اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950725159325517

اثبات سلامت کالا یا خدمت توسط اصناف؛

نظارت‌های بهداشتی بر اماکن و اصناف تغییر می‌کند

کد: 13950725159325517

https://goo.gl/Mea8ZK

، تهران , (اخبار رسمی): معاون بهداشت وزارت بهداشت از تغییر روند نظارت بهداشتی بر اماکن عمومی و اصناف خبر داد.

نظارت‌های بهداشتی بر اماکن و اصناف تغییر می‌کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در خصوص این برنامه وزارت بهداشت گفت: نظارت بر اماکن عمومی، بهداشت محیط و مراکزی که نسبت به تهیه و توزیع غذا اقدام می‌کنند، بر عهده بازرسان وزارت بهداشت که در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مستقر هستند، اما به علت اینکه تعداد این مراکز طی چند دهه زیاد شده و به نسبت آن بازرسان ما افزایش نداشته‌اند، روش این بازرسی‌ها را تغییر دادیم.

وی ادامه داد: تا امروز ما باید ثابت می‌کردیم غذایی که تهیه می‌شود، سالم است، اما از این پس اثبات سلامت کالا یا خدمت از سوی اصناف انجام می‌شود. در عین حال از آنجاکه ممکن است افراد عرضه کننده مواد غذایی و کالا این توانایی را نداشته باشند، دفاتری به عنوان واسطه بین بازرسان و این افراد ایجاد کردیم و صنوفی که خودشان امکان ارائه این خدمات را ندارند، از این دفاتر استفاده می‌کنند. این دفاتر در سه حوزه غذا و دارو، درمان و بهداشت نیز به مردم در آینده خدمت رسانی خواهند کرد.

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت، ممیزینی که در این دفاتر فعالیت می‌کنند، نقش بازرسان را دارند و باید طبق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های تدوین شده نمونه‌برداری کنند. نتیجه این بررسی‌ها از طریق یک سامانه برای انجام مداخلات لازم به وزارتخانه و دانشگاه ارسال می‌شود.

سیاری در ادامه تصریح کرد: پس از انجام این بازرسی‌ها، در مرحله اول به واحد صنفی متخلف تذکر داده می‌شود تا تخلف خود را اصلاح کند. در مرحله بعد، اگر تخلف منجر به بسته شدن واحد صنفی شود، خود بازرسان وزارت بهداشت این کار را انجام می‌دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]