اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717153855997

امکان تقسیط عوارض بدهکاران از طریق الکترونیکی

کد: 13950717153855997

https://goo.gl/y3JxID

، تهران , (اخبار رسمی): معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: بخش "پرداخت الکترونیک عوارض" در پرتال شهرداری تهران امکان تقسیط عوارض بدهکاران در 5 قسط را فراهم کرده است.

امکان تقسیط عوارض بدهکاران از طریق الکترونیکی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت مالی و اقتصاد شهری دکتر قدرت گودرزی در خصوص پرداخت به موقع عوارض و مزایای آن به پرداخت کنندگان گفت: به موجب قانون نوسازی و عمران شهری عوارض سالانه در ابتدای هر سال محقق می شود و بدهکار تا پایان سال فرصت پرداخت دارند. در صورت پرداخت به موقع جایزه خوش حسابی 10درصد به عوارض نوسازی، عوارض کسب و پیشه و عوارض تابلو تعلق می گیرد.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در خصوص بدهکارانی که بهای خدمات مدیریت پسماند را پرداخت می کنند، افزود: این دسته از افراد نیز از مزایای جایزه خوش حسابی 1.5 درصد هر ماه به عبارت دیگر 18 درصد در سال بهره مند خواهند شد.
وی با تاکید بر عدم پرداخت به موقع عوارض تصریح کرد: از دست دادن جوایز خوش حسابی و همچنین اضافه شدن 9درصد جریمه دیرکرد سالیانه به عوارض نوسازی که به صورت روزشمار محاسبه می شود، جریمه دیرکرد این بدهکاران است.
گودرزی با بیان اینکه در صورت عدم پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند مبالغ سال های 93 و 94 به روز و در سال 95 محاسبه می شود، ادامه داد: در صورت عدم پرداخت عوارض تابلو نیز مبلغ سال 94 به روز و در سال 95 محاسبه خواهد شد.
وی در خصوص روش های پرداخت عوارض اضافه کرد: باتوجه به مکانیزه شدن قبوض عوارض شهرداری تهران از سال 85 و همچنین با توجه به اینکه تمامی قبوض عوارض دارای شماره شناسه قبض و شناسه پرداخت هستند، قابل پرداخت از تمامی طرق غیرحضوری نظیر دستگاه های خودپرداز، دستگاه های پایانه فروشگاهی، تلفن همراه، یا سایت های پرداخت الکترونیک عوارض هستند.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه بخش "پرداخت الکترونیک عوارض" در پرتال شهرداری تهران امکان تقسیط عوارض در 5 قسط را فراهم کرده است، خاطر نشان کرد: شهروندان با مراجعه به این بخش می توانند از سوابق پرداخت عوارض سال های گذشته خود نیز مطلع شوند.
 
پرداخت 2هزارو700میلیاردتومان از دیون شهرداری پایتخت طی 6 ماه اخیر
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت پرداخت دیون برای مدیریت شهری، گفت: در 6 ماه اول سال جاری 2 هزار و700میلیارد تومان از دیون شهرداری پایتخت پرداخت شده است.
  گودرزی  ، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: تسویه دیون ازجمله دیون پیمانکاران را از وظایف اصلی خود می‌دانیم. به طوری که مطالبات پیمانکاران از مناطق مختلف نیز تا حد قابل توجهی پرداخت شده و مابقی نیز در حال پرداخت است.
معاون شهرداری تهران عنوان کرد: حتی یک روز تاخیر و تعلل در پرداخت دیون را هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ قانونی درست نمی دانیم.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه درآمدهای پایدار مدیریت شهری تهران نیز از میزان درآمدهای نقد در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 40 درصد محقق شده است، تصریح کرد: امروز نقش درآمدهای پایدارشهری در تامین هزینه‌های  شهرداری ها بر هیچ کس پوشیده نیست.
گودرزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه برنامه های شهرداری تهران طی چندسال گذشته برای عدم وابستگی بیش از پیش به درآمدهای غیرنقد مثمرثمر واقع شده است.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در پایان همچنین با اشاره به اینکه میزان درآمدهای پایدار مدیریت شهری در 6 ماه اول سال جاری  رضایت بخش بوده است، گفت: با این شرایط بد اقتصادی؛ از برنامه ای که در ابتدای سال تدوین کرده ایم جلوتر هستیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت مالی و اقتصادی شهری

حوزه معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه­‌ریزی و کنترل عملکرد در حوزه مالی و اقتصادی شهر تهران را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه