مدیر فنی تیم ملی والیبال نشسته بانوان در بازی های پارالمپیک:

آینده درخشانی در انتظار والیبال نشسته بانوان است

کد: 13950725159816086

https://goo.gl/ISXDiV

، تهران , (اخبار رسمی): فرید صائبی، مدیر فنی تیم والیبال نشسته بانوان ایران در بازی های پارالمپیک ریو از عملکرد ملی پوشان کشورمان در این بازی ها ابراز رضایت کرد و آینده ای درخشان را برای این تیم متصور شد.

آینده درخشانی در انتظار والیبال نشسته بانوان است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، صائبی در این خصوص گفت: طی یکسال و نیم اخیر که به عنوان مدیرفنی با تیم ملی والیبال نشسته بانوان همراه بودم، تلاش کردم تجربه بیست ساله ام در والیبال نشسته و  ایستاده و همین طور چکیده دانش والیبال نشسته را به بازیکنان و کادر فنی منتقل کنم.

وی افزود: این انتقال تجربه در اردوهای شهرستانی هم انجام می شد و تلاش می کردیم تا مربیان بومی هم در کنار تمرینات باشند و در واقع در خلال تمرینات بانوان یک دوره آموزشی غیر مستقیم هم برای مربیان شهرستانی برقرار بود.

مدیر فنی تیم ملی بانوان در بازی های پارالمپیک خاطر نشان کرد: می توان به جرات گفت 20 بازیکنی که به اردوها دعوت شدند آنقدر به تکنیک ها و تاکتیک ها اشراف پیدا کرده اند که در ادامه مسیر با این تجربه ای که بدست آوردند می توانند موفق شوند و قطعا اگر در کنار این تکنیک ها، تجربه بیشتری هم داشتند، روی سکو می رفتند.

صائبی گفت: گروه ما در ریو گروه سختی بود و به نظرم فدراسیون جهانی در این زمینه عادلانه عمل نکرد. در گروه ما چین و آمریکا حضور داشتند که قهرمان اول و دوم دنیا هستند و اگر جدول به گونه ای دیگر طراحی شده بود و بازی های پلی آف حذف نمی شد، می توانستیم در زمره 4 تیم بالا بیاییم. با این حال همین عنوان پنجم هم بسیار عالی بود و برای اولین بار بود که در سطح المپیک و پارالمپیک یک ورزش تیمی از بانوان حضور پیدا می کرد.

وی افزود: برای ریو فرصت کمی داشتیم و باید حجم زیادی از اطلاعات و نیز تغییرات تکنیک و تاکتیک را به ورزشکاران منتقل می کردیم و فدراسیون نیز در این مسیر همکاری بسیار خوبی با ما داشت و متاسفانه برنامه دیدارهای تدارکاتی با چین و روسیه که پیش از ریو تدارک دیده شده بود، محقق نشد و بدون بازی تدارکاتی به ریو اعزام شدیم.

مدیر فنی تیم ملی والیبال نشسته بانوان در ریو تصریح کرد: باید اعلام کنم که پس از بازی های پارالمپیک ریو و بر اساس اعلام  وب سایت رسمی فدراسیون جهانی پاراوالیبال، اتفاق بسیار خوبی افتاد و آن قرار گرفتن نام 4 بازیکن ما در میان 10 بازیکن برتر دنیا بود. عشرت کردستانی، سمیه عبدی و زینب ملکی سه بازیکنی هستند که در هر 6 تکنیک موجود در زمره ی بهترین های دنیا هستند و مهری فلاحی نیز به عنوان یکی از ده لیبروی برتر معرفی شده است و این افتخار بزرگی برای والیبال نشسته بانوان ایران است و البته باید بگویم که همه بازیکنان ما خوب و شایسته هستند.

صائبی گفت: ترکیب ریو، ترکیبی از ورزشکاران جوان و ورزشکاران با تجربه بود و ورزشکاران در رنج سنی 20 تا 23 سال ما توانستند به گونه ای عمل کنند که در در ترکیب فیکس تیم قرار گیرند و اگر برنامه ریزی خوبی برای این تیم انجام و در کنار آن استعداد یابی هم در نظر گرفته شود، در آینده می توانیم شاید حضور تیم بانوان ایران بر سکوهای پارالمپیک و جهانی باشیم.

وی در پایان افزود: در ریو بازی هایمان روز به روز بهتر می شد و خوشبختانه توانستیم عملکرد خوبی به نمایش بگذاریم. تیم آمریکا مقابل ما به سختی بازی را برد و حتی در مقابل چین هم در گیم دوم چند امتیاز جلوتر افتادیم. اما به نظرم بهترین بازی ما در پارالمپیک آخرین بازی مان بود که مقابل هلند انجام شد. این تیم 20 سال است که حضور جهانی و پارالمپیکی دارد و بازیکنان بلند قامتی به خدمت گرفته است که از تجربه خوبی هم برخوردار هستند. در این بازی دو گیم اول را با اقتدار بردیم و در دو گیم بعدی به خاطر اشتباهاتی که ناشی از بی تجربگی بود باختیم و البته اشتباهات داوری هم بی تاثیر نبود و در ادامه توانستیم گیم پنجم را ببریم و عنوان پنجمی بازی های پارالمپیک را از آن خود کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین جمهوری اسلامی ایران

فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین تا پیش‌از انقلاب اسلامی، بصورت کمیته‌ای غیرفعال،زیرنظر فدراسیون پزشکی بوده و فعالیت این کمیته صرفاً به شرکت مسوولین آن درگردهمایی‌های بین‌المللی محدود می‌شد و هیچگونه فعالیتی در بین افرادمعلول انجام نمی‌داد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش