اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713149790005

اصول نگارش خبر -25

در خبر نظر شخصی را وارد نکنید

کد: 13950713149790005

https://goo.gl/v02gjV

، تهران , (اخبار رسمی): در تهیه خبر از ارایه نظر شخصی پرهیز کنید زیرا باعث کاهش ارزش خبری می شود و رسانه ها از انتشار آن امتناع خواهند کرد. خبری بر مبنای حقایق تهیه کنید.

در خبر نظر شخصی را وارد نکنید

خبر بسیار کوتاه است و وارد کردن نظر شخصی سبب می شود از چارچوب خبر نویسی خارج شوید.

به گزارش روابط عمومی اخبار رسمی  هنگام تهیه خبر  باید از چند مساله پرهیز کنید. در درجه اول در خبر نظر شخصی خود را وارد نکنید زیرا این خبر تنها جنبه اطلاع رسانی دارد  و با گزارش  تفاوت دارد .

اگر در خبری که تهیه می کنید نظر شخصی خود را وارد کنید فرصت  اطلاع رسانی دقیق را  از دست می دهید و خبرتان ارزش خبری نخواهد داشت . این کار سبب می شود تا رسانه ها  از چاپ خبر شما امتناع کنند و نتوانید با مخاطب خود ارتباط موثری برقرار کنید .

با وجود اینکه اعلام نظر خودتان در مورد محصول کار بسیار نادرستی است ولی  نقل قول از روسا و مقامات شرکت در مورد محصول مورد نظر می تواند مفید باشد . البته این اظهار نظر باید کارشناسانه باشد  و از نوشتن اظهاراتی بدون پایه و اساس و بر مبنای ایده های اثبات نشده  اجتناب کنید.

از طرف دیگر در جریان خبر که بین 400 تا 500 کلمه است همیشه باید دقیقا در مورد موضوع خبر صحبت کنید زیرا  فرصت صحبت کردن در مورد مسایل حاشیه ای را ندارید.  همچنین در خبرتان از اصطلاحات صنعتی استفاده نکنید زیرا این کار باعث سخت شدن فهم مطلب شما می شود و استقبال از خبرتان کمتر می شود .

تنها در صورتی که خبر خود را در  رسانه های کاملا تخصصی منتشر می کنید  از اصطلاحات کلیدی صنعتی استفاده کنید . حتی در این مورد هم استفاده بیش از حد از این کلمات به اعتبار خبرتان آسیب می زند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تبلیغات و روابط عمومی | رسانه‌ها