اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950724156885700

عزاداران 10 درصد نذری‌هایشان را صرف محیط زیست کنند

کد: 13950724156885700

https://goo.gl/3hN6Pn

، تهران , (اخبار رسمی): اگر عزاداران حسینی تنها 10 درصد نذری خود را به محیط زیست اختصاص دهند، رقمی بیش از کل بودجه سازمان حفاظت محیط زیست نذر محیط زیست می‌شود.

عزاداران 10 درصد نذری‌هایشان را صرف محیط زیست کنند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت  محیط زیست فحسین عبیری گلپایگانی ، فعال محیط زیست با اشاره به اینکه امسال در نمایشگاه عطر سیب بحث نذری‌های زیست محیطی را مطرح کردیم، گفت: طبق آمارها، از روز اول محرم تاکنون مردم ایران 2000 میلیارد تومان نذری داده‌اند. با فرض اینکه این عدد دقیق و درست باشد با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که اگر تنها 10 درصد این رقم را برای محیط زیست کنار بگذاریم جمعا 200 میلیارد تومان می‌شود این در حالی است که بودجه سازمان حفاظت محیط زیست در سال گذشته 137 میلیارد تومان بوده است.
این فعال حوزه محیط زیست با تاکید بر اینکه این پول به هیچ وجه دولتی نیست، تصریح کرد: این پول نذر امام حسین (ع) است و می‌توان از طریق آن امکانات و تسهیلاتی برای محیط زیست فراهم کرد و از این طریق بسیاری از مشکلات محیط زیستی را حل کرد. اگر مردم ایران در صورت استفاده از ظروف یک بار مصرف، از میان 10 ظرف پلاستیکی، تنها هزینه یک ظرف را صرف محیط زیست کنند، رقم بالایی می‌شود. آنها می‌توانند هزینه همین یک ظرف را برای ساخت آبشخور، خرید علوفه و سایر مسائل و مشکلات محیط زیست اختصاص دهند که قطعا عدد به دست آمده بیشتر از کل بودجه سازمان حفاظت محیط زیست خواهد بود.
عبیری گلپایگانی ادامه داد: این اقدام علاوه بر اینکه رقم بسیاری را برای بهبود وضعیت محیط زیست کشور اختصاص می‌دهد، باعث فرهنگ‌سازی در این زمینه نیز می‌شود.
وی افزود: در نتیجه این اقدام،  عزاداران حسینی به این درک می‌رسند که نذری دادن برای امام حسین (ع) صرفا در غذا خلاصه نمی‌شود بلکه می‌توان از طریق اختصاص این نذری‌ها برای محیط زیست کار مثبت و ثوابی انجام داد.
وی گفت: درخواستم از مردم ایران این است که تنها 10 درصد نذری‌هایشان را به سمت و سوی محیط زیست ببرند برای این کار می‌توانند با ادارات کل محیط زیست استان‌ها ارتباط گرفته و از طریق آنها در جریان مشکلات و کمبودهای زیست محیطی استان خویش قرار گیرند. همچنین خیران می‌توانند با نظارت خود به ساخت آبخشور یا خرید علوفه و تحویل آن در منطقه اقدام کنند تا از هزینه شدن این پول در راه محیط زیست مطمئن شوند.
این فعال حوزه محیط زیست با اشاره به اینکه بهتر آن است که در کشور مان یک سازوکار مشخص برای اختصاص نذری‌های محیط زیستی تعریف شود، گفت: باید حساب مشخصی وجود داشته باشد تا هموطنان ایرانی بتوانند نذری‌های محیط زیست خود را به آن واریز کنند و مطمئن باشند که این پول‌ها در راه محیط زیست استفاده می‌شود اما تا آن موقع مردم می‌توانند این نذری‌ها را خرج بهبود کیفیت محیط زیست استان خود کنند و برای این کار می‌توانند از مشورت و همکاری فعالان محیط زیست و مسئولین ادارات کل محیط زیست استان‌ها استفاده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست