اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960814266656259

خرید موبایل سخته!

نکات مهم قبل از خرید موبایل دست دوم

کد: 13960814266656259

https://goo.gl/hU5Q9Y

، رشت , (اخبار رسمی): شاید خرید تلفن همراه دست دوم روش خوبی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشد؛ اما موضوع وقتی پیچیده می‌شود که بدانیم بازار موبایل‌های دست‌دوم پر است از تلفن‌های دزدی و البته تلفن‌های خرابی که کارایی‌شان را از دست داده‌اند. چه وقتی اجازه دارم موبایل دست دوم بخرم؟

نکات مهم قبل از موبایل دست دوم
نکات مهم قبل از خرید موبایل دست دوم

پیش از خرید موبایل کارکرده بهتر است مطمئن شوید که موبایل قفل نباشد و تمام پسوردهای مورد نیاز برای استفاده از آن به خصوص در تلفن های اپل را از فروشنده یا صاحب قبلی تلفن دریافت کنید.

به گزارش سایت شست؛ برای برخی افراد داشتن تلفن همراه پیشرفته که قیمت مناسبی هم داشته باشد، حتی به قیمت خریدگوشی دست دوم به معنی صرفه‌جویی در هزینه‌ها است! اما باید در نظر داشت که بازار موبایل های دست دوم پر است از تلفن‌های دزدی که قفل شده و البته تلفن‌های خرابی که کارایی‌هایشان را از دست داده اند.

تنها ویژگی خرید یک تلفن همراه کارکرده، قیمت پائین‌تر آن است و در عین بهره بردن از یک قیمت مناسب‌تر باید وجود ریسک‌هایی را نیز در نظر داشت چرا که موبایل دست‌دوم معمولا از گارانتی خارج شده است و بنابراین مسئولیت هر مشکلی، با خریدار خواهد بود.

نکات مهم 

پیش از خرید موبایل کارکرده بهتر است مطمئن شوید که موبایل قفل نباشد و تمام پسوردهای مورد نیاز برای استفاده از آن به خصوص در تلفن‌های اپل را از فروشنده یا صاحب قبلی تلفن دریافت کنید.

از سوی دیگر لازم است قیمت تلفن دست دوم را با قیمت موبایل‌های نو موجود در بازار که ممکن است ویژگی‌های مشابهی داشته باشند، مقایسه کنید تا در صورت امکان با همان بودجه، یک موبایل نو با ضمانت نامه بخرید.

اما برای کسانی که تلفن‌همراه هوشمند دوست‌دوم خریداری می‌کنند، توجه به نکات بیشتری پیشنهاد می‌شود، تا آن‌جا که لازم است برای خرید یک تلفن هوشمند، کابل شارژ، لپ تاپ، سیم کارت، سیم هدفون و microSD خود را همراه داشته باشید و به محض دریافت تلفن و پیش از پرداخت، موارد زیر را بررسی کنید:

1. ظاهر تلفن همراه را چک کنید: لازم است بدنه موبایل صفحه نمایش و لنز دوربین به خوبی بررسی و وجود خش یا خوردگی در هر کدام از قسمت‌ها وجود دارد، مشخص شود. همچین باید مطمئن شوید که تلفن همراه آب خوردگی ندارد، علاوه بر آن بهتر است در صورت امکان نگاهی نیز به باتری موبایل بیندازید. همچنین هر قسمتی از موبایل که قابل باز کردن باشد لازم است باز شود تا بتوانید داخل آن را چک کنید.

2. همه پورت‌ها را بررسی کنید: سیم هندزفری خودتان را به موبایل وصل کنید و به یکی از فایل‌های داخل آن گوش بدهید، کابل شارژ را نیز به لپ تاپ وصل کنید، اگر تلفن با لپ تاپ شارژ بشود با پریز نیز شارژ خواهد شد.

3.کد تست موبایل را وارد کنید: هر تلفن هوشمندی یک کد سرویس دارد که با وارد کردن آن می توانید به فهرستی برای چک کردن بخش‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تلفن دسترسی پیدا کنید. برای پیدا کردن این کد کافی است مدل تلفن مورد نظر خود را در گوگل جست وجو کنید.

برای مثال به محض وارد کردن کد *#0*# در شماره گیر Samsung Galaxy S3 تلفن شروع به چک کردن بخش‌های مختلف از جمله صفحه نمایش، صفحه لمسی، اسپیکر، دوربین‌ها، ویبره، سنسور و بسیاری از بخش‌های دیگر خود می کند.

4. سیم کارت را داخل تلفن قرار دهید: با تلفنی که قرار است بخرید، تماس تلفنی برقرار کنید، با آن یک پیامک بفرستید و به اینترنت وصل شده و یک وب سایت را باز کنید. این کار بهترین روش برای این است که مطمئن شوید قسمت‌های اصلی تلفن به خوبی کار می کند.

با خواندن این مطلب شما تا حدود زیادی با نکات مهم در هنگام خرید موبایل دست دوم آشنا شدید.

حتما در هنگام خرید موبایل به نکات گفته شده توجه کنید.

برای مشاهده‌ی قیمت انواع موبایل دست دوم می‌توانید به سایت شست صفحه لوازم الکترونیکی، موبایل و تبلت مراجعه کنید.

و همچنین اگر قصد فروش موبایل خود را دارید می‌توانید از طریق سایت شست و یا اپلیکیشن شست اقدام به ثبت آگهی کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شست

شست سایت رسمی نیازمندی‌های اینترنتی کشوراست و ثبت آگهی در شست به دو صورت رایگان و ویژه صورت می‌گیرد.شما می‌توانید از طریق سایت شست و آگهی گذاشتن بر روی این سایت خرید و فروش بی واسطه را تجربه کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]