اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950724158636024

برنامه‌های شبکه سلامت به مناسبت روز جهانی غذا

کد: 13950724158636024

https://goo.gl/2tZ1EP

، تهران , (اخبار رسمی): شبکه رادیویی سلامت یکشنبه 25 مهر ماه، همزمان با روز جهانی غذا در برنامه «صبح و زندگی» به موضوع «روز جهانی غذا و اهمیت صبحانه» خواهد پرداخت.

برنامه‌های شبکه سلامت به مناسبت روز جهانی غذا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، برنامه زنده رادیویی «صبح و زندگی» با حضور دکتر زهرا عبدالهی، متخصص تغذیه و رییس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به پرسش مخاطبان درباره «چقدر به خوردن صبحانه اهمیت می دهید؟» پاسخ می دهد.

«صبح و زندگی» عنوان برنامه ای از گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت، به تهیه‌کنندگی سیما غفاری و گویندگی مصطفی مصطفوی است که از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 7:05 دقیقه به مدت 80 دقیقه پخش می شود.

برنامه «فراسو» شبکه رادیویی سلامت 25 مهر ماه با حضور کارشناسان به سوالات شنوندگان درباره «تنوع و تعادل، دو اصل مهم تغذیه صحیح» پاسخ می دهد.

این برنامه رادیویی روز یکشنبه با حضور فریبا کوهدانی، دکترای تغذیه به سوالات شنوندگان در خصوص «تنوع و تعادل، دو اصل مهم تغذیه صحیح» پاسخ می دهد.

برنامه «فراسو» از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 به مدت 30 دقیقه، به کوشش برنامه سازان گروه بهداشت و تندرستی و گروه تغذیه و سلامت روی آنتن می رود.

برنامه «غذا، سلامت، زندگی» شبکه رادیویی سلامت، 25 مهر ماه به بررسی کاربردهای فناوری‌ نانو در صنعت مواد غذایی می پردازد.

امروزه به علت صنعتی شدن و روش‌های نادرست زندگی، متاسفانه بیشتر از مواد غذایی آماده، و یا پروتئینی و چربی استفاده می‌کنیم و به علت عدم تحرک و ورزش، مردم با مشکلات زیادی از نظر سلامتی مواجه شده‌اند.
یکی از مهمترین کاربردهای نانوتکنولوژی در صنایع غذایی است که براساس پیشرفت هایی که در سال های اخیر در این رشته حاصل شده است، به وجود آمده است. در این غذاها با استفاده از توانمندی نانوربات ها در تولید غذا برای انسان از طریق اکسیژن ، کربن و هیدروژن موجود در آب یا هوا بهره گرفته می شود و دیگر برای تولید غذا نیازی به مزارع کشاورزی و دامپروری نخواهد بود.

این نانو غذاها با گردش خون در بدن به حرکت درآمده و عروق خونی را از بقایای چربی ها پاک می کند و این خود یکی از دلایل کاهش التهاب شرائین در بدن شده و احتمال بروز سکته های قلبی را بشدت کاهش می دهد. همچنین نانو غذاها این توانمندی را دارند که با توجه به شخصیت مصرف کننده غذا، رنگ، طعم و مواد مغذی غذا را تغییر دهند. برنامه «غذا، سلامت، زندگی» که کاری از گروه تغذیه و سلامت این شبکه رادیویی است، با حضور  سهیل شمس، دکترای صنایع غذایی به موضوع «کاربردهای فناوری‌نانو در صنعت مواد غذایی» می پردازد.

برنامه «غذا، سلامت، زندگی» شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13:30 به مدت 30 دقیقه تقدیم شنوندگان می شود.

برنامه «نیم نگاه» شبکه رادیویی سلامت، دوشنبه 26 مهر ماه، «روز جهانی غذا و 5 موضوع مهم» را بررسی می کند.

این برنامه روز دوشنبه از ساعت 12 به مدت40 دقیقه با حضور  دکتر هدایت حسینی، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای صنایع غذایی، دکتر روزبه شیخ الاسلام، دکترای اپیدیمیولوژی تغذیه و  دکتر زهرا عبداللهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه در وزارت بهداشت، به بیان شیوه های اصلاح الگوی تغذیه در 5 مورد قند و نمک و چربی و نشانگرهای رنگی و قاچاق مواد غذایی خواهد پرداخت.

همچنین برنامه «قاصدک» شبکه رادیویی سلامت، 25 مهر ماه، قصه های کودکانه با موضوع «اسراف در غذا» را تقدیم شنوندگان می کند.

«قاصدک» عنوان برنامه ای شاد و آموزنده از گروه خانواده شبکه رادیویی سلامت است که برای گروه های سنی الف (کودکان 4 تا 7 سال) تهیه شده و از زبان مادری است که برای کودکان خود قصه می گوید و تلاش می کند از طریق قصه به صورت غیر مستقیم به کودکان آموزش دهد.

این قصه ها با هدف آموزش بهداشت فردی، اجتماعی، سلامت معنوی و ابعاد مختلف حوزه سلامت روایت می شود.

«قاصدک» هرشب ساعت 21 به مدت 15 دقیقه با شما همراه می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که بعنوان روابط‌عمومی نظام ایفای نقش می‌کند، بمنظور حصول به نظام ارتباطی جامع و پویا،برقراری و تنظیم ارتباطات و مناسبات کارآمد درون و برون سازمانی،تدارک بسترهای لازم برای تسهیل جریان تعامل متقابل این رسانه با جامعه مخاطبان در سطح داخل و خارج از کشور،از ساختار مناسبی برخوردار است و روابط‌ عمومی سازمان صداوسیما از جمله عناصر مهم ساختار این رسانه است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها