اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726161105752

همکاری های باستانی ایران و ایتالیا آغاز شد

حفاظت از سازه های سنگی پاسارگاد

کد: 13950726161105752

https://goo.gl/VHHGBI

، تهران , (اخبار رسمی): فصل جدید همکاری های مشترک هیات ایتالیایی و ایرانی در پاسارگاد با هدف حفاظت و استحکام بخشی سازه های سنگی پاسارگاد آغاز شد.

حفاظت از سازه های سنگی پاسارگاد

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا، بیش از یک سال و نیم از فعالیت هیات مشترک ایران و ایتالیا در پاسارگاد می گذرد که امسال هیات ایتالیایی با همکاری هیات ایرانی فعالیت های میدانی خود را با هدف مطالعه و حفاظت از انسان بالدار و کاخ اختصاصی پاسارگاد انجام می دهند. 

 در این مرحله از همکاری ها تعدادی از کارشناسان و متخصصان نیز در حوزه استحکام بخشی آموزش می بینند و در این  فصل از همکاری ها متخصصان ایرانی به همراه تیم ایتالیایی به بررسی مشکلات یادمان‌های سنگی محوطه و گفت‌وگو و تبادل‌نظر در زمینه روش‌های حفاظت بهینه از آثار سنگی این محوطه می‌پردازند. 
این هیئت ایتالیایی که  متشکل از کارشناسان و متخصصان ایتالیایی در حوزه‌های مرمت فنی، حفاظت و مطالعات در بخش‌های زمین‌شناسی، معماری، فیزیک و شیمی برای تحلیل مؤلفه‌های محیطی در ارتباط با آثار محوطه پاسارگاد و فرآیند فرسایش آثار سنگی هستند تا اواخر دی ماه در پاساگارد به فعالیت می پردازند. 
مجموعه میراث جهانی پاسارگاد مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی برجای‌مانده از دوران هخامنشیان در شهرستان پاسارگاد استان فارس و پنجمین مجموعه ثبت شده ایران است که در سال 1383خورشیدی در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا

اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران وایتالیا در سال 1992 توسط تعدادی از صاحب نظران اقتصادی و دست اندرکاران خوشنام صنعت و تجارت کشور تاسیس شده و با استقبالی که از طرف بازرگانان و صاحبان صنایع در چند سال گذشته شده است به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه اتاقهای بازرگانی مشترک ایران با یک کشور اروپایی درآمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی