اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950724157930037

مدیر عامل پست بانک اعلام کرد

نرخ منطقی سود 18 درصد برای کارت‌ اعتباری

کد: 13950724157930037

https://goo.gl/zqYjgH

، تهران , (اخبار رسمی): طرح ویژه دولت برای اختصاص کارت‌های اعتباری 10، 30 و 50 میلیون تومانی از ابتدای مهرماه اجرایی شد تا به تدریج با نرخ سود 18 درصدی جایگزین تسهیلات خرد بانک‌ها شود.

خسرو فرحی

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی پست بانک، مدیر عاملاین بانک خدماتی خسرو فرحی گفت: ارائه کارت‌های اعتباری  بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی در قالب عقد مرابحه انجام می‌شود که با هدف رونق در خرید و فروش از طریق ایجاد رقابت میان تولیدکنندگان بوده است که نه تنها این کارت‌ها می‌تواند بر بهبود فضای کسب و کار تاثیر بسزایی بگذارد بلکه شرایط بهبود کیفی محصولات داخلی را نیز به بار خواهد آورد.

وی با بیان اینکه افراد جامعه برای دریافت تسهیلات خرد همواره  با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌اند و تسهیلات با هزینه بالا و زمان طولانی به دستشان می‌رسید، افزود: طرح کارت‌های اعتباری 10،30 و 50 میلیون تومانی شرایط را برای دریافت تسهیلات به متقاضیان این میزان از وام‌ها سهل و آسان کرده است و افراد می‌توانند با داشتن این کارت‌ها کلیه نیازهای خود اعم از کالا و خدمات را پوشش دهند و حتی می‌توانند هزینه‌های درمان خود را نیز با استفاده از این کارت‌ها پرداخت کنند.

فرحی ادامه داد: این کارت‌ها با توجه به اینکه در قالب عقد مرابحه انجام می‌شود، به یک عقد خاصی مانند فروش اقساطی، مضاربه و جعاله که کارکردهای خاصی داشتند، محدود نمی‌شود. شاید بتوان این را از مزایای بزرگ این کارت‌ها برشمرد. از سوی دیگر کمکی است برای تولیدکنندگان کالاهای داخلی که می‌تواند بخش قابل توجهی از تقاضای بازار را تحریک کرده و شاهد رونق در بحث تولید بود.

مدیرعامل پست بانک با اشاره به اینکه خرید از طریق کارت اعتباری تا 30 روز بدون اخذ کارمزد انجام می‌شود، گفت: شاید بتوان گفت، تفاوت کارت‌های اعتباری با تسهیلات در این است که استفاده از اعتبار این کارت‌ها بسته به نیاز مشتری انجام شده و تا 30 روز بدون کارمزد انجام می‌شود، بعد از مدت زمان یک ماه صورت حساب به مشتری ارائه می‌شود که بسته به نوع قرارداد با نرخ 18 درصد قابل تقسیط است و همچنین تفاوت دیگر آن در سهولت استفاده و رفع بوروکراسی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پست بانک ایران

پست بانک ایران پس از تصویب اساسنامه توسط هیات محترم وزیران از دی ماه سال 1375 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد، و در حال حاضر با دارا بودن 14500 شعبه، دفتر و مرکز در سراسر کشور انواع خدمات بانکی و مالی را ارائه می‌دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه