اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717153015763

قشم مقام نخست تولید ماهی در قفس

کد: 13950717153015763

https://goo.gl/WSdjR8

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم از قشم مقام نخست تولید ماهی در قفس کشور را کسب کرد، گفت: سیاست‌گذاری برنامه ششم توسعه برای 200 هزار تن ماهی در قفس کشور بیش از 84 هزار تن است

قشم مقام نخست تولید ماهی در قفس

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی سازمان شیلات ایران، هادی نعیمیان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزی پروری و صنایع وابسته اظهارداشت: در این نمایشگاه توانمندی‌های قشم در صنایع شیلاتی به فعالان این صنعت از 80 شرکت داخلی و 20 شرکت خارجی ارائه شد.

وی بیان‌ داشت: ظرفیت‌های شیلاتی قشم اعم از خوراک ماهی، تولید ماهی در قفس و تولید و پرورش میگو و همچنین صنایع وابسته شامل بسته‌بندی و فرآوری ماهیان برای فعالان شرکت‌های خارجی کشورهای همچون نروژ، فرانسه، ایتالیا، هلند، کره و چین تشریح شد.

مدیر جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم از علاقه شرکت‌های داخلی و خارجی برای ورود به حوزه سرمایه‌گذاری صنایع شیلاتی قشم خبر داد و اعلام‌ کرد: قرار شد اطلاعات کامل این صنعت و نحوه سرمایه‌گذاری خارجیان در سفر مسئولان این شرکت‌ها به جزیره قشم و بازدید از موقعیت این جزیره در حوزه شیلات به آنان ارائه شود.

وی با اعلام اینکه سهم تولید ماهی در قفس قشم براساس سیاست‌گذاری برنامه ششم توسعه برای 200 هزار تن ماهی در قفس کشور بیش از 84 هزار تن است، گفت: این میزان سهم تولید ماهی در قفس نشان از جایگاه نخست قشم در صنعت پرورش ماهی در قفس کشور دارد.

نعیمیان گفت: برای موفقیت در تولید 84 هزار تن ماهی در قفس باید همه شرایط در این منطقه از جمله حوزه بازرگانی، حمل و نقل، سردخانه، صادرات و خدمات گمرکی نیز در کنار تولید آماده باشد.

به گفته وی، با توجه به جانمایی زمین مورد نیاز فعالیت‌های آبزی‌پروری در قشم، امکان افزایش تولید ماهی در قفس در این منطقه تا سقف 100 هزار تن در سال امکان‌پذیر است و هم‌اکنون تولید 10 هزار تن از این نوع تولیدات در قشم آغاز شده و برای تولید 45 هزار تن دیگر هم موافقت اصولی صادر شده است.

جزیره قشم با یک‌هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس از موقعیت بسیار بالا در صنایع مختلف از جمله صنایع شیلاتی برخوردار است و در یک سال گذشته بسیاری از فعالان اقتصادی کشورهای خارجی با هدف سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی این منطقه از جمله صنعت آبزی پروری به این جزیره سفر کرده‌اند که فرانسوی‌ها پیشگاه سرمایه‌گذاری در این صنعت بوده به طوری که با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی مشغول تولید ماهی در این منطقه هستند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی