اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713149375464

اختصاص 500 میلیارد تومان برای پرداخت خسارت به کشاورزان

برای واردات برنج تحت فشار هستیم

کد: 13950713149375464

https://goo.gl/DiwWYz

، تهران , (اخبار رسمی): ایجاد تحول در نگاه به بخش کشاورزی نیازمند ارتقای فرهنگ عمومی با مشارکت همه بخش ها به ویژه نمایندگان مجلس است.

برای واردات برنج تحت فشار هستیم

به گزارش اخباررسمی به نقل وزارت جهادکشاورزی ، حجتی وزیرجهاد کشاورزی با انتقاد از تلاش برای واردات برنج مازاد بر نیاز گفت: سال 92 حدود 1.8 میلیون تن برنج به کشور وارد شد و همچنان برای واردات این محصول تحت فشار هستیم.
  محمود حجتی عصر دیروز در نشست مشترک مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی با رئیس، هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس دهم در مدت فعالیت، همکاری مناسبی با مدیریت بخش کشاورزی داشته و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، رویکرد مثبتی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های نهادهای کشور ایجاد کرده است اما ایجاد تحول در نگاه به بخش کشاورزی نیازمند ارتقای فرهنگ عمومی با مشارکت همه بخش ها به ویژه نمایندگان مجلس است.
وی با اشاره به اینکه قیمت گذاری منصفانه محصولات کشاورزی در پایداری تولید موثر است افزود: کشورهای چین و ترکیه ذخایر گندم خود را 40 درصد بالاتر از قیمت جهانی تامین و برای گندم وارداتی تعرفه 60 تا 120 درصدی وضع می کنند.

500 میلیارد تومان برای پرداخت خسارت کشاورزان اختصاص یافت
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ذخایر راهبردی کالاهای اساسی در راستای تامین امنیت غذایی و ملی ضروری است ادامه داد: برای رقابت در بازار جهانی، نگاه تجار کشور باید از واردات به صادرات تغییر و آمادگی و ساختار لازم برای صادرات ایجاد شود.
وی با بیان اینکه بیمه بخش کشاورزی حمایتی است و تجاری نیست تصریح کرد: پوشش بیمه کشاورزی باید افزایش  و بخش زیادی از اعتبارات حوادث غیرمترقبه  به پرداخت خسارات بخش کشاورزی اختصاص باید.
حجتی افزود: برای رفع این مشکل با تصویب دولت 500 میلیارد تومان برای پرداخت خسارت کشاورزان اختصاص یافت.

قرارداد جدیدی برای  بهره برداری از جنگل‌ها منعقد نشود
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: آبخیزداری، حیات بخش و از طرح های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی است و با توافقات بهره گیری از ظرفیت های جهادی بسیج و مشارکت مردم، اجرای طرح های آبخیزداری در کشور گسترش می یابد.
وی با بیان اینکه قرارداد جدید بهره برداری از جنگل ها نباید منعقد شود اضافه کرد: حفاظت و صیانت از جنگل ها ضروری است و وزارت جهاد کشاورزی از طرح توقف بهره برداری از جنگل ها و توسعه زراعت چوب حمایت می کند.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه حضور پایدار در بازارهای جهانی نیازمند حمایت و پرداخت یارانه صادراتی به تولیدات کشاورزی است گفت: ما معتقدیم که تخصیص و پرداخت یارانه صادراتی محصولات کشاورزی باید نظام مند شود و  بر این اساس 200 میلیارد تومان برای یارانه صادرات لبنیات از سوی دولت اختصاص یافت و امید می رود که صادرات محصولات لبنی امسال افزایش یابد.

قیمت منصفانه مرغ تا 7500 تومان است
حجتی با بیان اینکه برای تنظیم بازار، روزانه تا 800 تن گوشت مرغ خریداری و ذخیره سازی می شود تاکید کرد: قیمت منصفانه برای هر کیلوگرم  گوشت مرغ در عمده فروشی میدان بهمن بین 6500 تا 6900 و برای مصرف کننده 7 تا 7500 تومان است.
وی افزود: باید در نظر داشت که مسئولیت کنترل و نظارت قیمت گوشت مرغ و سایر کالاهای اساسی در خرده فروشی ها با دستگاه های دیگر است.
حجتی گفت: مرغ منجمد سالم تر از مرغ تازه است و دولت با توجه به عرضه آن به قیمت هر کیلوگرم 5100 تومان حدود 2 هزار تومان یارانه برای هی کیلو گرت از اینت محصول پرداخت می‌کند.
وی افزود: قیمت نهاده های دام و طیور نسبت به سال 92 تغییر چندانی نداشته است همچنین انتظار می‌رود که امسال 1,2 میلیون تن "جو" در کشور تولید شد.

تولید برنج ایرانی 8 درصد افزایش یافت
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با اختصاص 7 هزار میلیارد تومان از سوی دولت به زودی باقی مطالبات گندمکاران و دیگر کشاورزان پرداخت می شود.
حجتی با بیان اینکه مردم کشور خواهان مصرف برنج ایرانی هستند تاکید کرد:  تولید و بازار برنج با تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری کشور و همچنین ممنوعیت واردات و وضع تعرفه در فصل برداشت مدیریت شده است.
وی افزود: امسال برنج مازندران 8 درصد افزایش تولید داشت و 40 هزار هکتار به زیرکشت دوم رفته است.
وزیر جهاد کشاورزی با ارائه توظیح بیشتر در این خصوص ادامه داد: راهکار تامین برنج مردم با اتکا به تولید داخلی، تجهیز و نوسازی و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری، بهره گیری از ارقام پرمحصول، توسعه مکانیزاسیون و دو کشته کردن برنج در کشور است.

وزارت جهاد کشاورزی برای واردات برج تحت فشار است
وی تصریح کرد :سال 92 حدود 1,8 میلیون تن برنج به کشور وارد شد و همچنان وزارت جهاد کشاورزی برای واردات این محصول تحت فشار است.
حجتی تاکید کرد:وضع ممنوعیت و اخذ تعرفه واردات این محصول با تلاش موثر وزارت جهاد کشاورزی و حمایت دولت صورت گرفت.
وی با بیان اینکه بازار 80 میلیون نفری ایران بزرگترین سرمایه کشور در بخش کشاورزی است افزود: وضع تعرفه برای واردات موز و کاهش آن در ازای صادرات سیب و همچنین خرید دانه های روغنی دو شاهکار حمایتی از تولید داخلی در مقابل فشار واردکنندگان بود.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی