اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717154066161

هادی بهادری:

برای نوسازی صنعت هوانوردی نباید به همه جواب داد

کد: 13950717154066161

https://goo.gl/5eYW8C

، (اخبار رسمی): نایب رییس‌کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در مقابل این اندازه از سنگ‌اندازی‌ها توانستیم موافقت آمریکا برای فروش هواپیما به ایران را بگیریم و این موفقیت بزرگی است، گفت: کشور را باید از این وضعیت خارج کرد که برای خرید یک هواپیما این همه سختی بکشیم و قرار باشد پاسخ همه را بدهیم.

برای نوسازی صنعت هوانوردی نباید به همه جواب داد

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمویم سازمان هواپیمایی ،هادی بهادری  ، با اشاره به تهدید بویینگ از سوی رژیم صهیونیستی برای فروش هواپیما به ایران، گفت: درحالی که ایرباس و بویینگ از ابتدا مایل به انجام این قرارداد بودند، یک تعدادی دنبال سیاسی کردن ماجرا بودند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: موضوع خرید هواپیما بیش ازحد بزرگ شده است درحالی که ما کشوری هستیم که تولید هواپیما نداریم و طبیعی است این درخواست را داشته باشیم، اما مجموعه‌های خارجی طوری به این موضوع پرداختند که به نظر می‌رسید قرار است اتفاق خیلی عجیبی رخ دهد.

وی ادامه داد: اینکه در مقابل این اندازه از سنگ اندازی ها، توانستیم موافقت آمریکا برای فروش هواپیما به ایران را بگیریم موفقیت بزرگی است. در شرایطی که آنها نمی‌خواستند به ما هواپیما بفروشند و لابی صهیونیست هم سنگ تمام گذاشته بود تفاهم‌نامه‌ای را به مرحله عقد قرارداد رساندیم که راه انجام قراردادهای مالی بیشتر را هموار می کند. 

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مخالفت‌ها در داخل و خارج از کشور، ادامه داد:کشور را باید از این وضعیت خارج کرد که برای خرید یک هواپیما این همه سختی بکشیم و قرار باشد پاسخ همه را بدهیم.

به گفته بهادری تعداد زیادی از کشورها در جهان صاحب فرودگاه هستند اما هیچ کشوری اندازه ایران برای تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی خود سختی نمی‌کشد و پاسخگوی نیروهای مخالف نیست.

وی ادامه داد: درست است که باید روزی برسد که خودمان تولیدکننده هواپیما شویم، اما تا آن زمان باید بستری را فراهم کرد که به لحاظ اقتصادی و تبادلات تجاری زمینه‌های اولیه انجام این قراردادها را داشته باشیم و دچار مشکل نشویم.

به گفته نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی این قرارداد بزرگ تجاری بستری را فراهم می‌کند برای انجام سایر مبادلات و بازشدن پای سرمایه گذاران به ایران و صادرات کالا و  ابراز تمایل بانک‌ها برای کار با ایران.

او تاکید دارد مذاکره برای خرید هواپیما باید خارچ از چارچوب سیاسی باشد و ما تاکید داریم حمل و نقل هوایی باید در مسیر تخصصی قرار بگیرد. 

خرداد ماه امسال یک سازمان غیردولتی فعال در زمینه مسائل حقوقی در اسراییل تهدید کرد که درخصوص هر هواپیمایی که شرکت هواپیماسازی آمریکایی بویینگ به ایران بفروشد، ادعای حق تصرف و مالکیت مطرح خواهد کرد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان هواپیمایی کشوری

سازمان هواپیمایی کشوری اعمال حاکمیت برصنعت حمل ونقل هوایی راعهده داراست همین بس که پس ازانقلاب شکوهمند اسلامی به رغم مشغله های هشت سال دفاع مقدس و اخراج کارشناسان خارجی،کلیه اموربه دست توانای متخصصین ایرانی انجام وفرودگاههای کشوراز 22فرودگاه قبل ازانقلاب که حمل بارومسافردرآن انجام می گرفت به 70فرودگاه عملیاتی وآمارجابه جایی مسافر از قریب به 3میلیون نفر به حدود 20 میلیون نفردرسال افزایش یافته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان