اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950714151275517

رییس اتاق اصناف ایران خواستار شد؛

در طرح مبارزه با قاچاق کالا بازنگری شود

کد: 13950714151275517

https://goo.gl/0l7H3i

، تهران , (اخبار رسمی): رییس اتاق اصناف ایران گفت: به منظور بررسی تمامی زوایا و ابعاد قاچاق کالا، طرح مبارزه با قاچاق کالا در کارگروه ویژه ای مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

در طرح مبارزه با قاچاق کالا بازنگری شود

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی پس از طرح در جلسه ای با حضور معاون اول رییس جمهوری،  با ارسال نامه ای به مشاور رئیس جمهور و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پدیده ی قاچاق کالا را یک نوع چالش اقتصادی و اجتماعی برای اصناف کشور دانست اما در عین حال خواستار  آن شد که در زمان شروع برنامه های اجرایی مبارزه با قاچاق کالا تجدید نظر شود.

در نامه رئیس اتاق اصناف ایران به حبیب الله حقیقی آمده است: اتاق اصناف ایران معتقد به مطالعه جامع و مبارزه “اصولی” با پدیده قاچاق است که در این راستا علاوه بر انجام اقدامات بایسته در حیطه وظایف قانونی در اجرای طرح فوق که از ابتدای مهر ماه سال جاری آغاز شد، ضروری است تا همراهی و هماهنگی لازم با دولت و همه مسئولان مربوطه برای مبارزه با قاچاق کالا نیز ایجاد گردد.

رییس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا به عنوان وظیفه شرعی و قانونی یکی از اهداف اتاق های اصناف سراسر کشور است و اتاق اصناف ایران  در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و به منظور اهداف عالیه نظام در برخورد ریشه ای و اصولی با این پدیده شوم ، عدم عرضه کالاهای بدون هویت در واحدهای صنفی را به اتاق های اصناف سراسر کشور ابلاغ نموده و تاکید می کند موفقیت طرح مبارزه با قاچاق کالا نیازمند ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری لازم است.

فاضلی در ادامه ی این نامه با تاکید بر اعمال سیاست های نظارتی در مبادی ورودی کالا  خواستار آن شد که دستگاه های اجرایی مرتبط همزمان با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم و با همفکری و اخذ نقطه نظرات کارشناسانه از اتاق اصناف ایران، زمان لازم جهت تامین کالاهای مورد نیاز را برای مصرف کنندگان در سطح بازار به تولیدکنندگان داخلی و واردکنندگان قانونی کالا اختصاص دهند و سپس نسبت به تشدید نظارت های لازم در بازار خرده فروشی اقدام نمایند.

رییس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: با اعمال این روش ضمن اختصاص فرصت جهت تامین قانونمند کالا، امکان رصد مستمر بازار نیز فراهم شده و همچنین شاهد آرامش و رضایتمندی مصرف کنندگان و تحقق اهداف مبارزه با قاچاق کالا  نیز خواهیم شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]