اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950725159305464

بزودی تولید صنعتی لقمه‌های آبزیان آغاز می‌شود

صادرات قزل‌آلای ایرانی توسط 22 شرکت داخلی

کد: 13950725159305464

https://goo.gl/6RR22B

، تهران , (اخبار رسمی): به‌تازگی تعداد شرکت‌هایی که قزل‌آلای ایرانی را به روسیه صادر می‌کنند، افزایش یافته است.

صادرات قزل‌آلای ایرانی توسط 22 شرکت داخلی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات ایران با اعلام این خبر گفت: مشکلات صادراتی قزل‌آلا مرتفع شد و در حال حاضر سه شرکت جدید و اصلاحیه یک شرکت دیگر در سرویس فدرال روسیه به‌صورت رسمی اضافه شده است.

وی افزود: در زمینه صادرات کنسرو ماهیان نیز دو شرکت کسب مجوز صادراتی به روسیه را اخذ کردند.

وی از صادرات محصولات تمامی تولیدکنندگان به روسیه خبر داد و خاطرنشان کرد: از این پس تمامی شرکت‌های تولیدکننده آبزیان می‌توانند محصولات خود را به روسیه صادر کنند، مشروط بر آنکه محصولاتشان توسط شرکت‌های ثبت‌شده در سایت فدراسیون روسیه کنترل کیفیت شود.

گلشاهی ادامه داد: هر واحدی که آمادگی صادرات داشته باشد، باید از طریق سازمان دامپزشکی کشور ممیزی شوند و سپس به صادرات اقدام کنند.

وی تصریح کرد: از 22 شرکت ثبت‌شده در سایت فدراسیون روسیه، 12 شرکت اجازه صادرات انواع ماهیان پرورشی را دارند و 10 شرکت می‌توانند صادرات میگو و انواع ماهیان دریایی را انجام داده و دو شرکت نیز به‌صورت تخصصی می‌توانند تنها قزل‌آلا صادر کنند.

گلشاهی یادآور شد: تثبیت قیمت‌های صادراتی حداقل برای شش ماه، می‌تواند ارزآوری 1,3 برابری قزل‌آلا را رقم بزند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر 120 هزار تن قزل‌آلا در کشور تولید می‌شود که دوهزار و 700 تن آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، امارات و کویت صادر می‌شود که از این مقدار، ارزآوری 13,5 میلیون دلاری برای کشور وجود دارد.

کشش 10 هزار تنی بازار روسیه به قزل‌آلای ایرانی

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات ایران اظهار داشت: انتظار داریم که بازار روسیه پنج تا 10 هزار تن کشش داشته باشد و علاوه بر آن با برخی دیگر از کشورها، رایزنی‌هایی انجام شده است.

گلشاهی همچنین گفت: با کشورهای دیگری همچون رومانی، ویتنام و بلاروس برای صادرات قزل‌آلا صحبت هایی شده که در آینده‌ای نزدیک قراردادهای آن مبادله می‌شود.

وی در ادامه افزود: نحوه آماده‌سازی، وزن‌های درخواستی و سایر جزئیات برای صادرات قزل‌آلا به کشورهای فوق در حال انجام است.

گلشاهی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه برداشت میگو به‌تازگی آغاز شده، اما بخشی از آن به روسیه صادر شده است و با اوج برداشت تا دو هفته آینده، برنامه‌های صادراتی پیش‌بینی‌شده محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: میزان تولید در مقایسه با سال گذشته با کمبود روبه‌رو نیست و برآورد اولیه همچون سال گذشته است.

گلشاهی از تولید صنعتی لقمه‌های آبزیان در مدارس خبر داد و تصریح کرد: پس از اتمام پایلوت یک‌ماهه توزیع لقمه‌های سلامت در مدارس، تولید صنعتی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

50 گرم خاویار پرورشی معادل 300 هزار تومان

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات ایران درباره خاویار پرورشی نیز یادآور شد: در حالی که سال گذشته 1,2 تن خاویار پرورشی در کشور تولید شد، پیش‌بینی می‌شود که این محصول تا پایان سال جاری به رقم دو تن برسد.

وی در پایان تأکید کرد: قیمت هر کیلوگرم خاویار پرورشی بسته به نوع ماهی شش تا هفت میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد که اوزان 50 گرمی آن قیمتی معادل 300 هزار تومان دارد و در بازارهای داخلی و صادراتی مشتریان خاص خود را دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]