اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960821267856259

خرید لپ تاپ سخته!

نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ دست دوم

کد: 13960821267856259

https://goo.gl/kkhrzz

، رشت , (اخبار رسمی): گاهی مجبور به خرید یک کالای دیجیتال دست دوم هستیم. دلایل بسیاری برای این کار وجود دارد. به عنوان مثال بودجه‌ی ناکافی برای خرید یک محصول نو، یافتن یک کالای دست دوم اما بسیار مناسب، خرید یک کالای دست دوم برای استفاده در مدت محدود و ...

نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ دست دوم
نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ دست دوم

دقت کنید که اگر قسمت برچسب و سریال لپ‌تاپ کنده شده است، از خرید آن اجتناب کنید. کارتن یک لپ‌تاپ شناسنامه آن است؛ پس از وجود آن مطمئن شوید و سریال زیر دستگاه را با برچسب روی کارت مطابقت دهید

به گزارش سایت شست؛ اگر می‌خواهید اقدام به خرید یک نوت‌بوک دست دوم کنید باید ابتدا به وب‌سایت‌های خرید و فروش کالای دست دوم سری زده و در نهایت ممکن است راهی بازار شوید. خرید و انتخاب یک نوت‌بوک دست دوم نیازمند اطلاع داشتن از شرایط و ضوابط خاصی است تا از خرید خود پشیمان نشوید. در این مطلب ما شما را تا جای ممکن با این نکات آشنا می‌‌کنیم. با ما همراه باشید.

در ابتدا بهتر است بدانید که خرید یک لپ‌تاپ دست دوم توصیه‌ی خوبی نیست و بهتر است یک لپ‌تاپ نو بخرید؛ اما در صورتی که در شرایطی مجبور به این کار شدید؛ این مطلب می تواند به شما کمک کند. همانطور که می‌دانید وب سایت‌های آنلاین زیادی برای این منظور وجود دارند و توصیه‌ی ما به شما مراجعه به وب‌سایت‌های معتبر و خرید حضوری پس از آشنایی است.

بدنه و ظاهر

در خرید یک نوت‌بوک دست دوم هیچ فرمولی برای محاسبه‌ی قیمت وجود ندارد! شاید شما هم با واژه‌هایی مانند 40% کمتر از قیمت آکبند و... آشنا باشید؛ اما بهتر است بدانید که آنها برای فریب کاربران هستند و پارامترهای یک نوت‌بوک و وضعیت‌های آن است که قیمت نهایی را مشخص می‌کند. در وضعیت ظاهری دقت کنید. بسیاری از کاربران و فروشندگان در این قسمت با زدن روغن‌های براق کننده مورد استفاده در "الکترونیک" وضعیت نوت‌بوک را بسیار نو جلوه می‌دهند. این را بدانید که اگر وضعیت ظاهری بدنه و کابینت مناسب باشد، به احتمال زیاد کاربر قبلی به خوبی از محصول خود مراقبت می‌کرده است.

پیچ‌های نوت‌بوک‌ها درای یک قفل کلاژدار هستند که تنها با پیچ گوشتی و با فشار مضاعف است که برای اولین بار باز می‌شوند. اگر درون محل قرار گیری پیچ‌ها شاهد رنگ نقره‌ایی بوده‌اید و یا آثار باز شدن بر روی پیچ مشاهده شد، بدان معنی است که کابینت قبلا باز شده است. البته این باز شدن می‌تواند به دلیل ارتقاء‌ هارد دیسک، حافظه رم و تمیزکاری باشد. پس به تمامی‌ قسمت‌های بدنه توجه کافی نشان دهید و اگر قسمت برچسب و سریال محصول کنده شده است از خرید آن اجتناب کنید. کارتن یک لپ‌تاپ شناسنامه آن است پس از وجود آن مطمئن شده و سریال زیر دستگاه را با برچسب روی کارت مطابقت دهید. اگر در لبه‌های مانیتور علائم نشت نور مشاهده شد، از خرید آن اجتناب کنید. خروج نور از اطراف نمایشگر می‌تواند در اثر ضربه‌های فیزیکی ایجاد شده باشد. با لمس تمامی‌ کلید‌های کیبورد، از سلامت فیزیکی آن مطمئن شوید.

پورت‌ها، اتصالات و ODD

در بسیاری از موارد دیده شده است که پورت‌های یک محصول به درستی کار نمی‌کند و یا فروشنده اذعان دارد که پس از نصب ویندوز جدید و درایوها این مشکل دیده نخواهد شد. بد نیست بدانید که پورت‌های نوت‌بوک‌ها قابل تعویض نیستند و به برد اصلی متصل هستند. پس فکر نکنید که مانند کامپیوترهای دسکتاپ می‌توان برای آنها راه حل در نظر گرفت. در نتیجه از سلامت پورت‌ها مطمئن شوید و آنها را تست کنید. مهمترین آنها HDMI و USB است. البته گاهی ممکن است به دلیل عدم نصب درایور چیپست مشکلاتی مانند عدم شناخت سریع و سرعت پایین به وجود آید. تست و آزمایش درایو ODD یا همان DVD RW/ROM را فراموش نکنید. تعویض یک درایو خراب ODD می‌تواند نسبتا پر هزینه باشد.

تست‌هارد دیسک/SSD

هارد دیسک و درایو‌های SSD یکی از مهمترین مواردی است که در هنگام خرید باید مد نظر قرار گیرد. برای تست مناسب و سریع حافظه‌های ذخیره سازی می‌تواند از نرم افزارهایی مانند HD Sentinel استفاده کنید. این نرم افزارها در تب‌های مختلف خود وضعیت فضای ذخیره‌سازی و سلامت آن را مورد بررسی و مانیتور قرار می‌دهد. البته با نمایش ساعت استفاده از‌هارد دیسک، می‌توانید به زمان استفاده و روشن بودن نوت‌بوک نیز دست پیدا کنید.

مانیتور و کارت گرافیک

در هنگام بررسی با استفاده از کلید FN و کلیدهای تنظیم نور نمایشگر، نور آن را کم زیاد کرده و از سلامت آن مطمئن شوید. حداکثر 2 پیکسل سوخته در نمایشگر می‌تواند مورد قبول واقع شود اما بیشتر خیر. البته این مورد می‌تواند تا حدودی سلیقه‌ایی باشد. بسیاری از نوت‌بوک‌های امروزی دارای دو کارت گرافیک هستند که اصطلاحا به آنها Optimus گفته می‌شود. کارت گرافیک اول را می‌توان همان نمونه‌ی مجتمع با پردازنده دانست که وظیفه‌ی نمایش دسکتاپ و موارد سبک را بر عهده دارد. کارت گرافیک دوم معمولا قوی‌تر بوده و وظیفه‌ی اجرای پردازش‌های سنگین را بر عهده دارد. البته نگران این قسمت نباشید؛ چون با بروز نقص فنی در یکی از کارت‌ها، سیستم به کلی از کار افتاده و تصویر بالا نخواهد آمد. اما با رفتن به منوهای ساده ویندوز مانند Task Manager و صفحات درایورها می‌توانید از اطلاعات و سلامت آنها مطمئن شوید. اجرای یک بازی نیز برای تست کارت گرافیک دوم توصیه می‌شود. این بازی را حداقل 10 الی 15 دقیقه در حالت اجرا نگاه دارید.

صفحه کلید و موس پد

برای تست درست صفحه کلید و موس پد می‌توانید از نرم افزارهایی مانند PassMark KeyboardTest استفاده کنید. موس پد‌های قدیمی‌ در صورت اتصال رابط‌های دیگر مانند SATA و ATA دچار نقص فنی می‌شدند که گاهی این مشکلات همیشگی بود. پس در تست پد لمسی کوشا باشید. خرابی این قسمت از نوت‌بوک‌ها نسبتا شایع است.

سیستم خنک کننده

سامانه‌های خنک کننده در نوت‌بوک‌ها در دراز مدت نیاز به سرویس دوره‌ایی دارند؛ در غیر این صورت صدمات گران قیمتی به قطعاتی مانند CPU و GPU وارد می‌شود. برای تست این قسمت می‌توانید از نرم افزارهایی مانند GPU-Z و CPU-Z استفاده کنید. برای تست دمای کلی قطعات نیز نرم‌افزارهایی مانند HW Monitor را استفاده کنید و از دمای قطعات مطلع شوید. سرعت بالای فن، نویز صوتی بالا و دمای بالای قطعات نشان از یک خنک کننده‌ی ضعیف است که نیازمند تعویض و یا سرویس دارد.

حافظه رم (RAM)

در برخی موارد ممکن است که در لپ‌تاپ‌ها شاهد دو ماژول رم باشیم و در هنگام فروش یکی از آنها برداشته شده باشد. مدل کامل و دقیق آن را در اینترنت جستجو کرده و از حجم واقعی رم با خبر شوید.

با خواندن این مطلب شما تا حدود زیادی با نکات مهم در هنگام خرید لپ‌تاپ دست دوم آشنا شدید.

برای مشاهده‌ی قیمت انواع لپ‌تاپ دست دوم می‌توانید به سایت شست صفحه لوازم الکترونیکی، لپ‌تاپ، کامپیوتر و لوازم مراجعه کنید. و همچنین اگر قصد فروش لپ‌تاپ خود را دارید می‌توانید از طریق سایت شست و یا اپلیکیشن شست اقدام به ثبت آگهی کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شست

شست سایت رسمی نیازمندی‌های اینترنتی کشوراست و ثبت آگهی در شست به دو صورت رایگان و ویژه صورت می‌گیرد.شما می‌توانید از طریق سایت شست و آگهی گذاشتن بر روی این سایت خرید و فروش بی واسطه را تجربه کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]