اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950725160186259

به مناسبت روز جهانی نابینایان مطرح شد

عصای سفید برای روزهای تاریک

کد: 13950725160186259

https://goo.gl/oskPi0

، رشت , (اخبار رسمی): 15 اکتبر (24 مهر) از سال 1964 میلادی روز عصای سفید اعلام شده است و هموراه در بسیاری از کشورها این روز را تقدیر کرده و ان را جشن می گیرند. از این رو به نام عصای سفید نام برده می شود. عصایی که همراه روزهای تاریک نابینایان شده است.

عصای سفید برای روزهای تاریک

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی سایت نیازمندی های کشور شست، قطعا با دیدن عصایی فید رنگ در دست برخی از عابران خیابان ها، ماشین ها برای آنان ایتاده، چراغ های قرمز سبز می شود و دست هایی به سوی کم به آنها روانه می گردد. این عصای سفید رنگ امروزه به نماد نابینایان تبدیل شده و به عنوان یک وسیله کمکی  بعد از جنگ جهانی اول تا به امروز در روزگار و زندگی این اشخاص به شمار می رود.
تولد یک نماد
 در سال 1921 میلادی یک عکاس اهل شهر بریستول کشور انگلستان با نام جیمز بیگز که در اثر یک سانحه بینایی خود را از دست داد، برای در امان بودن از خطر وسائل نقلیه که در خیابان‌های اطراف محل زندگی وی در حال رفت و آمد بودند، ابتکار استفاده از عصا به رنگ سفید را که به راحتی برای همگان قابل دید باشد رادر ذهن خود مرور و پس از مدتی از ان استفاده کرد.  
پس از آن 2 شخص دیگر از برجسته‌ترین محققین‌ آمریکایی به نام‌های دکتر ناول‌ پری، ریاضیدان و دکتر جاکوپس تن ‌بروک، حقوقدان توانستند قانونی‌ را در پانزدهمین روز از ماه اکتبر به عنوان قانون عصای سفید به تصویب رسانند و این روز را به عنوان روز جهانی نابینایان نامگذاری کنند.

یک یادآوری  بین المللی
 در این قانون کلیه حقوق اجتماعی فرد نابینا به عنوان عضوی از یک جامعه متمدن انعکاس یافته است. روز عصای سفید  روز ملی در ایالات متحده آمریکا است؛ که هر ساله در 15 اکتبر (24 مهر) از سال 1964 میلادی جشن گرفته می‌شود.
این روز برای پاسداشت و گرامیداشت دستاوردهای کسان نابینا که چه به گونهٔ مادرزادی و چه با بروز رخدادهای ناگوار و بر سر حوادث نابیناشده‌اند جشن گرفته می‌شود و در تقویم ایران نیز روز بیست و چهارم مهر را روز عصای سفید نامیده شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شست

شست سایت رسمی نیازمندی‌های اینترنتی کشوراست و ثبت آگهی در شست به دو صورت رایگان و ویژه صورت می‌گیرد.شما می‌توانید از طریق سایت شست و آگهی گذاشتن بر روی این سایت خرید و فروش بی واسطه را تجربه کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه