده است.

علی فاضلی با اشاره به اینکه باید همواره در جهتی گام برداریم که با قضاوت مثبت آیندگان مواجه شویم، گفت: بر اساس تعاملات صورت گرفته با دولت تاکنون دو مصوبه و عضویت در چهار کار گروه وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی برای اصناف داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: اتاق اصناف برای نخستین در تاریخ اقتصاد  کشور در حال حاضر عضو شورای عالی کار و همچنین شورای عالی تامین اجتماعی  شده است.

فاضلی افزود: برای اینکه صدور مجوز برای فعالیت انجمن ها با هماهنگی اصناف باشد، تشکیل و صدور مجوز انجمن های متقاضی فعالیت وهمچنین ساماندهی آنها، کارگروه بین وزارتخانه  و اتاق اصناف شکل می‌گیرد .

رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه کارهای انجام شده زیرساختی است، تاکید کرد:  نخستین دستاورد عضویت اتاق اصناف در کارگروه اقتصاد مقاومتی، ارائه برنامه بسته تسهیلات بانکی به اصناف است.

وی با بیان اینکه روسای 8300 اتحادیه صنفی در کشور مخالف برخورد با قاچاق نیستند، گفت: آسیب قاچاق بر اصناف تاثیرگذارتر از سایر بخش هاست؛ با مسیری که فرایند ورود کالای قاچاق طی می کند، برخوردی نمی شود اما می خواهند فقط با اصناف برخورد کنند.

فاضلی خاطرنشان ساخت: کدام عاقلی جنگ را در خانواده انجام می دهد. بازار ناموس شهر است؛ برخورد با قاچاق را به بازار آورده اند در حالی که امر مقام معظم رهبری، برخورد با لنج ها  و دیگر مبادی ورود کالای قاچاق است؛ این در حالی است که اصناف شاید 5 درصد در قاچاق و آن هم در بخش توزیع نقش داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]