اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950725158845700

ابتکار خبر داد

تولید برق پاک در پارک پردیسان

کد: 13950725158845700

https://goo.gl/PS2HmQ

، تهران , (اخبار رسمی): وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند طی 2 سال حداقل 20 درصد برق مصرفی ساختمان‌های خود را از انرژی‌های تجدید پذیر تأمین کنند.

تولید برق پاک در پارک پردیسان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در کانال تلگرامی خود نوشت:" عکس‌ها، پانل‌های خورشیدی سازمان در پردیسان و مانیتورینگ؛  تولید برق پاک را نشان می دهد.بنابر مصوبه شهریور سال جاری هیئت دولت، دستگاه‌ها مکلف به استفاده از انرژی های پاک شده اند. دولت بر کاهش آلودگی هوا، بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مصمم است. این بخشنامه که در برخی دستگاه‌ها مثل سازمان حفاظت محیط زیست اجرایی شده، نشان می‌دهد که دولت یازدهم این حرکت مهم را ابتدا از خود و برای ایفای تعهدات ملی و جهانی آغاز کرده است.

براساس بخشنامه دولت، وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی طبق فهرستی که وزارت نیرو اعلام می‌کند موظفند طی 2 سال حداقل 20 درصد برق مصرفی ساختمان‌های خود را از انرژی‌های تجدید پذیر تأمین کنند.مانیتور سالن ورودی ساختمان مرکزی سازمان حفاظت محیط زیست، دیروز میزان برق پاک تولید شده توسط نیروگاه کوچک خورشیدی پردیسان را نشان می‌دهد."
 هیات وزیران در جلسه یکشنبه 29 شهریورماه خود به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و نهادها و شرکت‌های دولتی را به تأمین 20 درصد برق مصرفی ساختمان‌های خود از انرژی‌های تجدیدپذیر ملزم کرد.
بر پایه این گزارش، وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های دولتی موظف‌اند تا مدت دو سال حداقل 20 درصد از برق مصرفی ساختمان‌های خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین  کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست