اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713149985464

پرداخت 4/5 میلیارد تومان مشوق صادرات سیب زمینی

کد: 13950713149985464

https://goo.gl/ViBYFY

، تهران , (اخبار رسمی): تاکنون پنج میلیارد تومان مشوق صادراتی به صادرکنندگان محصول سیب زمینی پرداخت شده و امروز نیز 4/5 میلیارد تومان دیگر پرداخت خواهد شد که با پیگیری های لازم و تلاش های استاندار و مساعدت های وزیر جهاد کشاورزی مطالبات صادر کنندگان تأمین شد.

پرداخت 4/5 میلیارد تومان مشوق صادرات سیب زمینی

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، عدیل سروی با اعلام این خبر افزود: در سال زراعی 95 - 94 در حدود 22 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز و مستعد این استان به زیر کشت زراعت سیب زمینی رفت و 750 هزار تن محصول از این اراضی برداشت شد.

وی گفت: میزان مصرف داخلی استان اعم از خوراکی، صنایع تبدلی و بذر 220 هزار تن است و مابقی بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته به استان های همجوار و همچین کشور جمهوری آذربایجان، عراق، افغانستان و ترکمنستان صادر می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: تاکنون پنج میلیارد تومان مشوق صادراتی به صادرکنندگان محصول سیب زمینی پرداخت شده و امروز نیز 4/5 میلیارد تومان دیگر پرداخت خواهد شد که با پیگیری های لازم و تلاش های استاندار و مساعدت های وزیر جهاد کشاورزی مطالبات صادر کنندگان تأمین شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت یادآور شد: محصول سیب زمینی استان از طریق محل گمرک اردبیل، آستارا و بیله سوار به کشور جمهوری آذربایجان و در سایر استان ها با همکاری اتحادیه صادر کنندگان به کشورهای افغانستان، عراق و ترکمنستان صادر می شود.

این مقام مسئول در مورد اقدامات صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی استان برای ساماندهی به بازار این محصول افزود: صدور مجوز 130 هزار تن ظرفیت برای احداث انبارهای سرد و مکانیزه و سردخانه و شروع عملیات اجرایی 70 هزار تن با پیشرفت فیزیکی بین 30 تا 95 درصد به منظور افزایش زمان ماندگاری سیب زمینی در تنظیم بازار، از اقدامات مهمی به شمار می رود که این سازمان انجام داده است.

وی خاطرنشان ساخت: کشت جایگزین دو هزار هکتار کلزا ، 300 هکتار ذرت شیرین، گیاهان دارویی، چغندرقند و گیاهان علوفه ای برای ساماندهی تولید سیب زمینی بر اساس نیاز خوراکی، صنایع تبدیلی، صادرات و اجرای آن در شهرستان های اردبیل، نمین، نیر و سرعین در راستای سازماندهی به بازار فروش این محصول صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به توسعه صنایع تبدیلی به عنوان یکی از راهکارهای مهمی که می تواند به ساماندهی بازار محصول سیب زمینی در استان بیانجامد، افزود: دلیل این امر هم در این نکته مهم نهفته است که بیش از 100 محصول مختلف را می توان از سیب زمینی فرآوری کرد. باید خط اعتباری ویژه ای به بسته بندی، سورتینگ و انبارهای سرد و مکاینزه سیب زمینی با ارائه تسهیلات کم بهره و طولاتی مدت تعریف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان حمایت از حمل و نقل و ترانزیت کالای صادر کنندگان به منظور کنترل و حفظ کیفت محصول، بازاریابی و تفاهم با کشورهای هدف در راستای صادرات سیب زمینی و حمایت از صادر کنندگان، اشاعه فرهنگ تغذیه با محصولات سیب زمینی به منظور افزایش سرانه مصرف در کشور از طریق آموزش و ترویج را از دیگر راهکارهای ساماندهی به بازار این محصول مهم برشمرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی