اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713149690005

اصول گزارش نویسی-1

سوژه گزارش را بر مبنای علاقه خود انتخاب کنید

کد: 13950713149690005

https://goo.gl/zI5kQM

، تهران , (اخبار رسمی): هنگام گزارش نویسی سوژه ای انتخاب کنید که به ان علاقه دارید و سوژه را به طور کامل در ذهن خود پرورش دهید . در هنگام تهیه گزارش شما محدودیت حجم مطلب ندارید و می توانید بر مبنای نوع گزارش نظر خود را وارد کنید یا تنها به ارایه حقایق و اطلاعات اساسی اکتفا کنید.

سوژه گزارش را بر مبنای علاقه خود انتخاب کنید

شما در گزارش می توانید نظر خودتان را وارد کنید

به گزارش روابط عمومی اخبار رسمی  گزارش نویسی دنیایی متفاوت از خبر نویسی دارد زیرا در گزارش شما فرصت تحلیل و نظر دهی دارید و می توانید ابعاد مختلف سوژه را به درستی توصیف کنید ولی در خبر نویسی هم محدودیت در تعداد کلمات دارید و هم محدودیت در نوع انتخاب کلمات و نحوه نگارش خبر.

اما قدم اول در گزارش نویسی انتخاب سوژه است .زمانیکه می خواهید گزارشی تهیه کنید سوزه ای را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. انتخاب سوژه ای که به آن  علاقه دارید به شما کمک می کند تا گزارش بهتری بنویسید. اگر سوژه گزارش به شما داده شده است و نمی توانید آن را تغیر دهید  به  دقت سوژه را بررسی کنید  و از زاویه ای به آن توجه کنید که برایتان مطلوب تر است. ابتدا سوژه را به درستی در ذهن خود پرورش دهید و تمامی ابعاد آن را شناسایی کنید .

اطمینان حاصل کنید که سوژه را به درستی درک کرده اید و می دانید که باید در چه مسیری حرکت کنید . شناسایی تمامی ابعاد سوژه در تهیه گزارشی جامع تر  همه جانبه تر به شما کمک می کند . البته گاهی یکی از ابعاد سوژه مد نظر قرار  می گیرد که در این حالت باید جزییات بیشتری لحاظ شود . وقتی گزارش نویسی را شروع کردید باید بدانید که چه نوع گزارشی می خواهید تهیه کنید.

گاهی گزارشها  تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و شما باید نتیجه مطالعات  خود را در گزارش وارد کنید بدون اینکه نظری در مورد یافته های مطالعات و یا نتیجه گزارش ارایه دهید . اما گاهی  از شما خواسته می شود تا در گزارش یک مساله را تشریح کنید و مخالفان آن را توجیه کنید که  نتیجه مطالعه درست است . در این حالت می توانید نظر خود را وارد کنید  و با زبان ساده و کلامی نافذ دیدگاههای خود را تشریح و توجیه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]