اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726160570005

اصول گزارش نویسی

پیشینه موضوع خود را بیان کنید

کد: 13950726160570005

https://goo.gl/7STOsH

، تهران , (اخبار رسمی): در گزارشی که تهیه می کنید هم پیشینه خبر را وارد کنید و هم اطلاعاتی از مطالعات قبلی انجام شده در مورد گزارش خود ارایه دهید. این کار به اعتبار مطلب شما می افزاید و باعث می شود تا گزارشگران و پژوهشگران با اطمینان بیشتری به آن استناد کنند.

پیشینه موضوع خود را بیان کنید

بخش پیشینه و تاریخچه مطالعات انجام شده در زمینه موضوع گزارش شما می تواند با یک سر فصل جدا در گزارش قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی اخبار رسمی، زمانی که گزارشی تهیه می کنید باید پیشینه ای از این گزارش را هم در مطلب خود وارد کنید. در بخش پیشینه باید به مسایلی که قبلا اتفاق افتاده است اشاره کنید تا خواننده گزارش شما بتواند با اطلاعات کامل وارد بحث  تازه ای که عنوان می کنید، بشود.

بهتر است در این بخش موضوعاتی را بیان کنید که به فهم  بهتر مطلب شما کمک می کند و از بیان حواشی و مسایل غیر مرتبط بپرهیزید . از طرف دیگر شما باید بخشی را برای بیان مطالعات گذشته ای که در زمینه گزارش شما انجام شده است، اختصاص دهید و از این طریق یافته های گذشته را بیان کنید .

این کار سبب می شود تا خواننده گزارش شما بتواند منابع مورد استفاده شما را شناسایی کند و در صورت علاقمندی با مطالعه آن گزارش ها و مقالات اطلاعات تکمیلی را بدست آورد. در نظر داشته باشید این بخش به اعتبار گزارش شما اضافه می کند زیرا  نشان می دهد چه کارهایی در این زمینه انجام شده است و تا کجا می توان در این حوزه کار کرد.

از طرف دیگر شما یک یا چند مساله را در مورد موضوع مورد مطالعه پوشش می دهید در حالی که با بیان مطالعات گذشته نشان می دهید که جنبه های دیگری هم وجود دارد و خط مشی خوبی برای افرادی که می خواهند در آینده مطالعات بیشتری داشته باشند ارایه می دهید .

در یک گزارش خوب که قابل استناد و معتبر است هم بخش پیشینه گزارش وجود دارد و هم بخش مطالعات قبلی دیده می شود . حال این بخش ها می تواند با سر فصل های جدا ارایه شود یا اینکه در میانه متن وارد شود. اینکه با سر فصل جدا وارد شود یا خیر بستگی به این مساله دارد که حجم گزارش شما چقدر است و چقدر مفصل به آن پرداخته اید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها