اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717153120005

اصول گزارش نویسی-3

هر گزارش یک نظریه زیر بنایی دارد

کد: 13950717153120005

https://goo.gl/SD6Pny

، تهران , (اخبار رسمی): بعد از تکمیل مطالعات در زمینه موضوع گزارش نوبت به تعیین یک نظریه کلی و زیر بنایی در مورد گزارش است . این نظریه کلی در واقع مسیر شما در نوشتن گزارش را مشخص می کنید و شامل چندین جمله است که هر جمله تفسیر کننده عملکرد هر بخش از گزارش شما است . سپس باید در مورد نحوه تنظیم گزارش تصمیم گیری کنید.

هر گزارش یک نظریه زیر بنایی دارد

نحوه تنظیم گزارش خود را قبل از شروع نگارش مشخص کنید

به گزارش روابط عمومی اخبار رسمی زمانیکه مطالعات کاملی در مورد موضوع گزارش خود انجام دادید و اطلاعاتی که می خواستید را جمع آوری کردید باید بتوانید یک نظریه  کلی در مورد  هدف از نوشتن گزارش و مسایلی که می خواهید در این گزارش مطرح کنید ارایه دهید .

این نظریه در قابل سه الی چهار جمله است و بیان می کند که شما در نظر دارید راجع به چه موضوعی صحبت کنید و چرا این بعد از مساله را در نظر گرفته اید . در جریان گزارش نویسی تمامی اطلاعاتی که  وارد می شود در جهت تحقق این هدف است و همواره باید این نظریه اصلی مد نظر شما قرار داشته باشد.

شما در ابتدای گزارش در واقع اطلاعاتی  جامع تر در مورد این نظریه ارایه می دهید و در بدنه اصلی گزارش هم مطالبی مرتبط با این مساله را بیان می کنید . سپس باید یک تیتر کلی برای مطلب خود تعیین کنید . البته این تیتر نهایی مطلب نیست ولی به شما کمک می کند تا دید بهتری در مورد هدف اصلی نگارش گزارش داشته باشید و اصلی ترین و مهنترین نکته گزارش را شناسایی کنید.

بعد از این مرحله نوبت این است که مشخص کنید چگونه می خواهید گزارش خود را تنظیم کنید . اینکه گزارش چقدر حجم داشته باشد و به چه مسایلی بپردازد و چگونه شما را به هدفتان برساند مسایلی است که باید مد نظر قرار دهید در غیر این صورت نمی توانید  هدف خود را از گزارش نویسی محقق کنید .گزارش شما می تواند چندین صفحه باشد و می تواند یک گزارش تحلیلی یا گزارش خبری باشد در هر صورت شما باید نوع گزارشتان را مشخص کنید  و بر مبنای همین مساله به گزارش نویسی بپردازید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]